Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Universitat de Barcelona
Introducció
Introducció

Introducció

Especialització dins de Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics
Propera convocatòria: Octubre 2021
 

Amb l’Especialitat d’Emprenedoria i Innovació Corporativa en Turisme del Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics adquiriràs els coneixements i les eines per emprendre en el sector turístic. Podràs convertir-te en motor de canvi i desenvolupar iniciatives innovadores que ajudin a transformar la realitat empresarial dels negocis turístics.

Espanya és un dels països amb més nivell d’emprenedoria d’Europa i amb més potencial de desenvolupament d’aquest tipus d’iniciatives. Es necessiten nous professionals capaços de crear nous negocis i innovar incorporant criteris d’ètica empresarial i respecte pel medi ambient.

Al CETT-UB volem formar professionals amb capacitat de lideratge, que cerquen desenvolupar la seva carrera professional en un ambient multicultural per dirigir processos d’internacionalització de tot tipus d’empreses turístiques.

Tens esperit emprenedor? T’agradaria aprendre a desenvolupar iniciatives innovadores que contribueixin a transformar el sector turístic?

L’Especialitat d’Emprenedoria i Innovació Corporativa en Turisme del Màster Oficial en Desenvolupament de Projectes Turístics et permetrà:

  • Crear i llançar nous productes turístics al mercat.
  • Desenvolupar les teves competències emprenedores i millorar les teves habilitats vinculades amb el lideratge de projectes turístics.
  • Aprendre a utilitzar les principals eines que fan servir els emprenedors en la creació i adaptació de productes i serveis turístics, hotelers i gastronòmics.
  • Adquirir les competències necessàries per desenvolupar experiències innovadores que permetin redefinir i millorar la relació amb el client.
  • Definir les polítiques i els objectius estratègics de les empreses turístiques, imprescindibles per al llançament de projectes turístics en un mercat global molt competitiu.
  • Optimitzar la relació amb les diferents tipologies de clients a través del desenvolupament d’experiències innovadores, úniques i de valor.
  • Addicionalment podràs cursar més d'un itinerari i obtenir una doble o triple especialització. El nostre equip d'atenció a l'estudiant t'explicarà tots els detalls.
  • Descobreix més raons per estudiar aquest màster.

Metodologogia i Avaluació

El Màster i el CETT-UB té un sistema d'aprenentatge propi en el qual tu seràs el centre del procés d'aprenentatge. Aprendràs gràcies a la teva participació activa a l'aula a través del learning by doing i la interacció entre alumnes, o metodologias pròpies com el ABR i el ABP.

CENTRE COL·LABORADOR

Aquest programa compta amb la col·laboració estratègica d’EURECAT, Centre Tecnològic de Catalunya, proveïdor de tecnologia innovadora i diferencial per impulsar la competitivitat tecnològica d'empreses.

Amb l’Especialitat d’Emprenedoria i Innovació Corporativa en Turisme del Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics adquiriràs les competències clau d’un emprenedor per desenvolupar iniciatives empresarials en entorns molt dinàmics i afrontar els reptes que, entre d’altres, la globalització proposa.

PER QUÈ ESTUDIAR AQUEST MÀSTER?

L’EMPRENEDORIA COMENÇA EN TU

  • Planificaràs el desenvolupament i el llançament amb èxit de projectes turístics, així com la creació de nous productes turístics.
  • Coneixeràs i analitzaràs l’estructura dels estats economicofinancers de les empreses turístiques, avaluant-ne la viabilitat i realitzant previsions futures del seu desenvolupament.
  • Dissenyaràs i implementaràs plans tant estratègics com operatius de comercialització i comunicació per al llançament al mercat de nous projectes turístics.
  • Seràs capaç d’anticipar les activitats orientades a resultats específics i establiràs els mecanismes d’avaluació.
  • Imaginaràs diferents possibilitats originals i creatives per resoldre una situació o un problema, i aportaràs solucions amb valor afegit.

ENTRENA’T A INNOVAR I FER REALITAT ELS TEUS SOMNIS

  • Aprendràs les metodologies i les competències per fer realitat el teu projecte: des de tècniques de productivitat i de planificació i gestió dels moments crítics fins al disseny de models de negoci, instruments de prototipatge, obtenció de recursos i màrqueting digital, entre d’altres.
  • Podràs utilitzar les empreses pròpies del CETT-UB com a laboratoris d’aprenentatge i experimentació de les teves idees, projectes o prototips, testant-los per identificar àrees de millora. Les empreses pròpies del CETT són Hotel Alimara, Àgora BCN Residència Internacional d’Estudiants, CETT Consultors, Viatges Century i Restaurant Summum.

