QUIN OBJECTIU ACONSEGUIRÀS AMB EL GRAU DE NEGOCI DIGITAL I INNOVACIÓ EN TURISME?
L’objectiu general del Grau és capacitar-te per donar resposta als reptes i canvis derivats de l’evolució tecnològica i digital, innovant i desenvolupant nous productes en els àmbits turístic, hoteler i gastronòmic.
- Dominar les tecnologies i els instruments digitals i saber aplicar-los per transformar els processos de les empreses, projectes i destinacions turístiques, així com programar les teves pròpies plataformes digitals.
- Aprendre, mitjançant la teoria i la pràctica i a través de la seva aplicació en projectes reals, les principals metodologies de gestió de projectes (Waterfall, Lean, Agile, Kanban, Scrum, etc.).
- Desenvolupar la teva creativitat, amb una visió tecnològica i de negoci. T’adaptaràs, t’anticiparàs i sabràs donar resposta als reptes i canvis en les empreses i el mercat turístics derivats de l’evolució tecnològica i digital, realitzant nous productes en els àmbits turístic, hoteler i gastronòmic.
- Convertir-te en un emprenedor turístic, cosa que et permetrà poder crear la teva empresa i model de negoci o implantar el teu projecte en una empresa o destinació turística, aplicant les millors estratègies.
- Participar des del primer curs en el disseny i desenvolupament d’una empresa o d’un projecte d’intraemprenedoria en una empresa real, dissenyant productes i serveis turístics, sempre amb l’ajuda i tutorització del professorat.
- Estar preparat per adaptar-te a les noves posicions que coparan el mercat en un futur.
QUINES COMPETÈNCIES ADQUIRIRÀS AMB EL GRAU DE NEGOCI DIGITAL I INNOVACIÓ EN TURISME DEL CETT-UB?
Les principals competències que es desenvolupen durant la titulació són:
- Interpretar els principis del turisme i la importància de l’impacte sociocultural i mediambiental que se’n deriva.
- Entendre la dimensió econòmica del turisme a escala internacional i de l’impacte de les noves tecnologies en el seu desenvolupament.
- Comprendre i aplicar els conceptes i les tècniques que s’empren per a la presa de decisions en la gestió economicofinancera, i per a l’assoliment dels objectius de les organitzacions turístiques.
- Desenvolupari aplicar eines de màrqueting digital en turisme.
- Conèixer el marc regulador per a la creació i el llançament de projectes empresarials en l’àmbit digital turístic.
- Comprendre les principals característiques del funcionament dels models de negoci digital en turisme, i adquirir els coneixements i habilitats necessaris per assegurar-ne el desenvolupament sostenible i una gestió intel·ligent.
- Interpretar el fenomen digital i incorporar-lo a l’orientació estratègica dels projectes de la destinació o de l’organització turística.
- Dissenyar i desenvolupar productes i processos innovadors que generin valor, i que suposin una novetat, un canvi o la generació d’un avantatge competitiu en el sector turístic.
- Dissenyar i desenvolupar plans d’acció per a la implantació de projectes turístics digitals.
- Interpretar i gestionar la informació en contextos digitals.
- Utilitzar les eines i tecnologies digitals per al desenvolupament de plataformes o solucions turístiques.
COM ÉS LA METODOLOGIA DEL GRAU DE NEGOCI DIGITAL I INNOVACIÓ EN TURISME?
El Grau de Negoci Digital i Innovació en Turisme incorpora nous continguts enfocats al turisme digital, però també orientats al desenvolupament de projectes emprenedors o intraemprenedors.

VOLS CONÈIXER TOTS ELS BENEFICIS DE L’APRENENTATGE BASAT EN REPTES?
- Aconseguiràs una comprensió més profunda de les matèries.
- Aprendràs a diagnosticar i definir problemes abans de proposar solucions, desenvolupant la creativitat.
- T’involucraràs en la definició del problema i en la solució que desenvoluparàs per resoldre’l, sempre amb un aprenentatge actiu en el qual seràs protagonista.
- Et sensibilitzaràs davant d’una situació i duràs a terme processos necessaris per superar-la: des de la investigació fins a la creació de nous models, al mateix temps que treballaràs col·laborativament i multidisciplinàriament.
- Desenvoluparàs les teves competències socials, com l’empatia, la cooperació i la col·laboració.
- T’aproparàs a la realitat del sector turístic establint relacions amb professionals especialitzats que contribuiran al teu creixement professional.
