Fotografia de: La formació en Cross Cultural Management, fonamental per als professionals del turisme | CETT
Universitat de Barcelona

La formació en Cross Cultural Management, fonamental per als professionals del turisme

08.04.2021
 

Vivim en un món globalitzat, en el qual el talent i les relacions no coneixen fronteres i, en el nostre dia a dia, conviuen i interaccionen constantment diferents idiomes, cultures i maneres de pensar i d’actuar. Pot semblar evident, però cal ser-ne conscients a l’hora de relacionar-nos amb altres persones que no es troben en el mateix context que nosaltres ni han viscut, al llarg de la vida, les mateixes experiències.

El CETT, centre amb clara vocació internacional, té la voluntat de conscienciar i sensibilitzar la comunitat CETT i donar a l’alumnat les eines necessàries per desenvolupar-se en un entorn internacional. Per això, el centre imparteix sessions de formació pràctica en Cross Cultural Management, és a dir, formació en la gestió intercultural, adreçades tant a l’alumnat com al professorat i empleats del CETT.

Gestionar de forma eficaç equips multiculturals o treballar les relacions amb clients de diferents cultures són alguns dels aprenentatges de la formació

Gestionar de forma eficaç i adequada equips multiculturals i diversos, així com les relacions amb clients i mercats de diferents cultures; comprendre com els antecedents culturals i experiències contribueixen a la forma com veiem el món i comprendre millor les normes, valors i comportaments culturals d’altres cultures són alguns dels aprenentatges i objectius del curs.

Dos-cents alumnes del Grau de Turisme i del Grau de Ciències Culinàries han dut a terme la primera sessió, en la qual a través d’activitats pràctiques han pogut identificar els prejudicis envers altres cultures i realitats i posar-se a prova en la gestió de diferents situacions.

Bruno Circuns Gómez, alumne del Grau de Turisme, explica que és un curs molt necessari per al món del turisme, i afegeix que “t’ensenya que, en realitat, hi ha diferències culturals i com de difícil pot ser adaptar-se”. “Per molt diferents que siguem, sempre hi ha alguna cosa que ens uneix”, assegura. 

Per la seva banda, Andrea Domínguez Díaz, alumna de la mateixa formació, destaca que les activitats dutes a terme a classe li han agradat perquè “ens han fet pensar, qüestionar-nos i fer-nos preguntes a nosaltres mateixos, veure les opinions d’altres persones a classe i compartir qualitats”.  

Ser capaç de gestionar relacions amb altres persones en l’àmbit internacional i comptar amb competències interculturals és fonamental per als professionals del turisme, l’hoteleria i la gastronomia. Amb una mirada global i oberta al món, el CETT inclou aquestes sessions amb la voluntat d’aportar valor afegit a l’alumnat i donar-los les eines i competències que els serviran no només en el futur, sinó també en els programes internacionals que ofereix el centre.

Cross Cultural
Categories
CETT talent cultures