Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica >
Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Especialització dins de Màster Oficial d'Innovació en la Gestió Turística
Propera convocatòria: Octubre 2023
 

Especialitza't en Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

L’Especialitat de Gestió Turística de les Destinacions Urbanes del Màster Oficial en Innovació de la Gestió Turística tracta la innovació aplicada en els processos de gestió i planificació territorial i turística en destinacions a escala local i regional.

Al CETT-UB volem donar resposta als reptes actuals que presenten les destinacions per innovar en la gestió turística i a l’hora d’aplicar productes turístics competitius en un entorn dinàmic. Al marge de les grans ciutats consolidades, hi ha molts altres territoris que també busquen redefinir els seus models econòmics a través del turisme. Malgrat això, el ràpid creixement d’aquest fenomen fa necessària la implementació de polítiques i estratègies per a un desenvolupament més sostenible i adequat als interessos dels seus residents i ciutadans.

Es necessiten perfils disruptius capaços de repensar el model de turisme i desenvolupar nous productes, experiències i serveis turístics adaptats a tot tipus de demanda, professionals que converteixin les destinacions urbanes en entorns únics i cohesionadors.

Vols formar part del canvi per redefinir la planificació i gestió dels destins turístics?

Gràcies al conjunt de les assignatures del nostre màster sobre gestió de les destinacions turístiques urbanes:

  • Coneixeràs la importància de planificar i anticipar estratègies i accions de foment turístic en un escenari complex i divers.
  • Tindràs en compte la dimensió social del turisme (la convivència entre residents i visitants i l’encaix en els processos naturals de les ciutats).
  • Ajudaràs a reduir l’impacte que el turisme genera a l’entorn.
  • Aprendràs a crear productes turístics diversificats i competitius basats en plantejaments innovadors i diferencials.
  • Identificaràs els principis de gestió basats en la governança i la integració de tots els actors presents en les destinacions turístiques.
  • Entendràs les tendències del màrqueting, la comunicació i la comercialització en ciutats turístiques.
  • Coneixeràs les principals eines de transició digital vers les smart cities i el turisme.
  • Desobreix més raons per cursar aquest màster.

Tria la modalitat que més s'adapta a tu

Ens adaptem a tu i a les teves necessitats personals i professionals. Per això t’oferim programes i especialitats en dues modalitats: una presencial, al Campus CETT-UB, i una Live Online, on podràs seguir les classes a través d’un streaming en directe des d’allà on estiguis.

Modalitat Presencial
  • L’especialitat de Direcció Hotelera del Màster Oficial de Direcció Hotelera i de Restauració s’ofereix en modalitat presencial, en un horari que fa possible compatibilitzar la formació amb el teu desenvolupament laboral.
  • Vindràs a classe al campus CETT, gaudiràs d’instal·lacions modernes i especialitzades, i compartiràs aula i networking amb els docents i la resta d’estudiants.
  • Faràs visites a empreses referents del sector per conèixer les tendències i la seva realitat.
  • Realitzaràs activitats fora de l’aula de team building i networking (amb el sector i amb els companys) que formen part del currículum acadèmic.
  • També faràs activitats de treball col·laboratiu i cooperatiu.
  • Tindràs accés al campus virtual.
  • Gaudiràs de classes magistrals i metodologies actives com estudis de casos, Learning by Doing, reptes, demostracions, etc. També faràs activitats de grup i individuals.
  • Podràs participar en activitats com Master Classes, taules rodones o Observatoris CETT.
  • Tindràs a la teva disposició tutories amb els teus professors i coordinadors.
  • Gaudiràs de tots els serveis de suport que tenen els alumnes del CETT (orientació laboral, bossa de treball i pràctiques, entre moltes altres).

*Els estudiants que trien l’opció presencial, en cas de justificació i avisant amb antelació, poden assistir a alguna classe en modalitat Live Online

Modalitat Presencial
Modalitat Live Online

Amb la modalitat Live Online podràs assistir a les classes en directe, connectant-te amb el teu ordinador des d’on tu vulguis, a través del nostre campus virtual.

  • Les aules estan preparades per oferir-te la millor experiència immersiva per a que et sentis com a l’aula amb la resta dels teus companys:
    • Multipantalla, so d'alta qualitat, connexió wifi de qualitat, etc.
    • Classes magistrals i metodologies actives com estudis de casos, learning by doing, reptes, etc.
    • Participaràs en totes les activitats de grup i individuals.
    • Tindràs a la teva disposició tutories amb els teus professors i coordinadors.
  • Si vols, podràs participar en les activitats presencials de team building i networking que es fan fora de l’aula. Són moments per entrar en contacte amb els companys i amb els professionals del sector.
  • Podràs participar presencialment (si vols) o en streaming (si es realitza en aquest format) a activitats com Master Classes, taules rodones, Observatoris CETT, així com a visites puntuals al sector.
  • Gaudiràs de tots els serveis de suport que tenen els alumnes del CETT (orientació laboral, bossa de treball i pràctiques, entre moltes altres).

*Els estudiants que trien l’opció streaming, en cas de justificació i avisant amb antelació, poden assistir puntualment a alguna classe en modalitat presencial.

Live Online
Un nou Turisme,

Metodologogia i avaluació

El Màster i el CETT-UB té un sistema d'aprenentatge propi en el qual tu seràs el centre del procés d'aprenentatge. Aprendràs gràcies a la teva participació activa a l'aula a través del learning by doing i la interacció entre alumnes, o metodologias pròpies com el ABR i el ABP.

Un màster i tres especialitats

Gestió Turística de les Destinacions Urbanes és una especialitat del Màster Oficial en Innovació de la Gestió Turística. Aquest màster disposa de tres itineraris d'especialització que et permetran aprofundir en diferents àrees segons els teus interessos i motivacions. Gràcies a aquestes especialitats aconseguiràs un perfil professional molt més competitiu i els coneixements necessaris per a afrontar els diferents reptes als que s'enfronten empreses i destinacions turístiques per a crear i llançar productes.

