LA DIGITALITZACIÓ EN EMPRESES I DESTINACIONS TURÍSTIQUES

L'imparable i exponencial avanç tecnològic en tots els àmbits de la societat, genera incerteses i oportunitats també en el sector turístic. La volatilitat i fugacitat són algunes de les característiques del sector del nostre present que han d'analitzar-se en clau de futur. Aquest context canviant, protagonitzat per nocions com a disrupció, obliga a repensar contínuament els models de negoci i la comprensió de la relació de les empreses i destins amb clients i visitants.

La nova connectivitat 5G porta millores en relació amb la digitalització de tota mena d'organitzacions del sector turístic, transformant-lo d'una manera disruptiva i impulsant l'adopció de tecnologies més del que hem experimentat en les últimes dècades. Això serà possible gràcies a les innovacions tecnològiques que aporta el 5G, principalment: major velocitat de càrrega i descàrrega de dades, major capacitat de connexió entre dispositius (IoT), menor latència (temps entre sol·licitud i resposta). Aquest nou escenari permetrà, entre altres coses, potenciar el videomarketing, la realitat augmentada i virtual, la intel·ligència artificial, i també començar a configurar el "turisme immersiu", on el propi usuari és protagonista de l'experiència turística, amplificant la seva participació i millorant la seva interacció amb el producte, servei o destinació turística.

Temes d’interès:

  • Irrupció del 5G com a palanca de canvi del sector turístic
  • "Internet de les coses" vinculat al fenomen turístic
  • Intel·ligència artificial
  • Big data i open data
  • Gestió intel·ligent de la informació
  • Digitalització en restauració i la gastronomia
  • Tendències de la comunicació i xarxes socials
  • Combinació entre diferents tecnologies
  • Avantatges i inconvenients en l'aplicació de les TIC
  • Economia col·laborativa
  • Wearables