- Desenvoluparàs habilitats de comunicació d’impacte, utilitzant eines socials i tècniques de producció de mitjans per crear i compartir les solucions desenvolupades per tu.
- Acceptaràs els errors i el fracàs com a part necessària de l’aprenentatge.
AVALUACIÓ
Podràs optar per dos tipus d'avaluacions:
-
Avaluació contínua: consisteix en la valoració del procés d'ensenyament-aprenentatge a partir del seguiment continuat durant el curs del treball que realitza l'estudiant i els aprenentatges que incorpora.
-
Avaluació única: dirigit a tot aquell estudiant que, per raons justificades, no pot assistir regularment a les classes presencials. Consisteix en la valoració d'aquest procés, tenint en compte les evidències que aquesta assignatura té dissenyades a aquest efecte, podent-se realitzar durant el transcurs del semestre o al final d'aquest, segons es marqui en cada cas.
QUINES SÓN LES ASSIGNATURES DEL GRAU?
PRIMER CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
191101 | Economia digital i empresa turística | 6 |
191102 | Principis i dimensions turisme | 6 |
191103 | Comportament del consumidor turístic en l'àmbit digital | 6 |
191104 | Noves tendències tecnològiques i transformació digital | 6 |
191105 | Models de negoci i ecosistemes digitals | 6 |
191106 | Màrqueting turístic digital | 6 |
191107 | Raonament matemàtic i bases de programació | 6 |
191108 | Competències digitals i lideratge | 6 |
191209 | Processos d'innovació per a la creació de productes turí. I | 3 |
191210 | Llengua estragera I | 3 |
SEGON CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
192111 | Dret turístic i digital | 6 |
192112 | Política turística i digitalització | 6 |
192213 | Desenvolupament i programació de plataformes digitals I | 6 |
192214 | Processos d’innovació per a la creació de productes turi. II | 6 |
192115 | Gestió financera de projectes digitals | 6 |
192216 | Màrqueting mòbil i web | 6 |
192210 | Llengua estrangera II | 6 |
192217 | Emprenedoria i llançament de projectes digitals | 6 |
192300 | Pràctiques en empresa I | 3 |
TERCER CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
193218 | Anàlisi i gestió de dades I | 6 |
193219 | Desenvolupament i programació de plataformes digitals II | 6 |
193220 | Comerç electrònic de productes i serveis turístics | 4,5 |
193221 | Inversió i finances estratègiques | 4,5 |
193222 | Gestió avançada de projectes digitals I | 4,5 |
193223 | Màrqueting en cercadors i mitjans digitals | 4,5 |
193210 | Llengua estrangera III | 9 |
193300 | Pràctiques en empresa II | 9 |
QUART CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
194224 | Anàlisi i gestió de dades II | 6 |
194225 | Mitjans de comunicació socials | 6 |
194226 | Gestió avançada de projectes digitals II | 6 |
194227 | Persones, organitzacions i sistemes en l’entorn digital | 6 |
194900 | Treball final de grau | 6 |
Les assignatures de cada especialitat són:
TERCER CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
193401 | Aplicacions d’intel·ligència artificial en turisme | 3 |
193402 | Internet de les coses i turisme | 3 |
193403 | Turisme intel·ligent | 3 |
193404 | Connectivitat i experiència turística | 3 |
QUART CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
194405 | Aplicació de protocols de confiança en les transaccions turis. | 3 |
194406 | Realitat virtual augmentada aplicada en turisme | 3 |
194407 | Computació en el núvol per a la indústria turística | 3 |
194408 | Automatització de processos en l’empresa turística | 4,5 |
194409 | Direcció estratègica en negocis digitals | 4,5 |
TERCER CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
193401 | Aplicacions d’intel·ligència artificial en turisme | 3 |
193501 | Destinacions intel·ligents | 4,5 |
193502 | Gestió sostenible de les destinacions turístiques | 4,5 |
QUART CURS
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
194504 | Sistemes d’intel·ligència turística | 3 |
194505 | Governança i estratègies de destinacions turístiques | 3 |
194406 | Realitat virtual augmentada aplicada en turisme | 3 |
194407 | Computació en el núvol per a la indústria turística | 3 |
194508 | Empreneduria social i turisme | 3 |
194509 | Models i estratègies d'expansió en negocis turístics | 3 |
Assignatures optatives del Grau
Codi | Assignatures | Crèdits |
---|---|---|
194600 | Desenvolupament cooperació i turisme | 4,5 |
