Fotografia de: Introducció | Marketing Digital Turístic

Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica
Introducció

Introducció

Especialització dins de Màster Oficial de Direcció d'Empreses Turístiques
Propera convocatòria: Octubre 2021
 

L’Especialitat de Màrqueting Digital Turístic del Màster de Direcció d’Empreses Turístiques et dotarà de les competències fonamentals per al desenvolupament dels processos de màrqueting en l’àmbit digital des d’una triple perspectiva: analítica, estratègica i operativa.

Al CETT-UB som conscients que el context actual, ja per si mateix molt dinàmic, s’ha vist alterat amb els canvis del sector tecnològic i l’era post-COVID-19. En els últims anys les organitzacions turístiques han evolucionat i han crescut exponencialment, al mateix temps que els canvis en el sector tecnològic han irromput en tots els àmbits, cosa que ha generat noves formes de contacte entre usuaris, serveis i productes.

En conseqüència, el mercat laboral demanda professionals orientats a resultats, que reuneixin competències de l’àmbit turístic i tecnològic, per liderar departaments relacionats amb el màrqueting digital d’organismes i empreses del sector.

Vols unir-te a una nova generació d’especialistes en turisme i màrqueting digital per generar experiències turístiques memorables?

Gràcies a les assignatures del nostre màster et convertiràs en un professional capaç de:

  • Escollir les eines i les estratègies essencials en l’àmbit digital per generar experiències turístiques memorables.
  • Assumir rols de lideratge en els processos de presa de decisions de les empreses.
  • Augmentar la quota de mercat i les seves vendes d’empreses i organitzacions.
  • Millorar l’experiència de l’usuari a través de diferents eines com UX, UI i disseny web.
  • Fidelitzar els clients a través del customer loyalty.
  • Exercir perfils específics com especialista en posicionament orgànic en cercadors, paid media manager o analista de dades, entre d’altres.

Metodologogia i Avaluació

El Màster i el CETT-UB té una sistema d'aprenentatge propi en el qual tu seràs el centre del procés d'aprenentatge. Aprendràs gràcies a la teva participació activa a l'aula a través del learning by doing i la interacció entre alumnes, o metodologias pròpies com el ABR i el ABP.

PER QUÈ ESTUDIAR EL MÀSTER OFICIAL DE DESENVOLUPAMENT I LLANÇAMENT DE PROJECTES TURÍSTICS?

Gràcies a la nostra Especialitat en Màrqueting Digital Turístic aprendràs els aspectes més rellevants del màrqueting digital perquè puguis crear experiències turístiques memorables.

Podràs assumir rols de lideratge en els processos de presa de decisions de tot tipus d’empreses turístiques: des d’organismes públics i agències de viatge fins a agències de màrqueting digital.

APRENDRÀS TURISME I MÀRQUETING COM UN TOT

  • Comprendràs la importància del màrqueting digital en el turisme. Aprendràs elements clau per a la presa de decisions davant contextos dinàmics i incerts.
  • Tindràs una visió transversal del màrqueting digital aplicat al turisme. Estudiaràs la importància del retorn de la inversió (ROI). Veuràs els aspectes més tècnics i creatius del màrqueting digital amb assignatures com Disseny Web o Desenvolupament Web, a més d’entendre la importància de treballar l’experiència d’usuari (UX i UI) i incorporar-la als diferents àmbits digitals.
  • Coneixeràs els elements estratègics del màrqueting turístic i l’ús de les xarxes socials amb matèries com Social Media Management o Estratègies per a la Captació i Fidelització de la Demanda.
  • Desenvoluparàs les implicacions de l’analítica web amb l’assignatura Web Analytics. Així mateix, tractaràs elements estratègics que contribueixen a la diferenciació en un mercat turístic competitiu.
  • Aprendràs a prendre decisions clau en l’àmbit del màrqueting digital del sector turístic: adquiriràs una base sòlida de coneixements actualitzats que comprenen el màrqueting estratègic, l’analític i l’operatiu, la direcció de Social Media o el desenvolupament web.
  • Et capacitaràs per a la presa de decisions estratègiques incorporant criteris sostenibles i maximitzant les oportunitats que ofereix la digitalització.
  • Triaràs un sector amb futur: formar-te en màrqueting digital turístic t’assegurarà una carrera professional d’èxit. La majoria d’estudiants troben feina o promocionen quan acaben els estudis.

