Acte finalització d´estudis Màster de Direcció d´Empreses Turístiques 24/25
Tendències en comunicació gastronòmica: estratègies per connectar amb el consumidor
El món de la gastronomia no només es transforma a través dels ingredients o les tècniques culinàries, sinó també gràcies a la manera com la compartim amb les audiències. La comunicació gastronòmica ha viscut una evolució constant, adaptantse als nous canals, a les tendències digitals i a les expectatives d’un públic cada cop més exigent i curiós.
Aquesta jornada tècnica planteja una reflexió sobre les darreres tendències en comunicació gastronòmica i les estratègies per connectar amb l’audiència. Des de l’experiència de professionals del sector fins a l’impacte de les xarxes socials i el potencial dels showcookings com a eina narrativa, descobrirem com la comunicació pot convertir una proposta gastronòmica en una història que captivi.
La jornada forma part del projecte “Alimentació i comunicació” entre el DARPA i la UPF i que enguany tracta de la comunicació gastronòmica dins de les actuacions de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
Programa
9.30 h Registre d’assistents
9.45 h Presentació de la jornada
- Dra. Maria Abellanet. Presidenta del CETT
- Bertran Salvador-Mata. Departament de Comunicació. UPF
- Joan Gòdia. Director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia. DARPA
10.15 h L’evolució de la comunicació gastronòmica
- Trinitat Gilbert. Periodista diari Ara
10.45 h Taula rodona: com comunicar la gastronomia?
- Carme Gasull. Periodista gastronòmica
- Aleix Tomàs (@aleixtomaas_). Influencer gastronòmic
- Arnau París. Cuiner, comunicador i divulgador
- Modera: Toni Massanès. Fundació Alícia
12.00 h Pausa-cafè
12.30 h Showcooking: comunicar a la cuina
- Participen: Professorat del CETT
- Arnau París (repte culinari)
- Dinamitza: Aleix Tomàs (@aleixtomaas_)
14.00 h Fi de la jornada.