Per què estudiar l'especialitat en Gestió Turística de les Destinacions Urbanes?

Amb el nostre màster en gestió de les destinacions urbanes coneixeràs les principals característiques dels processos que influeixen en la innovació aplicada a escala local i regional.

Incorporaràs la innovació a la teva cultura de treball per desenvolupar i valoritzar nous productes i serveis, basats en l’aprofitament sostenible dels recursos territorials de les destinacions:

LES SMART CITIES COMENCEN A LES AULES

  • Aprendràs les hard i les soft skills necessàries per innovar en la gestió turística, perquè puguis donar resposta als objectius i reptes del sector.
  • Desenvoluparàs les teves competències creatives i de treball en equip amb el design thinking o el customer journey.
  • Aprendràs de manera disruptiva: gràcies a l’ús eficient de les eines tecnològiques per crear productes turístics diversificats i competitius.
  • Comprendràs les particularitats del turisme urbà i de la seva gestió turística.
  • Entendràs els recursos territorials diferencials de les destinacions turístiques, cosa que et proporcionarà elements clau per a la presa de decisions en la gestió turística.
  • Gràcies al nostre quadre docent de professors i professionals en actiu, aprendràs les últimes tendències del sector, com les smart destinations i el city marketing.
  • Dissenyaràs i comunicaràs experiències diferencials: gràcies als continguts sobre el disseny, la comercialització i la comunicació d’experiències disruptives.
  • Faràs servir l’storytelling i l’storydoing com un element diferencial per a un major rendiment i èxit dels recursos turístics.

EL SECTOR, VIST DES DE DINS

  • Et formaràs amb els millors: el Màster i l’especialitat compten amb un claustre docent únic, amb una reputada trajectòria professional i acadèmica en turisme i destinacions urbanes. A més, hi participen professionals en actiu que aporten la seva visió a través de casos d’estudi.
  • Experimentaràs el sector: el Màster i l’especialitat inclouen un extens programa de visites experiencials a empreses, institucions, organitzacions i destinacions que et permetran conèixer de primera mà experiències de planificació i gestió turística innovadores i d’èxit.
  • Adquiriràs una visió 360 º del sector: gràcies al compendi de continguts, les visites a organitzacions, les activitats formatives del CETT-UB, els docents i els col·laboradors que visiten l’aula.
  • Participaràs activament en activitats transversals com les sessions Soft Skills, el CETT Smart Tourism Congress Barcelona, l’Observatori de Turisme del CETT-UB, el seminari “Contemporary Issues in Tourism” o el CETT Talent.
  • Aplicaràs els teus coneixements en casos reals: podràs posar en pràctica els coneixements adquirits durant el curs gràcies als partners del CETT-UB com l’Organització Mundial de Turisme, la UNESCO, l’Ajuntament de Barcelona o la Diputació de Barcelona.
  • El networking del futur: el contacte amb experts del sector turístic i amb els teus companys de classe et permetrà crear una xarxa pròpia a escala nacional i internacional, que t’ajudarà a promoure la teva carrera professional.

UN PROGRAMA ÚNIC A LA TEVA MIDA

  • La majoria dels nostres estudiants troben feina una vegada acaben el Màster o promocionen dins la seva empresa.
  • Una titulació oficial única: és l’únic Màster Oficial d’Innovació de la Gestió Turística atorgat per la Universitat de Barcelona i el CETT, reconegut acadèmicament dins i fora d’Espanya.
  • Podràs fer una triple especialització si així ho vols i, un cop acabis la teva especialitat, podràs cursar una doble o una triple especialitat del màster: Gestió Turística del Patrimoni Cultural i Natural, Gestió Turística del Patrimoni Culinari i Gastronòmic, i Gestió Turística de les Destinacions Urbanes. Informa-te’n sense compromís!
  • Estudis de doctorat: com que és un màster oficial, et garantirà el reconeixement acadèmic també fora d’Espanya i podràs fer el doctorat.

DUES VIES PER AL TEU DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

  • Un màster orientat a la investigació: és l’únic Màster que ofereix una sòlida base d’investigació, que es fonamenta en l’àmplia trajectòria dels Grups de Recerca del CETT i en la seva producció científica. Hauràs de cursar assignatures orientades a la metodologia d’investigació.
  • Un màster orientat a la pràctica professional: el Màster et permet fer pràctiques curriculars i extracurriculars. El CETT-UB compta amb més de 900 convenis de col·laboració per al desenvolupament d’aquestes pràctiques curriculars i extracurriculars. Algunes de les organitzacions on els nostres estudiants han fet les pràctiques són ens públics, diferents consorcis turístics, associacions turístiques o entitats privades com consultories o equipaments turístics.

Què en pensen els nostres estudiants de màster del CETT?

Leila Sabtec
Vaig tenir l'oportunitat d'aprendre moltíssim dels meus companys de classe

Leila Sabtec

Màster Oficial d'Innovació en la Gestió Turística, Especialitat Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Quins objectius aconseguiràs amb l'especialitat en Gestió Turística de les Destinacions Urbanes?

L’objectiu del Màster és donar-te un coneixement de la gestió del turisme des d’una mirada innovadora i creativa aplicada a la planificació territorial de destinacions turístiques.

Els continguts del curs t’ajudaran a comprendre en el context actual la importància del vincle entre turisme, el patrimoni, la seva gestió diferencial i la gestió turística de destinacions. A més, desenvoluparàs tots els teus estudis sota uns paràmetres de sostenibilitat i vincularàs les noves tendències en matèria tecnològica a les demandes actuals.

Quines competències adquiriràs amb aquesta especialitat?

