Fotografia de: Eugeni Osácar, al Business Tourism Market (BTM): “El turisme cinematogràfic pot ser un aliat molt potent per a les destinacions” | CETT
Universitat de Barcelona
Sala de premsa

Eugeni Osácar, al Business Tourism Market (BTM): “El turisme cinematogràfic pot ser un aliat molt potent per a les destinacions” 15.10.2020

Eugeni Osácar, al Business Tourism Market (BTM): “El turisme cinematogràfic pot ser un aliat molt potent per a les destinacions”
La crisi sanitària ha tingut gran repercussió en la societat a tots els nivells, i el turisme ha estat una de les activitats que més ha notat l’impacte. En un moment com l’actual, cal reflexionar sobre el present i el futur del sector en espais de debat com el Business Tourism Market (BTM), organitzat per la Fundació Climent Guitart, l’Agència EFE i l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

El Dr. Eugeni Osácar, director de recerca del CETT-UB, ha participat en la sessió centrada en els nous horitzons en comunicació turística, un element clau per gestionar la incertesa d’una crisi global. En aquest sentit, ha destacat que “les destinacions necessiten més que mai reforçar una marca emotiva, i aspectes com el branded content poden tenir un paper bàsic per rellançar les destinacions”.

Durant la seva intervenció, Osácar ha afirmat que, tot i que no hi ha una fórmula única per què una destinació, a través de la comunicació, aconsegueixi emocionar, entretenir y aportar experiències autèntiques, hi ha altres àmbits que poden contribuir al seu desenvolupament. “Un d’ells és, sens dubte, el sector audiovisual, especialment les pel·lícules i les sèries”, ha destacat.

“El turisme cinematogràfic contribueix a posicionar la destinació i millorar la seva imatge”

Eugeni Osácar

Des de l’última dècada del segle XX, la influència del cinema i les sèries com a factor generador i dinamitzador del turisme està molt reconeguda. “Els espais reals que apareixen a les nostres pel·lícules i sèries preferides s’incorporen en l’imaginari personal, produint en molts casos el desig de viatjar als llocs desitjats visualment per conèixer-los, viure’ls i, sobretot, experimentar-los”, ha assegurat Osácar.

A la sessió, el director de recerca del CETT-UB ha incidit en què “el turisme cinematogràfic o film tourism com a modalitat turística pot ser un aliat molt potent per a les destinacions, especialment les DMOs”. Ha afegit, també, que durant les últimes dècades, exemples tan exitosos com les dues trilogies d’El Senyor dels Anells i Nova Zelanda o la saga Harry Potter i Anglaterra han demostrat que el desenvolupament del turisme cinematogràfic contribueix a posicionar la destinació i millorar la seva imatge.

I així ho demostren les xifres. Segons l’informe ‘Travel & Tourism Competitiveness Index’, el 2017, 80 milions de turistes van escollir les destinacions on van viatjar –o, almenys, un d’ells- després d’haver-los vist en una pel·lícula, una xifra que s’ha duplicat des del 2012.

Osácar ha finalitzat la seva intervenció destacant que “les destinacions tenen en el seu desenvolupament del turisme cinematogràfic un valor desitjat de comunicació i generació de continguts que potenciï la vinculació entre la destinació i els potencials visitants”. 

Categories

Turisme turisme cinematogràfic