Fotografia de: Estudiar Revenue Management i Màrqueting Digital | CETT
Universitat de Barcelona

"El postgrau de Revenue Management i Màrqueting Digital és ideal per gestionar qualsevol tipus d'establiment turístic"

26.07.2022
 
"El postgrau de Revenue Management i Màrqueting Digital és ideal per gestionar qualsevol tipus d'establiment turístic"

Irene Abavis Vives té 23 anys. Ha crescut a Gavà, però resideix a Barcelona. Es va graduar del Grau de Turisme el 2020 al CETT. Després d’un temps treballant en un altre sector, avui dia s’encarrega de gestionar les pràctiques del Grau de Turisme al CETT, una feina que no s’havia plantejat a priori, però que l’enriqueix i la motiva molt. Les seves aficions són viatjar, la gastronomia, la dansa i els esports l’aire lliure. Al CETT, també hi va estudiar el postgrau de Revenue Management i Màrqueting Digital.


Estudiar postgrau a Barcelona

Per què vas decidir estudiar aquest postgrau?

Quan vaig decidir estudiar el postgrau de Revenue Management i Màrqueting Digital, la situació al sector era molt inestable i incerta, així que vaig voler aprofitar aquest temps per continuar formant-me i desenvolupant-me per quan aquest tornés a la normalitat. El fet que fos una formació en línia va ser un punt molt important per a mi, ja que ho vaig poder compaginar perfectament amb la feina que tenia en aquell moment. La raó per la qual em va cridar més l’atenció aquesta formació va ser perquè, després de fer unes pràctiques a subdirecció i de passar per la majoria de departaments de l’hotel, vaig obtenir una visió global i transversal de l’establiment hoteler i els seus procediments. Aquí vaig veure la importància del Revenue Management a l’activitat de tots els departaments, així com la presència de les accions de màrqueting digital en funcionament de l’establiment. Aquest fet em va motivar a formar-me per tal de poder donar resposta a les necessitats de creixement dels establiments.

Per què va optar per estudiar al CETT?

Vaig escollir el CETT, ja que vaig tenir una boníssima experiència durant el temps que vaig cursar el Grau de Turisme. A més, gaudia d’avantatges econòmics com a alumni del CETT.

Quins coneixements t'ha aportat?

Al postgrau de Revenue Management i Màrqueting Digital, hi he après a analitzar una empresa, el seu entorn i el comportament del sector per establir una estratègia que faci oferir un millor servei i com a conseqüència faci créixer els beneficis de l’organització. A més, els continguts de les tres assignatures del postgrau comptaven amb un material molt complet i ben estructurat, cosa que feia que l’aprenentatge autònom fos fructífer i enriquidor. Cada setmana posàvem en pràctica els coneixements adquirits, ja fos en forma de qüestionari, debat o creació d’un pla d’empresa al qual aplicàvem les tècniques i estratègies apreses.

Com creus que el màster pot influir en la teva carrera professional?

Crec que és un complement important al costat del Grau de Turisme, ja que he aprofundit més en coneixements que són molt necessaris per entendre el funcionament d’un establiment hoteler i del sector. Encara que aquesta formació no deixa de ser bastant transversal, pel fet que les estratègies de Revenue Management i de Màrqueting Digital són aplicables a altres tipologies d’empresa.


Revenue Management a Barcelona

Quina valoració fas del professorat del postgrau?

La meva valoració és molt positiva. L’Esther Velasco sempre ens ha proporcionat un material molt interessant i complet. La comunicació amb ella ha estat molt bona sempre i m’he sentit molt acompanya tot i no ser presencial. Gaudeixes dels avantatges de fer una formació en línia, com la flexibilitat i la independència, sense perdre l’acompanyament i proximitat del professorat.

Què diries a algú que està pensant a fer aquest postgrau, però encara no s'ha decidit del tot?

És una molt bona oportunitat per obtenir i aplicar coneixements específics en una matèria molt necessària a l’hora de gestionar qualsevol mena d’establiment turístic. Tot i ser una formació en línia, és dinàmica i aprens els coneixements aplicant-los de manera progressiva. És una formació intensa, però curta i molt fàcil de compaginar amb la vida professional.

Com et veus laboralment d'aquí a cinc anys?

Tinc clar que vull continuar desenvolupant-me i aprenent tot el que pugui. El sector està en un moment d’evolució i els fets viscuts en els últims anys ens han ensenyat que canviant pot arribar a ser. Per tant, vull continuar formant-me i adquirint experiència per ocupar un lloc de feina on pugui donar resposta a l’adaptabilitat de les empreses turístiques a les necessitats de l’entorn.