  • Crear productes turístics diversificats i competitius basats en plantejaments innovadors i diferencials.
  • Identificar els principis de gestió basats en la governança i la integració de tots els actors presents en les destinacions turístiques.
  • Entendre les últimes tendències del màrqueting, la comunicació i la comercialització en ciutats turístiques.
  • Tenir en compte la dimensió social del turisme com la convivència entre residents i visitants i l’encaix en els processos naturals de les ciutats.
  • Considerar la regulació de la mobilitat dels fluxos en espais de consum: capacitats de càrrega, hiperfreqüentació, transports turístics, etc. -** Conèixer la importància de planificar i anticipar estratègies** i accions de foment turístic en un escenari complex.
  • Adquirir les principals eines de transició digital cap a les smart cities i el turisme.
  • Dominar les tècniques de la comunicació oral i escrita per a la transmissió d’informació, idees i opinions.
  • Treballar en equip i en ambients multiculturals.
  • Desenvolupar la capacitat d’adaptació al canvi.
  • Tenir un compromís ètic.

Other_

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Fòrum Gatronòmic

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Centre de recursos

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Recepció

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules 

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules

Itinerari general

El Màster consta d’un primer bloc d’assignatures comunes a les tres especialitats, cosa que permet establir les bases del concepte d’innovació aplicat al sector turístic. En un segon bloc realitzaràs les assignatures pròpies de l’especialització.

itinerario del master con sus especialidades

L’Especialitat de Gestió Turística de les Destinacions Urbanes es focalitza en els aspectes més rellevants de la innovació vinculada a la gestió turística de les destinacions, els components d’intel·ligència territorial i el paper dels criteris sostenibles per al seu èxit turístic. A més, es tracten aspectes de gestió local i governança turística o l’aplicació d’eines per a la planificació de models turístics sostenibles.

A través de les diferents matèries del curs entendràs l’èxit de les destinacions a partir de l’establiment de pautes i directrius innovadores i competitives que contribueixin a diferenciar-les i que condueixin vers una gestió intel·ligent d’aquestes.

Durada

El pla d’estudis del Màster té una durada d’un curs acadèmic equivalent a un any.

Entrega del Treball Final de Màster: durant el mes de juny o setembre de cada període acadèmic.

Empresaris, professionals, emprenedors i titulats universitaris

Aquesta especialitat es dirigeix a aquelles persones interessades a enfocar la seva carrera professional vers la transformació de les destinacions turístiques, a partir de l’aplicació de mètodes basats en la innovació, la creativitat i la gestió intel·ligent.

Més enllà de graduats en turisme, el màster es dirigeix a estudiants finalitzadors en altres àmbits de les ciències socials o humanitats, així com disciplines properes a la gestió del territori com geografia, urbanisme o ciències ambientals.

També es dirigeix a professionals en actiu que necessiten preparar-se per als reptes i tendències que presenta el turisme. Especialment, a tècnics en turisme que, a causa de la seva evolució professional, no han tingut l’ocasió d’estudiar aquesta disciplina en el seu moment:

  • Tècnics i professionals que exerceixin càrrecs de gestió: Professionals del sector que necessiten actualitzar els seus coneixements i competències professionals, i conèixer les últimes tendències i eines que afecten l’àmbit de la seva especialització professional.

  • Empresaris i propietaris de negocis turístics: Empresaris i propietaris que volen conèixer més profundament les estratègies, les tècniques i els instruments per a la gestió turística, aplicant la cultura de la innovació.

  • Emprenedors: Persones interessades a desenvolupar projectes empresarials en aquest sector, coneixent abans les claus d’èxit i els seus riscos, i aprofundint en els diferents àmbits de la innovació en la gestió.

  • Titulats universitaris: Persones amb titulació universitària que volen enfocar la seva carrera professional i ampliar els seus contactes professionals en el sector turístic.

Masters 2020

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Jardí

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules 

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules 

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Passadís 

Àmbits professionals

En acabar els estudis podràs treballar en els següents àmbits relacionats amb el sector turístic com:

  • Administracions públiques
  • Empreses turístiques
  • Organitzacions i equipaments culturals
  • Fundacions turístiques
  • Consultories i assessories turístiques privades
quins son els àmbits laborals del máster de restauració i hoteleria

Sortides professionals

Les principals sortides professionals dels nostres estudiants d’aquest Màster són:

  • Creador de productes i serveis turístics en destinacions.
  • Analista i gestor de fluxos turístics en entorns urbans i conjunts monumentals.
  • Assessor en matèria de posada en valor turístic de destinacions.
  • Consultor i assessor en matèria de turisme sostenible.
  • Dissenyador de projectes de planificació i gestió del territori per a ús turístic.
  • Expert en la incorporació del turisme a la planificació, territorial, sectorial i urbanística (infraestructures, equipaments i serveis).
  • Investigador dels processos de transformació urbana des de l’àmbit turístic.
  • Docent en el camp del turisme.

Els nostres Alumni opinen

Isabel Baez

Isabel Baez

SEA Manager Central Europe at AccorHotels (Paris)
Jordi Noguera

Jordi Noguera

Executive Chef & Co-owner, Foc Restaurant (Singapore)
Natalia Mateu

Natalia Mateu

Project Management Office, The Sydney Opera House (Sydney)
 

Com és la metodologia de l'especialització en Gestió Turística de les Destinacions Urbanes?

El nostre sistema d’aprenentatge està pensat per ajudar-te a analitzar i reflexionar sobre els diferents aspectes que afecten la innovació en l’àmbit turístic i garantir-te una presa de decisions d’acord amb les realitats dinàmiques del sector.

Al llarg del curs, participaràs de manera activa en els diferents reptes proposats per docents i professionals del sector perquè busquis solucions específiques a problemes concrets dels diferents tipus de negocis, organitzacions i destinacions turístiques.

El Màster es configura en mòduls temàtics, desenvolupats mitjançant sessions de treball presencials, de caràcter teoricopràctic. A més, durant el curs participaran a classe professionals i directius en actiu, que et proporcionaran diferents i enriquidors punts de vista.

