Xavi Crespo, ambaixador del Màster en Màrqueting i Gestió d’Esdeveniments Esportius CETT-UB i BIHUB: “Volem canviar el paradigma de la gestió esportiva”

11.06.25
Imatge
Foto de Xavi Crespo

Parlem amb l’exjugador de bàsquet del FC Barcelona i ambaixador del màster sobre aquesta formació pionera i la situació actual del sector.  

El CETT-UB i el Barça Innovation Hub llancen per al curs 2025-2026 el nou Màster en Màrqueting i Gestió d’Esdeveniments Esportius amb el Barça Innovation Hub, una formació pionera que neix per donar resposta a les necessitats d’un sector en creixement constant i cada vegada més professionalitzat. 

Amb una clara vocació internacional i un enfocament pràctic, el programa ofereix a l’alumnat les eines i estratègies per liderar projectes de màrqueting esportiu, organització d’esdeveniments i gestió d’experiències vinculades a l’esport. El màster combina formació acadèmica i realitat empresarial, apropant l’alumnat a les últimes tendències en comunicació, patrocini, branding i transformació digital en l’àmbit esportiu, amb la participació de professionals en actiu i experts del sector. 

Parlem amb Xavi Crespo, exjugador del FC Barcelona, professor del CETT-UB i ambaixador del nou màster, per conèixer la formació en profunditat.  

 

  • Per què el CETT i el BIHUB aposten per un Màster en Màrqueting i Gestió d’Esdeveniments Esportius?  

Un informe de PwC (2022) indica que el mercat de l’esport i l’entreteniment viu una transformació digital accelerada, amb un creixement anual estimat del 6,5% fins al 2027. En aquest escenari, el CETT-UB i BIHUB hem detectat la necessitat d’oferir una formació que ofereixi una visió global, enfocada en el màrqueting digital i la innovació tecnològica sense oblidar la sostenibilitat. 

La suma entre el BIHUB, una plataforma de referència mundial que promou la innovació dins i fora del terreny de joc, i el CETT-UB, amb més de 50 anys d’experiència en el sector educatiu i adaptació de formacions a les demandes actuals i emergents del mercat laboral, suposa una gran palanca per a donar resposta a la situació. 

  • La formació fa referència al concepte de sportainment, una tendència creixent en la indústria. Com definiries el terme i per què és tan rellevant en l'actualitat?  

L’sportainment és el resultat de combinar els termes «esport» i «entreteniment» i obre pas a una nova manera d’experimentar i consumir el món esportiu. No es tracta simplement de mirar un partit per la televisió o les plataformes o d’assistir a l’estadi, parlem de viure una experiència multisensorial. Esdeveniments com la Superbowl, que combina esport amb grans espectacles musicals, són referents de l’sportainment

Ara podem gaudir dels esdeveniments esportius des de qualsevol lloc i en qualsevol moment d’una forma més participativa i amb una experiència més immersiva. Podem trobar exemples d’aquesta nova realitat en plataformes com Twitch i YouTube, que han revolucionat la manera de consumir esport, permetent una experiència més participativa i gamificada, però també en clubs com el Reial Madrid o el Paris Saint-Germain, oferint experiències immersives als seus museus amb realitat augmentada i continguts interactius.  

  • Quines necessitats del sector cobreix el màster i com aborda la fusió entre esports i entreteniment?  

Segons l’Observatori del Negoci de l’Esport (2023) el 72% de professionals de l'esport afirmen que necessiten nous perfils amb coneixements digitals. Es requereixen professionals formats en àrees com data analytics, user experience (UX), metavers, IA, entre altres, aplicats al món esportiu. 

En aquest sentit, el màster facilita les eines necessàries per poder afrontar aquests reptes amb les garanties i coneixements per ser competitius en aquest entorn. El programa inclou aspectes clau de la gestió del màrqueting per garantir l’èxit, com ara la promoció, la construcció de marca, el compromís amb l’audiència, l’experiència del client, els patrocinis i l’anàlisi de dades, així com l’ús d’eines de CMR (Customer Relationship Management), intel·ligència artificial, realitat virtual i realitat augmentada enfocades a l’esport. 

  • Què diferencia aquest màster d’altres formacions similars?  

Aquesta formació és única a Catalunya perquè combina l'experiència d’un club de primer nivell com el FC Barcelona i una institució educativa reconeguda com el CETT. Més enllà de la gestió esportiva tradicional, se centra en la creació d’experiències memorables i innovadores. 

Volem canviar el paradigma del concepte de la gestió esportiva, el que fins ara s’ha estat oferint en les diverses formacions que hi ha, per anar més enllà afrontant aquesta nova demanda del públic amb més èmfasi en l'experiència total i no simplement en el producte esportiu. L’entreteniment aborda qualsevol àmbit, no només l’esportiu. Per tant, es tracta de poder crear entreteniment i experiències úniques que superin les expectatives.  

A més, la col·laboració d’aquestes dues entitats dona accés a una xarxa de contactes professionals i pràctiques dins del sector esportiu i de l’entreteniment i compta amb la presència de grans professionals del món esportiu i de l’entreteniment.  

  • Quines habilitats i competències podrà desenvolupar l’alumnat?  

Per començar, endinsar-se en el concepte de sportainment. L’alumnat obtindrà les eines per desenvolupar aquest concepte al màxim: treballarà les eines de gestió, aplicarà les estratègies de comunicació i màrqueting adient i analitzarà l’impacte econòmic i social que genera.  

La formació fomenta l’ús de les noves tecnologies i la innovació, alhora que capacita l’alumnat per desenvolupar-se en un món globalitzat, per dissenyar experiències immersives per a esdeveniments, per generar i potenciar la capacitat analítica i estratègica dels participants. Sense oblidar-nos de soft skills com lideratge, treball en equip, pensament estratègic... tan necessàries en el món actual.  

  • Quin seria el perfil d’alumnat ideal per aquest programa?  

Crec que qualsevol persona que busqui desenvolupar-se en el món de l’entreteniment. Algú que vulgui dedicar-se a crear experiències innovadores i diferents, gent amb ganes d'explorar oportunitats utilitzant les noves tecnologies per descobrir alternatives al màrqueting tradicional. 

Penso en persones apassionades per l’esport, els esdeveniments i les noves tecnologies, però també en persones graduades en ADE, Turisme, Comunicació, Esports o TIC.  

  • Quines sortides professionals poden esperar?  

Parlar de les sortides professionals d’aquest màster és un gran repte. El principal valor d’aquest màster és que obre la possibilitat d’accedir a futures posicions que en aquests moments encara no estan definides, però que en un futur pròxim seran indispensables.  

Em venen al cap posicions de sportainment manager, digital fan experience designer, responsable de patrocini esportiu 360°, analista de dades per a la fidelització de fans o project manager d’esdeveniments esportius híbrids, entre d’altres.  

  • Quin consell donaries a algú que estigui considerant inscriure's?  

Si vols estar a l’avantguarda del que vindrà, aquest màster et donarà les eines, els contactes i la visió estratègica per marcar la diferència en un sector que busca professionals que transformin l’esport en una experiència completa i emocionant. 

 Consulta tota la informació sobre el Màster en Màrqueting i Gestió d'Esdeveniments Esportius

Categories
Màrqueting i Esdeveniments