Fotografia de: Premi FP Emprèn per al CETT | CETT
Universitat de Barcelona

Premi FP Emprèn per al projecte VolarVi d'alumnat de cicles de Turisme del CETT

05.07.2023
 
Premi FP Emprèn

Jingyu Li i Sílvia Puigdemasa, coordinadora del projecte

El CETT ha guanyat el Premi FP Emprèn al millor projecte en la categoria Oci i Benestar. FP Emprèn és un reconeixement públic als millors projectes empresarials elaborats pels estudiants d'FP pels centres de Barcelona i àrea metropolitana. L'organitza Fundació BCNFormació Professional amb premis per 8 categories diferents. El projecte del CETT es diu VolarVi i està fet per Arnau Jordà, Marta Ferrer, Qi Wang, Jiasheng Fang i Jingyu Li, alumnes de Tècnic Superior en Agències de Viatges i Gestió d'Esdeveniments i de Tècnic Superior en Gestió d'Allotjaments Turistics. Van crear una agència de viatges destinada al públic xinès resident al sud d'Europa per apropar-los a la nostra cultura del vi. Els estudians guanyadors expliquen el seu projecte amb les respostes de Jingyu Li.


Agència per conèixer la cultura del vi

Podeu resumir a grans trets el projecte VolarVi?

VolarVi és un projecte en què hem volgut crear una agència de viatges que ofereix als immigrants xinesos ubicats al sud d'Europa (França, Itàlia i Portugal) la possibilitat de conèixer la cultura i, sobretot, la cultura vinícola existent a Catalunya.

Què va inspirar la idea de crear VolarVi?

Ens vam inspirar en nosaltres mateixos: som estudiants xinesos (Jiansheng porta més temps a Espanya, però Qi i Li acabem d'arribar) i ens fascina la vostra cultura i ens encanta el vi. Sabem que fa uns anys van arribar molts immigrants xinesos al sud d'Europa i ara són jubilats, tenen un alt poder adquisitiu i, per tant, són clients potencials d'una agència de viatges amb aquestes característiques.

Viatgers xinesos i el món del vi

Com s'han abordat els desafiaments i les oportunitats que implica connectar la cultura del vi occidental amb els gustos i les preferències dels viatgers xinesos?

Els nostres clients potencials ja porten temps al Mediterrani i ja han acceptat i incorporat el sabor de la cuina europea, i estan disposats a comprendre i estudiar la vostra cultura, que inclou la cultura del vi de Catalunya. Per això vam veure aquesta oportunitat per dur a terme el nostre projecte. Comptem amb guies xinesos (que porten temps a Catalunya) treballant en tots els nostres productes, la qual cosa facilitarà la comprensió de la història i la cultura del vi català, no només per la traducció, sinó perquè els traslladem els nostres coneixements de la cultura catalana a tots els nivells.

Quins són els principals serveis o experiències que oferia VolarVi per apropar els viatgers xinesos a la cultura del vi local?

Volem que tingueu noves experiències amb els vins, des de tastar-los fins a participar en la verema i l'elaboració dels vins (podeu collir el raïm directament de la vinya i trepitjar-lo en tines). També podeu acabar el dia en un spa amb massatges amb productes d'estètica elaborats a partir del raïm.

Com s'utilitzarien les estratègies de màrqueting i publicitat per arribar al públic xinès i generar consciència de la nostra marca dins d'aquesta comunitat?

Mitjançant el Douyin (TikTok xinès), el XiaoHongshu (xarxa social xinesa), el WeChat (similar a Facebook) i l'INS per promocionar-nos. Són les xarxes socials més populars a la Xina. A través d'aquests comptes, podrem contactar amb el nostre públic objectiu, conèixer més les seves necessitats i donar a conèixer les nostres propostes amb vídeos promocionals curts però impactants. Hem dissenyat el nostre lloc web de manera dinàmica i intuïtiva, on podreu trobar més detalls dels nostres serveis i fer la reserva directament sense necessitat de cap intermediari.

Teniu previst fer realitat el projecte?

Ens encantaria poder fer-ho realitat. És una de les nostres aspiracions, per això volem seguir continuant els nostres estudis al CETT per veure si algun dia podem dur-ho a terme. Hem treballat dur i creiem fermament en aquest projecte. Té futur. No hi ha molts empresaris que entenguin la cultura i les preferències dels nostres compatriotes, i per a nosaltres seria una bona oportunitat de negoci.

Què suposa per l'equip el reconeixement de FPEmprèn?

Ens sentim honrats de rebre el reconeixement per part de la Fundació que atorga els premis de FPEmprèn. Volem agrair a tots els que han col·laborat en aquest projecte. Ha estat dur per a nosaltres i rebre aquest reconeixement ens fa molt feliços. Aquest premi pot despertar el nostre interès en futures investigacions sobre turisme. És un punt de partida per al nostre desenvolupament i el nostre treball futur. Finalment, volem donar les gràcies al CETT per tot el que hem après en aquests anys al Cicle de Turisme.