El nostre sistema d’aprenentatge es basa en:

ABR
Aquesta metodologia d’estudi es fonamenta en l’aprenentatge basat en reptes **(ABR). **Durant el curs hauràs de donar resposta a reptes plantejats per docents o organitzacions que formen part de la xarxa de partners del CETT-UB.

Així, aportaràs una solució concreta per a un entorn real. Institucions com Rusticae, Compass Group, Prezo o Vilaplana, entre d’altres, han format part dels desafiaments als quals han hagut de donar resposta els nostres estudiants.

ABP
Amb l’aprenentatge basat en projectes (ABP), tractaràs projectes transversals que donen resposta a un problema concret real del sector turístic. D’aquesta manera, desenvoluparàs competències de col·laboració, resolució de problemes i pensament crític, aplicades en un entorn de treball real. .

ESTUDIS DE CAS
Visitaràs diferents organitzacions i institucions del sector a Barcelona. Tindràs l’oportunitat d’aprendre i aplicar els conceptes gràcies a l’exposició de situacions reals de la mà dels seus mateixos responsables.

Avaluació

El Màster no té exàmens finals. L’avaluació es fa a partir del seguiment continu per part del professorat i la direcció del programa, així com la resolució de proves escrites individuals o grupals i l’elaboració de treballs durant el curs.

Detall del programa de l'especialitat en Gestió Turística de Destinacions Urbanes

Crèdits totals del màster: 60 ECTS (European Credit Transfer System)

Codi Màster Oficial en Innovació de la Gestió Turística CRÈDITS
Assignatures Obligatòries 15 ECTS
0540001 Innovació turística 3
0510002 Marketing estratègic i operatiu 3
0540003 Comercialització i comunicació del turisme 3
0540004 Instruments d'organizació i gestió del turisme 6
Optatives de l'especializació de Gestió Turística de les Destinacions Urbanes 33 ECTS
540037 Gestió local i governança del turisme 3
540038 Planificació turistica i estratègies de desenvolupament als destins 6
540039 Fonaments i característiques de les destinacions urbanes 9
540040 Intel·ligència territorial i turística 3
0540005 Aplicació i Transferència de la Innovació 12
0540006 Metodologia de la Investigació 6
0540016 Aplicació i Eines de la Investigació 6
Treball Final de Màster 12 ECTS
0540007 Treball Final de Màster 12

Treball final de màster

L’assignatura Treball Final de Màster (TFM) (15 ECTS) és la culminació de l’aprenentatge del Màster, on es reflecteixen les competències que hagis adquirit, així com la seva aplicació i desenvolupament. Es tracta d’un treball d’aplicació empresarial i/o acadèmica. En aquest treball, segons els teus interessos i motivacions professionals, aprofundiràs en algun aspecte de l’especialització escollida.

Per aconseguir la titulació de Màster és imprescindible superar aquesta assignatura integradora. Així, el TFM és un instrument per formar els nostres estudiants en l’anàlisi de problemàtiques i fets turístics mitjançant els mètodes d’investigació a partir de la identificació i utilització de diferents variables, a més de ser l’instrument per a l’avaluació de les competències del Màster amb una perspectiva globalitzadora.

El desenvolupament del TFM es realitza individualment. Hauràs de realitzar un treball propi amb la tutorització d’un professor i podràs escollir entre tres tipologies:

  • Projectes d’investigació aplicada vinculats als Grups d’Investigació del CETT-UB.
  • Projectes d’aplicació professional plantejats per empreses i/o institucions col·laboradores.
  • Plans d’empresa o business plan per al desenvolupament d’idees de negoci.

Cada estudi és únic i necessita un tractament i una atenció diferencial adequats als seus objectius i temàtica, i on el criteri del tutor marcarà la teva pauta a seguir com a estudiant.

Pràctiques a empreses i institucions de primer nivell

Durant el teu període formatiu al CETT-UB, gaudiràs de l’oportunitat de fer pràctiques en empreses i institucions de primer nivell, amb l’objectiu d’aplicar i complementar els coneixements adquirits a la formació acadèmica i, a la vegada, afavorir l’adquisició de competències que et preparin per a l’exercici d’activitats professionals.

Les pràctiques tenen dues modalitats:

  • Curriculars: vinculades a assignatures del programa que estàs cursant i que formen part del seu currículum acadèmic; per tant, obligatòries.
  • Extracurriculars: no incloses dins del pla d’estudis i que tenen un caràcter voluntari.

La realització de les pràctiques es desenvolupa mitjançant convenis de cooperació universitat-empresa i estan tutelades per professors experts en cadascuna de les matèries.

El CETT-UB et facilitarà la consecució d’aquelles oportunitats més adequades al teu perfil professional i a les teves motivacions, entre les més de 900 peticions per part d’empreses que rebem anualment. De la mateixa manera, t’ajudarem a contactar i t’acompanyarem en l’accés a les empreses i les institucions més atractives per als teus objectius professionals.

Com a característica diferencial al mercat, el CETT-UB consta d’un grup d’empreses pròpies dedicades a la formació i a l’oferta de serveis d’hoteleria i turisme de qualitat, perquè apliquis aquests coneixements pràctics sense sortir del Campus:

  • Hotel Alimara
  • Residència Universitària Àgora BCN
  • Aula Restaurant
  • Summum Restaurant & Bar

Si vols més informació, visita l’espai de Career Services, contacta amb nosaltres a través del correu electrònic careerservices@cett.cat o també ens pots visitar a la primera planta del Campus.

Obté un títol oficial i un títol propi

En finalitzar aquest màster, obtindràs:

  1. Titulació Oficial Universitat de Barcelona: Màster Oficial d'Innovació en la Gestió Turística. Codi 4313084 en el Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT) del Ministeri d'Educació i Formació Professional del Govern d'Espanya.