APRENDRÀS DELS PROFESSIONALS

  • Et formaràs amb professionals de primera línia: al nostre programa hi col·laboren, entre d’altres, Jordi Cirach, digital brand strategist i social media manager, i Paula de Bueren, digital marketing specialist de Turijobs.
  • Tindràs una visió global del màrqueting digital per al turisme, a través dels continguts de classe, les visites a organitzacions, les activitats formatives del CETT-UB, els docents i els col·laboradors que visiten l’aula. Gràcies a les qualitats pròpies del CETT-UB, com un centre únic, tindràs una visió integral del màrqueting turístic.
  • Participaràs activament en activitats transversals del sector com l’Smart Tourism Congress Barcelona, l’Observatori de Turisme del CETT-UB o el CETT Talent, entre moltes altres.
  • Un quadre docent excepcional: un professorat únic, amb una reputada i sòlida trajectòria, tant professional com acadèmica, en els diferents àmbits relacionats amb el màrqueting digital del sector del turisme. També hi participen professors en actiu que aporten la seva experiència a través de casos d’estudi i l’anàlisi de nous models de negoci.
  • Aplicaràs els teus coneixements en casos reals, a través de metodologies de resolució de reptes, l’exposició de casos o la teva participació en projectes amb entitats partners com la Diputació de Barcelona, entre d’altres.
  • Crearàs i enfortiràs la teva xarxa professional: el contacte amb experts del sector turístic i amb els teus companys de classe et permetrà crear una xarxa pròpia d’àmbit nacional i internacional, que t’ajudarà a promoure la teva carrera professional. Així mateix, la xarxa única d’Alumni CETT et permetrà connectar amb més de 19.000 professionals del sector presents a tot el món.
  • Experimentaràs la realitat: el Màster de Direcció d’Empreses Turístiques compta amb un programa de pràctiques curriculars i extracurriculars que et permetrà conèixer diferents models de negoci i aplicar els coneixements adquirits en empreses líders del sector.
  • El CETT-UB compta amb més de 900 convenis de col·laboració per a les teves pràctiques en empreses, que podràs portar a terme durant el curs acadèmic i fins i tot un any després d’acabar els teus estudis, en empreses com Creactivitat o Vivential Value, entre d’altres.

UN PROGRAMA ÚNIC

  • Obtindràs una titulació oficial única: és l’únic Màster Oficial de Direcció d’Empreses Turístiques d’Espanya atorgat per la Universitat de Barcelona i el CETT-UB amb una especialitat de Màrqueting Digital Turístic, amb la possibilitat de realitzar una triple especialització. Pregunta al nostre equip d’orientació!
  • Podràs accedir al doctorat: com a màster oficial et permetrà l’accés als estudis de doctorat i et garantirà el reconeixement acadèmic també fora d’Espanya.
  • Personalitza el teu programa d’estudis. Tria l’idioma (anglès i castellà) i la modalitat d’assistència (presencial o semipresencial).

Què en pensen els nostres estudiants de màster del CETT?

Ilaria Coribello
Vaig triar aquest màster pel seu enfocament pràctic
Ilaria Coribello
Máster Oficial de Innovación de la Gestión Turística
David Goshn
Em vaig decantar per aquest Màster perquè és un Màster oficial adscrit a la Universitat de Barcelona
David Goshn
Master Oficial de Innovación de la Gestión Turística

QUINS OBJECTIUS ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN MÀRQUETING DIGITAL TURÍSTIC?

L’objectiu general de l’especialitat de Màrqueting Digital Turístic és formar-te per prendre decisions estratègiques amb criteris sostenibles i aprofitar al màxim totes les oportunitats que ofereix la digitalització.

Els objectius específics són:

  • Integrar estratègies completes com l’inbound màrqueting, estratègies d’interacció en social media, màrqueting de continguts, estratègies de posicionament orgànic i pagat, o el branding.
  • Conèixer a fons la feina en àrees específiques de l’entorn digital per a l’empresa, com el disseny, el desenvolupament i l’analítica web.
  • Explotar el potencial de l’entorn digital per al màrqueting en l’àmbit turístic, mitjançant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Aprofitar les noves eines tecnològiques derivades de la intel·ligència artificial i el machine learning, com per exemple l’ús de chatbots o l’anàlisi semàntica, per a la millora de l’experiència de l’usuari.
  • Oferir serveis turístics basats en una cultura d’empresa centrada en les persones de l’organització, com a garantia d’excel·lència i qualitat.
  • Incorporar mecanismes de competitivitat i sostenibilitat en els diferents àmbits de l’empresa turística, tenint en compte les perspectives social, econòmica i ambiental, amb la intenció de contribuir als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible.

QUINES COMPETÈNCIES ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN MÀQUETING DIGITAL TURÍSITC?

