Fotografia de: La formació en turisme, garantia de futur | CETT

La formació en turisme, garantia de futur

07.04.2021

La formació en turisme, garantia de futur

Tot i els efectes de la COVID-19 al turisme, el sector té l’oportunitat de transformar-se i sortir reforçat de la crisi. Cal avançar cap a una activitat turística sostenible i responsable i, en aquest context, els professionals de les empreses del sector i els gestors de les destinacions turístiques hi tenen molt a dir. Així ho indica la Dra. Maria Abellanet i Meya, CEO del CETT, en un article d’opinió als Diaris Línia, en el qual fa èmfasi en la necessària adaptació del sistema universitari i la importància d’impulsar la formació i la recerca en turisme.

“La formació i el coneixement esdevenen un element cabdal pel dia de demà d’un sector fonamentat en la innovació, la competitivitat, l’ocupació de qualitat i el desenvolupament sostenible, al servei de la societat”, afirma. La CEO del CETT explica que “les universitats han de ser un actor clau en la creació d’aquest futur més sostenible i han de respondre a una qüestió que marcarà la formació dels futurs professionals: les habilitats i les competències necessàries per a la recuperació i consolidació d’aquest turisme responsable al que no podem, ni volem, renunciar”.

A l’article, Maria Abellanet i Meya fa referència a la formació que imparteix el CETT, que aposta per una formació “que permeti, als futurs professionals, ser capaços de llegir correctament quina és l’evolució i les implicacions que té el turisme per a la societat, intuir les necessitats i les voluntats dels viatgers i generar una oferta turística sostenible d’acord amb la identitat i el paisatge del territori. En aquest context, l’ètica aplicada, que hem incorporat als programes de formació, apareix com a marc i eina de gestió des de la qual promoure el diàleg social necessari perquè la reactivació i transformació del sector es desenvolupi de manera sostenible, respectuosa i fonamentada”.

Segons Abellanet, “si volem un turisme de qualitat amb professionals formats amb totes les competències, hem d’impulsar i apostar per la recerca. Aquesta, posa a l’abast del sector coneixement i dades que permeten entendre l’entorn i prendre decisions des del rigor”, i assegura que “l’impuls de la formació i la recerca és la millor via possible per a un sector turístic sostenible i per unes destinacions igualitàries i cohesionades”.

Podeu llegir l’article complet aquí.

CETT Maria Abellanet turisme formació