Fotografia de: Pla d'Estudis | Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants
Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica
Pla d'Estudis

Pla d'Estudis

ASSIGNATURES

PERSPECTIVA, INNOVACIÓ I PRODUCTE A LA INDUSTRIA GASTRONÒMICA

EL SECTOR CULINARI-RESTAURANTS, UNA VISIÓ GLOBAL

  • Introducció al sector.
  • Models de negoci.
  • Restaurants.
  • Noves fórmules (Concept Restaurant).

LA INNOVACIÓ AL SECTOR CULINARI-RESTAURANT

  • Noves tendències, innovació en productes i serveis.
  • Desenvolupament d’un projecte innovador
  • Avaluació de la innovació plantejada

PRODUCTE I SERVEI

  • Disseny de productes i serveis en el negoci del restaurant.
  • Detalls de la prestació de serveis. El procés de la prestació de serveis en el negoci del restaurant.
  • Nivells i estàndards de qualitat.
  • Gestió d'experiències.

DISSENY D`ESPAIS DE RESTAURANTS I EMPRESES CULINÀRIES

  • Espais per a la restauració.
  • Equips i infraestructures.
  • Tendències de l’ arquitectura i del disseny interior i de mobiliari.

GESTIÓ DELS NEGOCIS CULINARI-RESTAURANTS

EL CONSUMIDOR EN UN ÀMBIT CULINARI-RESTAURANT

  • Identificació de les característiques del consumidor.
  • Anàlisi de la conducta de consum.
  • Nous hàbits de consum.
  • L'experiència del client en diferents tipus de negocis del servei culinari.
  • Factors interns i externs.

DIRECCIÓ DE MÀRQUETING

  • Brand Management.
  • Estratègies d'e-Màrqueting.
  • Gestió de vedes.
  • Revenue Management a restaurants.

L'ORGANITZACIÓ I LA GESTIÓ DE L'EMPRESA

  • Planificació estratègica, organització i temporalització.
  • Les operacions com a clau estratègica en els negocis de serveis.
  • Gestió del personal.
  • Gestió dels centres d'ingrés i de cost.

ESTUDI DE CASOS:

  • Cerveseria Moritz
  • Food Trucks
  • Fine Dining Restaurants
  • Ephemeral Restaurants

Metedologia 

La metodologia d'ensenyament-aprenentatge aplicada en aquest curs, consisteix en diversos elements claus que permeten aconseguir simultàniament tots els objectius esmentats. La metodologia consisteix en:

  1. Classes teòriques que transfereixen coneixement bàsic i específic. La participació a classe és crucial perquè els estudiants adquireixin el coneixement necessari i les habilitats contemplades en el programa.
  2. Estudis de cas reflecteixen els continguts com a ajuda a l'estudiant posant en pràctica els continguts teòrics.
  3. Activitats complementàries com visites que facin costat als estudiants a una major comprensió i implementin els continguts proporcionats pel programa. En cas de programa de modalitat de quatre setmanes: Durant una setmana addicional opcional els estudiants hauran de desenvolupar un Projecte Final treballant en petits grups on es reforçaran les seves habilitats d'autogestió, responsabilitat, lideratge i treball en equip i s'obtindrà un coneixement pràctic a través d'un estudi metòdic i profund del tema triat. Durant aquest procés els estudiants seran guiats per tutors i hauran de presentar i defensar el projecte en l'últim dia del curs.

Avaluació

L'avaluació del programa es durà a terme revisant el treball i la participació dels estudiants durant el programa. Els participants són avaluats de manera constant durant les classes magistrals a través dels casos pràctics a desenvolupar i defensar.

En cas de programa de modalitat de 3 setmanes:

L'avaluació contínua representa un 60% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), mentre que l'avaluació de l'examen final un 40% de la nota general del programa.

En cas de programa de modalitat de 4 setmanes:

L'avaluació contínua representarà un 40% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), l'avaluació de l'examen final un 20% i la qualificació per a la Presentació del Projecte final un 40% de la nota general del programa.

L'assistència és obligatòria.