Les principals competències que desenvoluparàs al llarg de la titulació són:

  • Incorporar les noves tecnologies de la informació i la comunicació en el desenvolupament de nous models de gestió i comercialització que enforteixin la competitivitat de les empreses i organitzacions turístiques.
  • Definir les estratègies necessàries per a la consecució dels objectius derivats de l’anàlisi de l’empresa, l’entorn i el mercat.
  • Dissenyar i implementar estratègies comercials que donin resposta a les noves oportunitats de negoci emergents en el sector.
  • Optimitzar la gestió dels recursos econòmic-financers i humans dels projectes turístics que s’han emprès.
  • Establir estratègies de desenvolupament sostenible a les empreses i les destinacions turístiques, amb la incorporació de les variables ambientals.
  • Desenvolupar les habilitats digitals necessàries per a la gestió de la informació en l’àmbit de la direcció d’empreses.
  • Identificar, plantejar o solucionar un problema de manera rellevant i creativa.
  • Orientar-se al negoci.
  • Emprendre projectes innovadors.
  • Exercir el lideratge.
  • Treballar en equip i en ambients multiculturals.
  • Desenvolupar la capacitat d’adaptació al canvi.
  • Tenir un compromís ètic.

Other_

ITINERARI GENERAL

La nostra especialitat en màrqueting digital per a empreses turístiques es focalitza en els aspectes més rellevants del màrqueting digital. Amb assignatures com Disseny Web i Desenvolupament Web, treballaràs la part més creativa del màrqueting digital, estructurant i preparant el canal digital de l’empresa per a la implementació d’estratègies, tàctiques, accions i campanyes a través d’assignatures com Social Media Management i Estratègies de Captació i Fidelització de la Demanda.

A més, gràcies a altres assignatures com Web Analytics, aprofundiràs aspectes relacionats amb la gestió de fluxos o trànsit web, el retorn de la inversió (ROI) o la gestió de l’experiència d’usuari (UX i UI).

Altres assignatures, com Web Analytics, et serviran per aprofundir la part analítica. Així mateix, tractaràs elements estratègics que contribueixen a la diferenciació en un mercat turístic competitiu, com el retorn de la inversió (ROI) o la gestió de l’experiència de l’usuari (UX i UI).

itinerario del master con sus especialidades

DURADA

El pla d’estudis de l’especialitat de Màrqueting Digital Turístic del Màster Oficial de Direcció d’Empreses Turístiques té una durada d’un curs acadèmic equivalent a un any.

El Màster es dirigeix a emprenedors, a intraemprenedors, a professionals i a graduats universitaris interessats en l’enorme potencial del turisme, que desitgin desenvolupar les seves competències executives vinculades al desenvolupament i llançament de projectes innovadors. Específicament, aquests perfils són:

  • Intraemprenedors, perfils empresaris i professionals

Professionals que vulguin adquirir les competències necessàries per a la implementació de processos d’innovació i participar en els equips de gestió de la innovació de les empreses turístiques en el marc de l’economia mundial.

  • Emprenedors

Persones emprenedores que desitgin crear i llançar nous productes al mercat turístic, tant local com internacional.

  • Titulats universitaris

Persones amb titulació interessades a adquirir la capacitat de dissenyar i oferir productes i serveis turístics innovadors dirigits a consumidors digitals i globals.

Masters 2020

En acabar els teus estudis podràs treballar en els següents àmbits relacionats amb el sector turístic com:

  • Start-ups del sector turístic o que prestin serveis al sector turístic
  • Empreses de base tecnològica que donin servei a empreses del sector turístic
  • Empreses de disseny de productes i serveis (turístics)
  • Empreses d’intermediació (agències de viatges, majoristes, minoristes, centrals de reserves...)
  • Allotjaments turístics (hotels, hotels rurals, balnearis, paradors...)
  • Empreses d’oci i cultura (parcs temàtics, espectacles, museus...)
  • Empreses de restauració (cadenes de restaurants...)
  • Empreses de transport (aerolínies, transport marítim de passatgers...)
quins son els àmbits laborals del máster de restauració i hoteleria

SORTIDES PROFESSIONALS

Les principals sortides professionals dels nostres estudiants d’aquest Màster són:

  • Gestor de projectes turístics en entorns d’innovació corporativa, globals i/o digitals
  • Project Manager de transformació digital en organitzacions i empreses turístiques
  • Dissenyador de productes i serveis turístics digitals
  • Gestor de projectes de Marketing Digital en turisme
  • Gestor d’innovació
  • Llocs de gestió de transferència de tecnologia
  • Dissenyador d’experiències del consumidor turístic
  • Llocs de col·laboració en equips multidisciplinaris per al desenvolupament de webs i plataformes digitals d’aplicació turística
  • Emprenedor turístic
  • Consultor en l’àmbit de la internacionalització de les organitzacions turístiques

Els nostres Alumni opinen

Isabel Baez
Isabel Baez
SEA Manager Central Europe at AccorHotels (Paris)
Jordi Noguera
Jordi Noguera
Executive Chef & Co-owner, Foc Restaurant (Singapore)
Natalia Mateu
Natalia Mateu
Project Management Office, The Sydney Opera House (Sydney)