Obtinguda la verificació del pla d’estudis pel Consell d’Universitats, previ informe de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, així com l’autorització de la Comunitat Autònoma de Catalunya, i establert el caràcter oficial del títol per acord del Consell de Ministres de 26 de setembre de 2014 (publicat al BOE de 18 d’octubre de 2014).

  1. Titulació pròpia del CETT, Barcelona School of Tourism, Hospitality & Gastronomy, depenent de l’especialitat o especialitats escollides. En aquest cas, especialització en Gestió Turística del les Destinacions Urbanes.

  2. Doble o Triple Especialització: el fet de cursar el Màster et permetrà realitzar, si ho vols, una segona i tercera especialitat dins el programa que apareixerà en una titulació oficial. Però només podràs realitzar una especialització per any, sempre respectant els períodes d’impartició.

 

Coneix el professorat de l'especialitat en Gestió Turística dels Destins Urbans

Direcció

EMMA PLA RUSCA

Directora Màster Universitari d'Innovació en la Gestió Turística. Coordinadora de l'especialitat Gestió Turistíca del Patrimoni Culinari i Gastronòmic CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Doctorat en Sociedad de la Información y del Conocimientoció Universitat Oberta de Catalunya-UOC
Grup de recerca: Turisme, Cultura i Territori
Àmbit d'especialització: Enoturisme, Turisme gastronòmic
Bloc temàtic/Departament: Empreses i serveis turístics; Gastronomia; Innovació; Investigació en turisme, hoteleria i gastronomía; Marketing i comercialització; Tecnologia dels aliments i salut; Turisme i territori

Coordinació

DANIEL IMBERT-BOUCHARD RIBERA

Professor i Investigador de Turisme i Territori CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Doctorat en Geografia Universitat de Barcelona
Grup de recerca: Turisme, Cultura i Territori
Àmbit d'especialització: Mobilitat, Planificació turística, Turisme i territori
Bloc temàtic/Departament: Empreses i serveis turístics; Turisme i territori

Professorat

MARC ÁMBIT FERNÁNDEZ

Consultor en Gestió de Projectes
Grau en Humanitats Universitat Oberta de Catalunya
Bloc temàtic/Departament: Gestió de projectes i emprenedoria; Organització empreses i gestió de les persones

JORDI ARCOS PUMAROLA

Professor i investigador de Turisme i Cultura CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Doctorat en Educació, Societat i Qualitat de Vida Universitat de Lleida
Grup de recerca: Turisme, Cultura i Territori
Àmbit d'especialització: Patrimoni, Turisme cultural, Turisme literari
Bloc temàtic/Departament: Investigació en turisme, hoteleria i gastronomía; Turisme i cultura; Turisme i territori

AINHOA CARBALLIDO RISCO

Directora Màster Universitari en Direcció d'Empreses Turístiques. Coordinadora especialitat Màrketing Digital Turístic. CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
en Doctoranda en Turisme i Tecnologia Aplicada al Territori Universidad de Málaga (REDINTUR)
Grup de recerca: Turisme, Cultura i Territori
Àmbit d'especialització: Marketing turístic, Smart tourism, TICs al territori
Bloc temàtic/Departament: Direcció estratègica; Empreses i serveis turístics; Investigació en turisme, hoteleria i gastronomía; Marketing i comercialització; Tecnologies emergents i eines digitals; Turisme i territori

OSCAR CASANOVAS IBAÑEZ

Professor i Director Acadèmic Grau en Turisme CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Doctorat en Dret Universitat de Barcelona
Grup de recerca: Turisme, Cultura i Territori
Àmbit d'especialització: Política turística, Dret turístic
Bloc temàtic/Departament: Dret i polítiques turístiques; Investigació en turisme, hoteleria i gastronomía; Marketing i comercialització; Turisme i territori

FRANCESC CASTRO CIRAC

Cofundador Aborígens
Màster en Comunicació i Gastronomia Universitat de Vic
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització

JOAN COLL RIBA

Soci Principal Cultruta
Llicenciatura en Comunicació Audiovisual Universitat Pompeu Fabra
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització; Turisme i cultura

JOSEP COMA GUITART

Professor associat d’Anàlisi Geogràfica Regional Universitat de Barcelona
Llicenciatura en Geografia Universitat de Barcelona
Bloc temàtic/Departament: Turisme i cultura; Turisme i territori

LAIA ENCINAR PRAT

Tècnica de Coordinacó del Grau en Turisme CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Doctorat en Educació Universitat Autònoma de Barcelona
Grup de recerca: Allotjaments Turístics i Restauració
Bloc temàtic/Departament: Investigació en turisme, hoteleria i gastronomía

XAVIER FONT URGELL

Cap de l'Oficina Tècnica de Turisme Diputació de Barcelona
Doctorat en Geografia Universitat de Barcelona
Bloc temàtic/Departament: Turisme i territori

MARCEL FORNS BERNHARDT

Director General GEBTA
Màster en Dret Econòmic Internacional Universitat de Barcelona, Wilhems-Westfälische Universität Münster (Alemanya)
Bloc temàtic/Departament: Dret i polítiques turístiques; Empreses i serveis turístics; Turisme i territori

RAFAEL GONZÁLEZ GÓMEZ

Fundador i Soci Director Vivential Value
Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses Universitat de Barcelona
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització; Turisme i territori

LLUC GUARRO SERRAHIMA

Digital Marketing & Innovation. Thinker & Maker. CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Grau en Economia Universitat Autònoma de Barcelona
Bloc temàtic/Departament: Direcció estratègica; Innovació

LUCIA HERNÁNDEZ GORGOJO

Responsable Estratègia. Experta en turisme col·laboratiu Ouishare
Diplomatura en Màrqueting EADA Business School
Bloc temàtic/Departament: Turisme i territori

JAUME MARÍN RABIOL

Freelance
Doctorat en B.A. Business Studies Glasgow Caledonian University
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització

