Gestió Esportiva: Aproximació a la Emprenedoria en el Negoci de l’Esport

In
Modalitat: Presencial
Durada: 3 o 4 setmanes
Data començament: 02/07/2018
Idiomes: Anglès

Assignatures


Esport, Societat i Emprenedoria

Esport i Societat

Gestió d'Esdeveniments Esportius


Gestió de les Empreses Esportives

Els Models de Negoci en el Sector Esportiu

Gestió de Clubs Esportius

Turisme Esportiu


PROJECTE FINAL (OPCIÓ 4 SETMANES)


ESPORT, SOCIETAT I EMPRENEDORIA

ESPORT I SOCIETAT

Objectius:

  • Observar com l'esport afecta a la vida quotidiana de les persones a nivell social, cultural i personal.
  • Identificar les sub-cultures i sub-grups generats al voltant de diferents esports: esports de pista i de camp, futbol, ciclisme i gimnàs, etc.
  • Analitzar com les tendències socio-culturals afecten i fins i tot generen unes activitats esportives completament noves.
  • Conèixer les organitzacions esportives que existeixen a nivell internacional i nacional , la seva tipologia i funcionament.
  • Obtenir una visió general sobre les funcions de les organitzacions esportives i conèixer l'espai competitiu del sector de negocis esportius.

Continguts:

  • Estil de vida: interrelació de les tendències socials amb l’esport:

    o Esport en la vida quotidiana.

    o La pràctica de l'esport com un estil de vida: subcultures i tendències.

    o Noves activitats i híbrids esportives.

  • Mapa conceptual per a un emprenedor principiant en el sector esportiu.

  • Organitzacions esportives internacionals i nacionals.

GESTIÓ DELS ESDEVENIMENTS ESPORTIUS

Objectius:

  • Analitzar el fenomen dels Jocs Olímpics, esports de motor i altres competicions internacionalment reconegudes: identificar les seves avantatges respecte a l'economia del país i de la ciutat.
  • Identificar diferents models que s'utilitzen en la gestió de les instal·lacions després d’un esdeveniment massiu i aprendre com optimitzar la rendibilitat de les mateixes.
  • Observar la relació estreta que existeix entre el sector turístic i l'esportiu i identificar els beneficis econòmics, polítics i socio-culturals d’un destí esportiu.

Continguts:

  • L'organització d'esdeveniments esportius populars i d'alta competició.
  • Els Jocs Olímpics: el valor per una ciutat: abans i després. Cas Barcelona.
  • El mundo del motor: competicions nacionals i internacionals i la seva rendibilitat. Cas Fórmula 1, Circuit de Barcelona-Catalunya.
  • La ciutat com seu esportiva: estadis, parcs, carrers principals, ports, platges, etc.

GESTIÓ DE LES EMPRESES ESPORTIVES

ELS MODELS DEL NEGOCI EN EL SECTOR ESPORTIU

Objectius:

  • Conèixer diferents models de negocis, segons el seu enfocament i les estratègies directives.
  • Observar la relació entre les tendències socials i culturals i els processos de la innovació corporativa.
  • Conèixer diferents estratègies d'expansió.

Continguts:

  • Models de negoci esportiu:

    o Esport no professional

    o Esport professional

    o Esport + salut

    o Esport + oci

GESTIÓ DELS CLUBS ESPORTIUS

Objectius:

  • Obtenir un coneixement pràctic sobre la gestió d'un centre esportiu lucratiu i comercial, com un gimnàs i un club esportiu social.
  • Identificar els aspectes clau en la gestió d'un club esportiu.
  • Aprendre les tècniques i les estratègies pel patrocini.

Continguts:

  • Gestió d'un Club Esportiu.
  • La tipologia i els models de gestió.
  • Club Social vs. Club Comercial.
  • Club esportiu en les escoles i les universitats.
  • Rendibilitat vs. Elitisme.
  • Relació entre les tendències socials i la innovació constant.
  • Gestió dels clubs professionals.
  • Esports com a espectacle.
  • Gestió dels espectacles d'alt rendiment.
  • Recaptació de fons i patrocini.
  • Potencial dels negocis.

TURISME ESPORTIU

Objectius:

  • Observar el fort vincle entre la indústria esportiva i la indústria turística.
  • Identificar els beneficis econòmics, polítics i socioculturals d’un destí esportiu.
  • Conceptualitzar el terme "Marca País".
  • Conèixer com el govern pot fomentar i promoure el turisme esportiu en un país, una regió o una ciutat.

Continguts:

  • "El Mar i la Muntanya": destí esportiu i d'aventura.
  • País com a marca.
  • Certificació del turisme esportiu a Catalunya: municipis, estacions nàutiques i d'esquí
  • Nous models de negoci

ASSIGNATURES