Fotografia de: Ràdio4 I O2B entrevisten a la Dra. Maria Abellanet I Meya sobre el futur del turisme a Barcelona | CETT

22.06.2015

El Matí a Ràdio4 ha convidat a la Dra. Maria Abellanet i Meya a parlar sobre el futur del turisme a Barcelona, partint del seu paper com a comissària del Pacte Local. Durant l’entrevista, on han participat el Sr. Xavier Biosca, President d’Educatur i el Sr. Joan Sureda, President de Prohud, la Dra. Abellanet ha destacat les següents qüestions:

• S’ha de gestionar el turisme i vetllar per mantenir el posicionament i la reputació de Barcelona a nivell internacional.
  • Una bona gestió és imprescindible perquè el turisme aporti desenvolupament econòmic, sostenibilitat i progrés social en el sentit més ampli.
  • L’objectiu del Pacte Local és que tingui un recorregut ampli: polític, empresarial i ciutadà. Ara s’hauria de passar del diàleg al consens i als acords concrets per un turisme més sostenible.
  • La mediació podria ser un bon instrument per prevenir i gestionar conflictes, evitant la confrontació.

Escolteu l’entrevista sencera aquí.

Per altra banda, partint del nomenament d’Ada Colau com a nova alcaldessa de Barcelona i les seves declaracions pel que fa al futur del turisme per a la ciutat de Barcelona, el periodista Ignasi Jorro d’O2B ha entrevistat també a la Dra. Abellanet.

En un article coral titulat ¿Qué debería hacer Ada Colau con el turismo de Barcelona?, la Dra. Abellanet manifesta que no es poden generalitzar els problemes i que s’hauria d’actuar en aquelles zones de més concentració turística.

Podeu llegir l’article complet aquí.

Ràdio4 O2B Maria Abellanet entrevista ràdio premsa turisme futur Barcelona