EUGENI OSÁCAR MARZAL

Director de Recerca CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Doctorat en Didàctica de les Ciències Socials i del Patrimoni Universitat de Barcelona
Grup de recerca: Turisme, Cultura i Territori
Àmbit d'especialització: Marketing turístic, Patrimoni, Turisme cinematogràfic, Turisme cultural
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització; Turisme i cultura

ROSA Mª PARADELL DURO

Directora de la Innovation Business Unit i2cat Fundation
en Telecomunicacions Universitat Politècnica de Catalunya
Bloc temàtic/Departament: Innovació

MARTÍ POL NUEVO

Coordinador de projectes i consultor en revitalització urbana Focalizza
Màster en Màster Universitario en Innovació Turística, especialitat Destinacions Turístiques Urbanes CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Bloc temàtic/Departament: Turisme i territori

LLUIS PUJOL MARCO

Gerent Saborea España
Llicenciatura en Ciències Econòmiques i Empresarials Universitat de Barcelona
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització

AUGUSTO RAMOS MÉNDEZ

CEO SISMOTOUR SL.
Enginyer en Enginyer Industrial Universidad de Sevilla
Bloc temàtic/Departament: Turisme i territori

ANA REQUEJO ALONSO

Museòloga i experta en tecnologies aplicades al patrimoni
Doctorat en Geografia i Història Universidad de Santiago de Compostela
Bloc temàtic/Departament: Turisme i cultura

ANA REVENTÓS GIL DE BIEDMA

Communication strategy & planning Own Business
Màster en Gestió Cultural Universitat de Barcelona
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització

ELENA RIDOLFI

Coordinadora Màster Universitari en Direcció d'Empreses Turístiques, especialitat Sostenibilitat i Gestió de la Qualitat CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Doctorat en Geografia; Urbanisme i Polítiques Públiques Universitat Autònoma de Barcelona Universidad IUAV (Italia)
Grup de recerca: Turisme, Cultura i Territori
Àmbit d'especialització: Turisme i territori, Turisme sostenible, Governança territorial i urbana, Planificació territorial
Bloc temàtic/Departament: Direcció estratègica; Empreses i serveis turístics; Gestió de projectes i emprenedoria; Investigació en turisme, hoteleria i gastronomía; Turisme i territori

DAMIÀ SERRANO MIRACLE

Director de Màrqueting d'Experiències i Recerca Agència Catalana de Turisme / Catalan Tourist Board
Doctorat en Geografia Universitat de Barcelona
Àmbit d'especialització: Enoturisme, Geografia del turisme, Planificació turística
Bloc temàtic/Departament: Turisme i cultura; Turisme i territori

RAMON SERRAT MULÀ

Professor i Investigador CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
Màster en Innovació en la Gestió Turística EUHT CETT-UB
Àmbit d'especialització: Gestió turística local, Paisatge i patrimoni, Turisme urbà
Bloc temàtic/Departament: Turisme i cultura; Turisme i territori

PATRICK TORRENT QUERALT

Executive Director Agència Catalana de Turisme
Llicenciatura en Dret Universidad Nacional de Educación a Distancia
Bloc temàtic/Departament: Marketing i comercialització
 

El CETT al teu servei

Com a alumne del CETT gaudeix de tots els avantatges que el centre posa a la teva disposició:

  • Accés al Centre de Recursos per a l’aprenentatge i la investigació:

    • La Universitat de Barcelona compta amb un ampli catàleg de bases de dades per consultar documents, reports i articles científics, entre d’altres.
    • Disposar dels recursos propis del CETT per a reforçar, completar i ampliar la formació. Tota la informació (tant física com digital) es troba disponible en els diferents espais dedicats a aquesta funció.
    • Accés gratuït a tota la llibreria digital de recursos de l'Organització Mundial del Turisme (OMT).
  • Com a centre adscrit a la Universitat de Barcelona, gaudim dels avantatges de formar part de la universitat més prestigiosa de l’Estat: Biblioteques UB · Servei d’Esports UB · Carnet Som UB

  • Descomptes a l’Escola d’Idiomes Moderns de la Universitat de Barcelona. A més, gràcies al carnet universitari de la Universitat de Barcelona gaudiràs de promocions en productes i serveis com òptiques, restaurants, tecnologia, farmàcies, allotjament, viatges i activitats d’oci, entre d’altres.

  • El CETT disposa de diferents serveis de restauració com el Fòrum o l'Aula Restaurant CETT. El Fòrum és un espai que afavoreix la creativitat i l'intercanvi cultural de l'alumnat. Disposa d'una variada oferta gastronòmica, saludable, de temporada, que s'adapta als diferents moments del dia. Així mateix, també es pot menjar a l'Aula Restaurant CETT, un restaurant de carta amb les mateixes característiques que un restaurant gastronòmic real.

  • Formar part de la comunitat CETT Alumni per estar en contacte amb l’àmplia xarxa d’exalumnes de la Universitat.

Masters 2020

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Jardí

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules 

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules 

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Aules

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Passadís 

  • Descompte a la Residència Universitària Internacional Àgora BCN. Som l'únic centre universitari de turisme que compta amb una residència d'estudiants perquè puguis allotjar-te aquí mentre estudies. Com a estudiant de CETT tindràs unes condicions exclusives. Pregunta'ns sense compromís.

2020

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Residència Àgora BCN

Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes
Residència Àgora BCN
Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes
Residència Àgora BCN
Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes
Residència Àgora BCN
Fotografia de: Gestió Turística de les Destinacions Urbanes | Gestió Turística de les Destinacions Urbanes
Residència Àgora BCN

Els espais d'aprenentatge

Al CETT apostem per crear un context d’aprenentatge que consolidi el model formatiu propi, amb recursos d’alt valor afegit orientats a la vivència, l’experimentació, el fet de compartir i l’aprenentatge, en un Campus únic.

El nostre alumnat disposa de diversos espais polivalents d’aprenentatge: l’Espai Eidos, La Plaça, l’Espai de Creativitat i Innovació, les Aules d’Informàtica o l’Aula Recepció, entre d’altres.

