ACADEMIC DAY >

COMMUNICATIONS

10.00 - 11.30 h. Parallel sessions

ROOM B0.9PRESENTATION OF COMMUNICATIONS
ENGLISH TRACK

Lagueux, J., Reda Khomsi, M. & Oueslati, S. IoT as a factor for improving the tourist experience of a smart destination

Beliatskaya, I. Smart cities and people: Does human involvement lead to better smartness of cities?

Spitadakis, V., Fostieri, M. & Kalaentzis, A. Making destinations aware about crowd presence in time - a challenge for Tourism stakeholders and a prototype to further explore

Carvalho, I., Ramires, A. & Iglesias, M. Attitudes towards machine translation and languages among travelers

Louzao, N., Zheng, D., Zhang, H. & Crespi-Vallbona, M. Customer Engagement in Luxury Hospitality: Barcelona Case Study

ROOM B0.10PRESENTATION OF COMMUNICATIONS
SPANISH TRACK

Roig, R. & Pavía, J.M. Movilidad Turistica Inteligente, el reto de los DTI

Polymeri, N.A., Moncayo Gómez, A. & Olague, J.T. Análisis de la representación visual de Facebook como estrategia de promoción turística del Smart Tourism de las DMOs en México.

Carballido, A. & Velasco, E. Smart Destination: ¿un factor clave en la decisión del viajero?

Rodà Vey, S., Llonch-Molina, N., Arcos Pumarola, J. & Casanovas Ibañez, O. La Generalitat de Catalunya contra Airbnb: un estudi de cas sobre la urgència de la transversalització de l’administració pública

12.45 - 13.45 h. Parallel sessions

ROOM B0.8PRESENTATION OF COMMUNICATIONS
ENGLISH TRACK

Martin-Colonna, C. What smart tourism in post conflict cities resilience following an urbicide process ? The role of new technologies in urban tourism in the Western Balkans

Ridolfi, E. Smart Governance applied by smart islands

Pérez Ibanco, A. Smart Museums: definition and presentation of a smart management model for museums

ROOM B0.9PRESENTATION OF COMMUNICATIONS
SPANISH TRACK

Armario Pérez, P., Navarro Franco, I. & Foronda Robles, C. ¿Dónde se ubican las viviendas turísticas? Factores explicativos para su geolocalización.

Leal Londoño, M. P. Patrimonio cultural inmaterial y política turística: el caso del turismo gastronómico

Carrasco, M. Innovación y tecnología como variables clave para el futuro de las oficinas de turismo

ROOM B0.10PRESENTATION OF COMMUNICATIONS
SPANISH TRACK

Tort, N. & Arcos Pumarola, J. L’experiència gastronòmica dels restaurants de cuina catalana a la Destinació Barcelona

Osácar, O. & Velasco, E. El turismo cinematográfico como estrategia de redistribución turística de los destinos Smart

Rodà Vey, S. & Giró Torrens, M. L’aplicació del Sistema d’Indicadors de turisme per a la gestió sostenible de les destinacions de la província de Barcelona al Vallès Oriental