Fotografia de: X JORNADA GESTIÓ DE LES PERSONES EN EL SECTOR TURÍSTIC “ L’ emprenedoria en el sector turístic: nous enfocaments i oportunitats”  | CETT

26.03.2012

Com a cloenda de la XII ed. de la Trobada CETT, va tenir lloc el passat 13 de març a l’Hotel Alimara, l’habitual Jornada en Gestió de les Persones en el Sector Turístic, que va tractar enguany la temàtica de l’emprenedoria en el sector turístic.

La Jornada es va marcar com a principal fita, el fomentar l'esperit emprenedor, la innovació com a estratègia competitiva de l'empresa turística i la creació d'empreses i serveis en el sector turístic, línies estratègiques, valors i principis que el CETT sempre ha volgut desenvolupar entre els seus estudiants i col•laboradors.
Adreçada principalment als estudiants de postgrau, la jornada també ha comptat amb la participació d’alumnes d’altres formacions del CETT, així com d’antics alumnes i professionals del sector turístic, als qual s’ha volgut informar, motivar i ajudar a posar la “llavor” de l’ emprenedoria en el sector turístic, tot i potenciant l'aparició de noves idees i oportunitats de negoci.

En aquest sentit, la Jornada ha estat dissenyada en base a dos elements clau: una ponència contextualitzadora i una taula rodona amb diferents exemples d’emprenedors turístics.

La inauguració de la Jornada va anar a càrrec del Sr. Leandro Mayola, Gerent del Servei de Desenvolupament Econòmic i Ocupació de la Diputació de Barcelona, i del Sr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’ EUHT CETT-UB, els quals van incentivar als assistents a prendre bona nota de les oportunitats que pot aportar l’emprenedoria en un mercat en crisi. El Sr. Xavier Dumont, responsable del Centre de Recursos per Emprendre de Barcelona Activa va ser el responsable d’introduir els conceptes clau de l’emprenedoria, destacant, entre d’altres, les competències de lideratge, el treball en equip i orientació al client i al mercat, com a bàsiques del perfil de l’emprenedor. També va destacar que institucions com la Diputació de Barcelona, el CETT i la pròpia Barcelona Activa posen a l’abast dels emprenedors els seus recursos, experts i experiència.

Sens dubte, la taula rodona posterior a la ponència va ajudar a visualitzar diferents trajectòries d’emprenedoria vinculades al sector turístic. Són exemples, la majoria dels quals, amb una vinculació amb el CETT, ja sigui perquè aquests projectes estan liderats per antics alumnes o perquè han participat en el Concurs de Projectes Emprenedors en el Sector Turístic de la Fundació Gaspar Espuña-CETT.

Els participants de la taula rodona (vegeu quadre) van posar en relleu els diferents elements del seu projecte, els quals li confereixen un avantatge competitiu, així com, van voler compartir les experiències sobre els seus inicis “reals” (amb els problemes de finançament habituals, de “comprensió” de la família, amics, etc...). No obstant, han destacat l’orgull de tirar endavant el projecte, de la satisfacció que significa anar veient com evoluciona, com és acceptat pels diferents clients, animant així als estudiants a “provar-ho”, a contemplar l’ emprenedoria com a una sortida professional real.
A preguntes de la moderadora de  la taula, la Sra. Elisenda Farràs, directora de l’E3 , l’Espai-Estudiants-Empresa CETT-UB, també es va indicar que l’ emprenedoria pot ser “intraemprenedoria”, és a dir, dins de la pròpia empresa en la qual desenvolupem la nostra activitat professional.

Ponents    de la Taula Rodona:

Sr. JORDI GÁMEZ, Co-founder, CEO.
 www.labtrip.com

Sr. JOSÉ LUÍS VILAR    Co-founder, CCO.
www.changeyourflight.com

Sr. JOAN SALES    Founder, Director.
www.burricleta.com

Sra. MARIA PAZ SOLAR    Founder, Co-Directora
www.circa1905.com

Finalment, i com a cloenda, el Sr. David Peguero, director de CETTConsultors, va resumir les idees clau de la Jornada i va tornar a incentivar als alumnes a explotar la seva vessant emprenedora, comptant amb tots i cadascú dels elements que disposen al CETT.

X Jornada RRHH en el Sector Turístic “ L’ emprenedoria en el sector turístic nous enfocaments
Trobada CETT Jornada RRHH