194601 | Nous mercats emergents en turisme | 4,5 |
194608 | Gestió del turisme cultural | 4,5 |
194610 | Turisme, cinema i literatura | 3 |
063508 | Comercialització turística | 4,5 |
064531 | Gestió d’empreses de transport | 3 |
064544 | Turisme i gènere | 3 |
194510 | Gestió de l’accessibilitat en turisme | 4,5 |
194511 | Mobilitat turística | 4,5 |
194512 | Interacció i Integració dels visitants | 4,5 |
063501 | Creació de productes turístics-cultural | 3 |
064523 | Turisme eno-gastronòmicA | 3 |
062114 | Gestió d'empreses d’allotjament turístic | 6 |
062115 | Gestió d'empreses d’intermediació i serveis | 6 |
194613 | Ètica i responsabilitat social corporativa | 3 |
194614 | Gestió intercultural | 3 |
063405 | Comercialització hotelera | 4.5 |
194607 | Disseny d’espais experiencials en hoteleria | 3 |
194410 | Acceleració de projectes digitals | 4,5 |
194411 | Desenvolupament d’ecosistemes d’innovació | 4,5 |
194412 | Sistemes de relació amb el client | 4,5 |
194414 | Lideratge en xarxa i tècniques de Mindfulness | 3 |
194413 | Ciberseguretat | 4,5 |
Hauràs de cursar 27 crèdits d’anglès obligatoris, repartits en assignatures de 9 ECTS cadascuna durant els tres primers cursos del Grau.
El nivell d’anglès que assoliràs és equivalent al C1 del MCER (Marc Comú Europeu de Referència).
Una menció és una especialitat dins del grau que et permetrà estudiar més matèries d’un tema concret per guanyar experiència i coneixements.
La menció que cursis apareixerà en la teva titulació oficial, conforme has adquirit les competències professionals associades. Dins el grau podràs especialitzar-te cursant les següents mencions:
La Menció de Generació de Nous Models Turístics et permetrà aprofundir en els mecanismes i instruments necessaris per dissenyar i implantar nous models de negoci que permetin afrontar i aprofitar els reptes i oportunitats de la transformació digital permanent en la qual es troba el sector.
Aprendràs a utilitzar les eines tecnològiques disponibles més adients, per satisfer les necessitats i expectatives d’uns visitants cada vegada més hiperconnectats i interactius, i oferir-los els millors serveis i experiències possibles.
Tot això implica l’acceptació de noves actituds i la reformulació radical de les estratègies en un entorn cada vegada més competitiu i que va a una velocitat que supera els límits de la regulació.
La Menció en Gestió Intel·ligent de les destinacions turístiques et proporcionarà les competències necessàries per aconseguir destinacions turístiques més sostenibles, com a part d’una experiència més coherent i respectuosa amb el patrimoni i la cultura local.
També aprendràs a desenvolupar propostes de model de negoci que apareguin al mercat. Utilitzaràs de manera disruptiva la tecnologia per facilitar i millorar l’experiència del visitant abans, durant i després del viatge.
Al llarg de les matèries d’aquesta menció aprofundiràs en els mecanismes i instruments necessaris per a la gestió intel·ligent de les destinacions turístiques. Tindràs una visió integral dels diferents stakeholders involucrats i les oportunitats derivades de la digitalització per a una gestió més intel·ligent, responsable i sostenible.
La Menció de Generació de Nous Models Turístics et permetrà aprofundir en els mecanismes i instruments necessaris per dissenyar i implantar nous models de negoci que permetin afrontar i aprofitar els reptes i oportunitats de la transformació digital permanent en la qual es troba el sector.
Aprendràs a utilitzar les eines tecnològiques disponibles més adients, per satisfer les necessitats i expectatives d’uns visitants cada vegada més hiperconnectats i interactius, i oferir-los els millors serveis i experiències possibles.
Tot això implica l’acceptació de noves actituds i la reformulació radical de les estratègies en un entorn cada vegada més competitiu i que va a una velocitat que supera els límits de la regulació.
La Menció en Gestió Intel·ligent de les destinacions turístiques et proporcionarà les competències necessàries per aconseguir destinacions turístiques més sostenibles, com a part d’una experiència més coherent i respectuosa amb el patrimoni i la cultura local.
També aprendràs a desenvolupar propostes de model de negoci que apareguin al mercat. Utilitzaràs de manera disruptiva la tecnologia per facilitar i millorar l’experiència del visitant abans, durant i després del viatge.