A més, si ets un estudiant internacional, també disposaràs de l'Oficina de Relacions Internacionals que t'ajudarà i assessorarà amb els tràmits que necessitis.

Instal·lacions CETT

CETT International Support

Perquè entenem el repte que suposa viure en un entorn que no és el teu, el Campus CETT-UB posa a la teva disposició l’Oficina de Relacions Internacionals (ORI), com a àrea destinada a l’orientació, l’assessorament i l’atenció als estudiants internacionals dels programes de Màster.

L’equip d’aquesta àrea et donarà informació pertinent relacionada amb aspectes logístics de la vida a Barcelona tals com l’empadronament, la tramitació del número d’identitat d’estranger (NIE) o la recerca d’allotjament a la ciutat.

Tràmits relacionats amb la teva estada acadèmica

L’equip d’ORI et brindarà informació actualitzada sobre els tràmits a desenvolupar un cop siguis a la ciutat, orientant-te sobre documents imprescindibles com el número d’identitat d’estranger (NIE), el padró o registre oficial de l’Ajuntament o el carnet universitari.

Idiomes

Si la teva llengua materna no és el castellà, l’equip d’ORI et proporcionarà consells sobre com i on aprendre’l. També t’indicarà on aprendre català, fet que et facilitarà la teva integració a la vida diària de la ciutat. A més, podràs enfortir el castellà a través dels cursos certificats que ofereix el nostre Departament d’Idiomes del CETT-UB. Per contra, si el que vols és practicar de manera informal qualsevol altre idioma, podràs participar de manera gratuïta al nostre programa d’intercanvi lingüístic entre estudiants del CETT-UB.

Allotjament

El CETT-UB som l’únic centre universitari de turisme que compta amb una residència d’estudiants, Àgora BCN, amb preus assequibles per a la comunitat d’estudiants CETT. També comptem amb el nostre propi hotel de quatre estrelles, l’Hotel Alimara, en el qual tant tu com els teus familiars i amics podreu gaudir d’avantatges i descomptes.

Suport a la teva carrera professional

Al CETT-UB disposes de tot un equip de professionals experts que vetllaran per la teva trajectòria professional des del moment en què formis part de la nostra comunitat.

Volem que estiguis informat i preparat per aconseguir els objectius professionals que t’hagis marcat. Amb aquesta motivació, trobaràs un equip de persones que t’acompanyaran durant el procés de manera personalitzada.

Gràcies a la col·laboració de les principals empreses del sector turístic podràs conèixer i posar en pràctica les eines més útils per accedir i desenvolupar-te en el mercat laboral.

El servei que posem a la teva disposició es basa en tres pilars fonamentals:

  • Orientació professional contínua centrada en tu, identificant els punts forts del teu perfil, analitzant la teva experiència i formació prèvia, i tenint en compte les teves principals motivacions de creixement.
  • Una estreta relació amb els principals actors del sector turístic, cultivada durant els més de 50 anys de presència en el mercat formant professionals amb unes competències i uns valors molt apreciats pel teixit empresarial.
  • Disseny i desenvolupament de tot un ventall d’activitats, espais de debat i eines que posem a la teva disposició i que et capaciten per afrontar qualsevol repte que et trobis durant tota la teva carrera professional.

D’aquesta manera, et convidem a participar en un procés dinàmic i adaptat a les teves expectatives que engloba les següents fases:

Definició de les teves fites professionals

  • Anàlisi profunda del teu perfil d’entrada.
  • Establiment d’objectius realistes i seguiment del teu roadmap.
  • Orientació en el disseny i desenvolupament del teu Pla de Carrera personalitzat.

Disseny i elaboració de les eines principals de relació amb el mercat laboral

  • Revisió i correcció de currículums i cartes de presentació, adeqüant l’objectiu professional a les demandes del mercat.
  • Carta de recomanació. L’alumnat que us trobeu en un procés de selecció podreu comptar amb les referències del CETT-UB.
  • Accés als principals canals d’investigació i accés d’oportunitats de pràctiques i laborals
  • Gestió d’ofertes i autocandidatures. Et donem suport per fer més visible el teu perfil davant les empreses i headhunters, donant-te referències per a la teva candidatura.
  • Seguiment de candidatures. T’ajudem a saber en quin punt del procés de selecció es troba la teva candidatura.

Entrenament personalitzat

  • Orientació sobre la recerca d’oportunitats professionals.
  • Simulació d’entrevistes de treball i feedback sobre els aspectes que es poden millorar.
  • Entrevistes per competències i mentoring per a aquells perfils amb dificultats a l’hora de seguir el procés de recerca de feina i/o amb risc d’exclusió social.
  • Preparació de presentacions perquè coneguis de primera mà les necessitats de les empreses, perquè puguis analitzar les possibilitats de vinculació a curt i mitjà termini amb una organització, i intercanviar inquietuds amb professionals de referència.

Networking i dinamització d’activitats

  • Presentacions corporatives durant el teu període formatiu.
  • Classes magistrals orientades a conèixer sectors estratègics.
  • Dinàmiques i reptes corporatius incorporats a les teves sessions formatives.
  • Marketplaces i fires d’ocupació presencials i virtuals on més d’un centenar d’empreses participen anualment al Campus en la captació personalitzada de talent.

Job Center d’accés exclusiu

  • Gestió de més de 900 oportunitats de pràctiques anualment.
  • Gestió de més de 1.500 oportunitats laborals anualment.
  • Seguiment de les candidatures presentades.
  • Adaptació de models curriculars i cartes de presentació personalitzats.

A més, des de Career Services t'ajudaran a trobar i gestionar les pràctiques curriculars i extracurriculars que més s'adaptin a tu.

Si vols més informació, visita l’espai de Career Services , contacta amb nosaltres a través del correu electrònic careerservices@cett.cat o també ens pots visitar a la primera planta del Campus.

