Fotografia de: Presentació | GRATiR
Universitat de Barcelona

Grup de Recerca en Allotjaments Turístics i Restauració

El GRATiR és el Grup de Recerca en Allotjaments Turístics i Restauració del CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy. Les activitats de recerca d’aquest grup se centren a donar resposta als reptes que han d’afrontar les empreses vinculades a dos dels pilars del turisme com són la indústria de l’allotjament turístic i la indústria de la restauració

Les principals línies de treball són:

El GRATiR està integrat al Grup de Recerca en Turisme, Hoteleria i Gastronomia (TURHOGA), reconegut com a Grup de Recerca Emergent per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya amb número d’expedient 2021-SGR-00939.

Més informació


III Congrés Llatinoamericà

8 i 9 de novembre de 2023

Inscriu-t'hi

Línies de Recerca

Estratègia, Rendiment i Productivitat en Allotjaments Turístics i Restauració

Les empreses de les indústries de l’allotjament turístic i de la restauració es troben davant grans reptes en el nou context social i econòmic. Alguns exemples són:

  • Donar resposta a les demandes i expectatives dels consumidors.
  • Adaptar-se als nous models de negoci.
  • Digitalitzar-se.
  • Gestionar intel•ligentment tot el big data que tenen a la seva disponibilitat.

En aquest context, l’objectiu d’aquesta línia de treball és aportar coneixement acadèmic que permeti conèixer millor el funcionament d’aquestes indústries i donar resposta als reptes que han d’afrontar.

Paraules clau: apartaments turístics, càmpings, costos, economia col·laborativa, evolució de la indústria, hotels, ingressos, màrqueting, models organitzatius i de negoci, ocupació, preus i previsions, recursos humans, restaurants, satisfacció, turisme rural.

Sostenibilitat en Allotjaments Turístics i Restauració

El compliment dels principis empresarials lligats amb l’ètica i la sostenibilitat en les seves tres dimensions (social, econòmica i ambiental) són claus per a l’excel•lència empresarial.

Aquesta línia de treball té com a finalitat identificar quins són els beneficis que es deriven de seguir aquests principis tant per a les empreses del sector de l’Allotjament i de la Restauració, posant especial atenció a aspectes de responsabilitat social empresarial (RSE) o innovació intraempresarial, com per a la societat en general.

Paraules clau: client, experiències, innovació social, necessitats, qualitat, responsabilitat social empresarial (RSE), servucció, sistemes de gestió, sostenibilitat valor.

Memòries

El Grup de Recerca en Allotjaments Turístics i Restauració ofereix una visualització de les principals línies de treball del grup, així com material relacionat amb els estudis i projectes formatius. Aquestes actuacions es troben recollides en les següents memòries dels últims cursos:

Memòria d'activitats