Al llarg de les matèries d’aquesta menció aprofundiràs en els mecanismes i instruments necessaris per a la gestió intel·ligent de les destinacions turístiques. Tindràs una visió integral dels diferents stakeholders involucrats i les oportunitats derivades de la digitalització per a una gestió més intel·ligent, responsable i sostenible.
TREBALL FINAL DE GRAU
L’assignatura de Treball Final de Grau (TFG) equival a 6 ECTS i consisteix en el desenvolupament d’un projecte d’innovació digital al sector turístic. Es porta a terme des del primer curs del grau, a mesura que vas adquirint coneixements i eines, fins a culminar-lo en l’últim.
- Al primer curs, amb l’assignatura Processos d’Innovació per a la Creació de Productes Turístics, portaràs a terme la concepció d’una idea de negoci o projecte digital d’innovació en el sector turístic.
- Al segon curs, amb Desenvolupament i Programació de Plataformes Digitals, i Emprenedoria i Pla de Negoci, hauràs d’estudiar els processos necessaris per al seu desenvolupament.
- Posteriorment, al tercer i el quart curs, gràcies a assignatures com Gestió Avançada de Projectes Digitals i les matèries optatives, analitzaràs les possibilitats reals d’implantació del projecte.
Hi ha dos tipus de TFG:
-
Projecte d’emprenedoria: desenvoluparàs un projecte d’empresa en equip. Hauràs de definir les estratègies i accions necessàries per llançar-lo al mercat.
L’estructura del treball és la d’un pla d’empresa (resum executiu, anàlisi de mercat i competència, i pla estratègic, de màrqueting, d’operacions i financer).
-
Projecte d’intraemprenedoria i innovació: faràs un projecte d’innovació per a una empresa, una institució o un organisme associat al CETT-UB. Se’t plantejarà un repte relacionat amb el desenvolupament de nous serveis o productes, la creació de noves línies de negoci, processos de digitalització, de màrqueting digital o desenvolupament de plataformes digitals.
DESENVOLUPA ELS TEUS ESTUDIS INTERNACIONALMENT
Al CETT-UB posem a la teva disposició l’Oficina de Relacions Internacionals, responsable tant de la gestió de la mobilitat dels estudiants i del professorat com de l’orientació, l’assessorament i l’atenció als estudiants interessats en una experiència internacional.
Al CETT-UB comptem amb diferents itineraris de mobilitat internacional:
PROGRAMA ERASMUS
Programa Erasmus a la Unió Europea, Programa SICUE a l’Estat Espanyol i, a la resta del món, disposem d’acords específics pels estudiants de Grau. El CETT t'oferim l’oportunitat d’estudiar a l’estranger.
+ info
ADVANCED MANAGEMENT PROGRAM
Els alumnes que hagin finalitzat els estudis tenen l’oportunitat de realitzar una estada pràctica empresarial internacional amb una duració d’entre 6 i 12 mesos en:
- Empreses turístiques i hoteleres líders i reconegudes per al seu nivell de competitivitat i excel·lència.
- Projectes turístics solidaris, on participar en plans de cooperació internacional amb ONGs per al desenvolupament d’un turisme responsable i sostenible (10 projectes).
- Start-ups que inicien la seva activitat, participant en el procés emprenedor i creatiu dels seus projectes.
+ info
International Welcome Session
El Grau preveu dos períodes de pràctiques curriculars obligatòries en empreses (9 ECTS).
Podràs fer aquestes pràctiques a les empreses pròpies d’aplicació del CETT, o en empreses o institucions col·laboradores, amb una dedicació mínima de 225 hores cadascuna.
Gràcies a aquestes pràctiques:
- Desenvoluparàs les funcions d’un lloc de treball en una empresa de primer nivell, local o internacional.
- Adquiriràs noves aptituds i actituds que només es desenvolupen en entorns reals.
- Aplicaràs els coneixements apresos durant el Grau.
- Coneixeràs el dia a dia de l’empresa turística, els seus models de negoci i els punts clau de la gestió.
Així mateix, i des del primer curs, també podràs fer pràctiques extracurriculars (de caràcter voluntari) amb una durada màxima de 900 hores per curs.
Si vols més informació sobre les pràctiques visita l'espai de Career Services, contacta'ns a través de l'email careerservices@cett.cat o també pots visitar-nos en la primera planta del Campus.