Career Services

Career Services està format per un equip de professionals que orienta i ajuda l’alumnat al llarg dels seus estudis, i li facilita el contacte amb les millors empreses per tal d’afavorir-ne el desenvolupament professional i la futura inserció laboral.

Estar a prop dels antics alumnes

CETT Alumni va néixer com a Associació d’Antics Alumnes del CETT-UB l’1 de març de 1994, com una iniciativa per oferir un servei als antics alumnes, com un espai de referència personal i professional, i un punt de trobada per a experts del sector turístic, gastronòmic i hoteler, amb un vincle comú, el CETT-UB.

Como a associació d’antics alumnes del CETT-UB, té com a missió principal potenciar la relació entre aquests i, així, crear una xarxa de professionals. El nexe comú és ser antics alumnes de les diferents promocions i formacions del CETT-UB.

Els principals objectius de CETT Alumni són:

  • Promoure el permanent desenvolupament professional dels seus associats a tots els nivells i afavorir l’accés al món laboral, la promoció professional i la formació contínua. Fomentar la creació d’un marc idoni per a l’intercanvi dels coneixements i experiències entre els antics alumnes, oferint-los l’associació com a punt de trobada del món professional.
  • Facilitar el coneixement i el networking a través de jornades, ponències, sopars col·loqui i sessions d’experts. CETT Alumni vol ser un centre d’opinió i influència sobre l’entorn turístic.
  • Establir acords amb altres entitats, per afavorir sinergies que generin valor als antics alumnes associats.

Residència Àgora BCN

Som l'únic centre universitari de turisme que compta amb una residència d'estudiants, la Residència Universitària Internacional Àgora BCN. Com a alumne de qualsevol de les nostres titulacions gaudiràs de descomptes exclusius perquè puguis allotjar-te aquí mentre estudies. Pregunta'ns sense compromís!

agora

Hotel Alimara

Com a part de les nostres empreses d'aplicació comptem amb el nostre propi hotel de quatre estrelles, l'Hotel Alimara. Situat al peu de la serra de Collserola i dins del propi Campus CETT, en ell tant tu com els teus familiars podreu gaudir d'avantatges i descomptes.

Hotel Alimara

 

Volem formar els millor professionals

Per això, el perfil d’accés recomanat per als futurs estudiants de l'especialització en Gestió Turística de les Destinacions Urbanes és:

  • Tenir ganes d’entrar en un sector dinàmic, on es valoren la capacitat d’adaptació, la flexibilitat, l’empatia i la capacitat de lideratge, de treball en equip i de gestió de projectes.
  • Tenir un alt sentit ètic.
  • Ser crític i amb capacitat reflexiva.
  • Tenir habilitats organitzatives i analítiques.

Consulta el preu de l'especialitat en Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

EstudiantsMatrículaPreuPreu TotalTaxes UB*

Estudiants Extracomunitaris

1.550 €5.027,68 €6.577,68 €710 €

Estudiants Comunitaris

1.550 €4.414,22 €5.964,22 €710 #

*Aquest import correspon al perentatge que l'alumne d'un centre adscrit ha d'abonar en concepte de serveis acadèmics a la Universitat de Barcelona i es paga al mateix temps que la matrícula. Aquest import està exempt de qualsevol tipus de descompte.

Més informació econòmica

Bonificació

Bonificació

Bonificació

Titulació bonificable a través de FUNDAE

Finançament

Finançament

Encara tens dubtes?

Housing

Consultar preu amb allotjament "PACK CETT-ÀGORA"

Què necessito per accedir al Màster?

Podràs accedir al Màster des de qualsevol grau vinculat a les branques de coneixement de les ciències socials i humanitats, especialment els derivats de les anteriors diplomatures i llicenciatures en l’adaptació a l’EEES.

Els candidats que no procedeixin de les titulacions mencionades anteriorment hauran de cursar els complements de formació.

Complements de formació

Amb els complements de formació definits al Màster es pretén garantir que els estudiants no provinents d’estudis de l’àmbit de l’empresa tinguin un coneixement bàsic del concepte, l’estructura i les particularitats dels aspectes vinculats al màrqueting i a la gestió econòmico-financera en l’àmbit de l’hospitalitat.

Titulacions d’entrada que requereixen de la matriculació i superació de complements de formació per a la obtenció del títol de màster:

TitulacionsComplements de formació
Diplomatura en Turisme o el títol de Tècnic en Empreses i Activitats Turístiques No es requereixen complements
Grau en Turisme .
*** ***
Diplomatura en Ciències Empresarials .
Diplomatura / Grau en Nutrició Humana i Dietètica .
Llicenciatura / Grau en Economia .
Llicenciatura / Grau en Administració i Direcció d'Empreses Es requereixen els complements de formació: Turisme Global 9 ECTS
Llicenciatura / Grau Història i Història de l'Art .
Llicenciatura / Grau en Pedagogia .
Llicenciat / Grau en RRPP i comunicació i similars .
Llicenciatura / Grau en Humanitats .
Llicenciatura / Grau en Geografia .
Llicenciatura / Grau Antropologia .
Qualsevol altra llicenciatura / Grau .

Coneix totes les nostres beques

CETT Fundació, amb el ferm convenciment que la formació i la transmissió de coneixement són fonamentals, amplia el programa d’ajudes que ja oferia anualment als estudiants i inclou noves beques per al curs 2022/2023.

A part, el CETT-UB també donarà l’opció de fer el pagament en 6, 10 o 12 mesos mitjançant finançament bancari, amb el qual s’aplicarà un descompte del 5 % de l’import de les quotes. Informa’t sobre les condicions especials.

Accedeix a tota la informació sobre els processos i els indicadors de qualitat del CETT-UB

 

El nostre equip d'orientació respon

Alexandra Miquel

Orientació de Màsters i Postgraus

Óscar Palacios

Orientació de Màsters i Postgraus