Fotografia de: Pla d'Estudis | Gestió esportiva: aproximació a la emprenedoria en el  negoci de l’esport
Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica
Pla d'Estudis

Pla d'Estudis

ASSIGNATURES

ESPORT, SOCIETAT I EMPRENEDORIA

ESPORT I SOCIETAT

  • Estil de vida: interrelació de les tendències socials amb l’esport:

    o Esport en la vida quotidiana.

    o La pràctica de l'esport com un estil de vida: subcultures i tendències.

    o Noves activitats i híbrids esportives.

  • Mapa conceptual per a un emprenedor principiant en el sector esportiu.

  • Organitzacions esportives internacionals i nacionals.

GESTIÓ DELS ESDEVENIMENTS ESPORTIUS

  • L'organització d'esdeveniments esportius populars i d'alta competició.
  • Els Jocs Olímpics: el valor per una ciutat: abans i després. Cas Barcelona.
  • El mundo del motor: competicions nacionals i internacionals i la seva rendibilitat. Cas Fórmula 1, Circuit de Barcelona-Catalunya.
  • La ciutat com seu esportiva: estadis, parcs, carrers principals, ports, platges, etc.

GESTIÓ DE LES EMPRESES ESPORTIVES

ELS MODELS DEL NEGOCI EN EL SECTOR ESPORTIU

  • Models de negoci esportiu:

    o Esport no professional

    o Esport professional

    o Esport + salut

    o Esport + oci

GESTIÓ DELS CLUBS ESPORTIUS

  • Gestió d'un Club Esportiu.
  • La tipologia i els models de gestió.
  • Club Social vs. Club Comercial.
  • Club esportiu en les escoles i les universitats.
  • Rendibilitat vs. Elitisme.
  • Relació entre les tendències socials i la innovació constant.
  • Gestió dels clubs professionals.
  • Esports com a espectacle.
  • Gestió dels espectacles d'alt rendiment.
  • Recaptació de fons i patrocini.
  • Potencial dels negocis.

TURISME ESPORTIU

  • "El Mar i la Muntanya": destí esportiu i d'aventura.
  • País com a marca.
  • Certificació del turisme esportiu a Catalunya: municipis, estacions nàutiques i d'esquí
  • Nous models de negoci

Metodologia 

La metodologia d'ensenyament-aprenentatge aplicada en aquest curs, consisteix en diversos elements claus que permeten aconseguir simultàniament tots els objectius esmentats. La metodologia consisteix en:

  1. Classes teòriques que transfereixen coneixement bàsic i específic. La participació a classe és crucial perquè els estudiants adquireixin el coneixement necessari i les habilitats contemplades en el programa.
  2. Estudis de cas reflecteixen els continguts com a ajuda a l'estudiant posant en pràctica els continguts teòrics.
  3. Activitats complementàries com visites que facin costat als estudiants a una major comprensió i implementin els continguts proporcionats pel programa. En cas de programa de modalitat de quatre setmanes: Durant una setmana addicional opcional els estudiants hauran de desenvolupar un Projecte Final treballant en petits grups on es reforçaran les seves habilitats d'autogestió, responsabilitat, lideratge i treball en equip i s'obtindrà un coneixement pràctic a través d'un estudi metòdic i profund del tema triat. Durant aquest procés els estudiants seran guiats per tutors i hauran de presentar i defensar el projecte en l'últim dia del curs.

Avaluació

L'avaluació del programa es durà a terme revisant el treball i la participació dels estudiants durant el programa. Els participants són avaluats de manera constant durant les classes magistrals a través dels casos pràctics a desenvolupar i defensar.

En cas de programa de modalitat de 3 setmanes:

L'avaluació contínua representa un 60% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), mentre que l'avaluació de l'examen final un 40% de la nota general del programa.

En cas de programa de modalitat de 4 setmanes:

L'avaluació contínua representarà un 40% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), l'avaluació de l'examen final un 20% i la qualificació per a la Presentació del Projecte final un 40% de la nota general del programa.

L'assistència és obligatòria.