Tendències en comunicació gastronòmica: estratègies per connectar amb el consumidor

8 Juliol 2025

El món de la gastronomia no només es transforma a través dels ingredients o les tècniques culinàries, sinó també gràcies a la manera com la compartim amb les audiències. La comunicació gastronòmica ha viscut una evolució constant, adaptantse als nous canals, a les tendències digitals i a les expectatives d’un públic cada cop més exigent i curiós.

Aquesta jornada tècnica planteja una reflexió sobre les darreres tendències en comunicació gastronòmica i les estratègies per connectar amb l’audiència. Des de l’experiència de professionals del sector fins a l’impacte de les xarxes socials i el potencial dels showcookings com a eina narrativa, descobrirem com la comunicació pot convertir una proposta gastronòmica en una història que captivi. 

La jornada forma part del projecte “Alimentació i comunicació” entre el DARPA i la UPF i que enguany tracta de la comunicació gastronòmica dins de les actuacions de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025. 

Programa

9.30 h Registre d’assistents 

9.45 h Presentació de la jornada 

  • Dra. Maria Abellanet. Presidenta del CETT
  • Bertran Salvador-Mata. Departament de Comunicació. UPF
  • Joan Gòdia. Director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia. DARPA 

10.15 h L’evolució de la comunicació gastronòmica 

  • Trinitat Gilbert. Periodista diari Ara  

10.45 h Taula rodona: com comunicar la gastronomia? 

  • Carme Gasull. Periodista gastronòmica
  • Aleix Tomàs (@aleixtomaas_). Influencer gastronòmic
  • Arnau París. Cuiner, comunicador i divulgador
  • Modera: Toni Massanès. Fundació Alícia 

12.00 h Pausa-cafè 

12.30 h Showcooking: comunicar a la cuina 

  • Participen: Professorat del CETT
  • Arnau París (repte culinari)
  • Dinamitza: Aleix Tomàs (@aleixtomaas_) 

14.00 h Fi de la jornada.

Més informació