FES UNA ESTADA DE PRÀCTIQUES A L’ECOSISTEMA EMPRENEDOR

  • És l’únic Màster Universitari oficial d’Espanya en emprenedoria o intraemprenedoria en empreses i organitzacions turístiques. Aconseguiràs una titulació oficial única, expedida per la Universitat de Barcelona i el CETT, amb reconeixement acadèmic i professional en l’àmbit internacional.
  • Podràs fer pràctiques curriculars i extracurriculars en una empresa o organització turística gràcies als més de 900 convenis de col·laboració amb empreses del CETT-UB. Escolliràs el tipus d’empresa i departament, com ara una empresa consolidada o una start-up en desenvolupament, depenent dels teus interessos i necessitats (coneixement de nous models de negoci, explorar àrees de millora, aplicar coneixements i tècniques innovadores, etc.).
  • Desenvoluparàs la teva capacitat d’adaptació a nous entorns i problemàtiques diferents, ampliaràs la teva xarxa de contactes professionals, creixeràs com a professional i incrementaràs les teves possibilitats de promoció professional.

CREA UNA XARXA SÒLIDA DE RECURSOS I DE CONTACTES QUE IMPULSIN LA TEVA CARRERA

  • Formaràs part d’un ecosistema emprenedor del CETT-UB i de la Universitat de Barcelona, fet que permetrà que t’enriqueixis amb experiències i aprenentatges de gran impacte i valor per al teu desenvolupament personal i professional.
  • Tindràs accés a contactes, recursos i idees de l’àmbit emprenedor que acceleraran el teu desenvolupament.
  • Podràs presentar el teu projecte o idea de negoci a la convocatòria dels Premis Emprenedors del CETT, cosa que et pot donar accés a gaudir d’acompanyament per part del nostre equip de mentors col·laboradors, format per professionals i emprenedors de referència en el sector.

APRÈN DELS MILLORS

  • Aprendràs amb l’ajuda d’emprenedors i d’empreses turístiques d’àmbit local i internacional, líders en la gestió de la intraemprenedoria, de la innovació disruptiva i col·laborativa i d’equips autogestionats.
  • Accediràs a l’avantguarda del màrqueting turístic: el Màster inclou un extens programa de visites a empreses, xerrades d’experts i professionals del sector, i l’assistència a esdeveniments que et permetran experimentar la indústria del turisme de primera mà. Col·laboraràs en projectes amb empreses del sector turístic i descobriràs les últimes tendències en matèria de màrqueting digital, innovació i sostenibilitat.
  • Visitaràs fires turístiques com IBTM, Smart Tourism Congress CETT Barcelona, 4YFN, Mobile World Congress o B-Travel, entre d’altres.
  • Un professorat amb una reputada i sòlida trajectòria professional en l’àmbit de l’emprenedoria, amb projectes basats en estratègies de generació d’experiències impactants, de màrqueting digital i d’innovació en turisme.

APRÈN DE MANERA ACTIVA, SOLUCIONANT ELS REPTES DEL SECTOR

  • Gràcies a l’ABR, aprenentatge basat en reptes, participaràs de forma activa en experiències obertes d’aprenentatge.
  • T’enfrontaràs a problemes reals o simulats, descobriràs i provaràs diferents opcions i interactuaràs amb altres estudiants per a la cerca i la definició de la millor solució o pla de negoci.

ORIENTA ELS TEUS ESFORÇOS VERS L’ÈXIT

  • Coneixeràs i aplicaràs instruments per a la innovació disruptiva en turisme i el lideratge d’equips emprenedors, així com les estratègies per accelerar projectes emprenedors i start-ups.
  • Treballaràs en projectes aplicant les metodologies de gestió més adequades i aprendràs a dirigir equips i impulsar-los vers l’èxit com ara Waterfall, Lean, Agile, Kanban i Scrum, entre d’altres.

CONVERTEIX-TE EN UN AGENT DE CANVI A LA TEVA EMPRESA O ORGANITZACIÓ

  • Adquiriràs les eines i els coneixements per portar a terme projectes d’intraemprenedoria a la teva empresa.
  • Desenvoluparàs les competències clau per liderar els processos d’innovació i de transformació del turisme a la teva pròpia organització o negoci.
  • Generaràs nous productes i experiències turístiques gràcies el mindset digital, amb una visió completa del màrqueting, de la comunicació i dels consumidors turístics, cosa que et permetrà connectar persones i generar experiències turístiques de gran impacte.
  • Exploraràs la sostenibilitat i l’economia verda com a impulsors de la innovació.

ESCULL UN SECTOR AMB FUTUR

  • La indústria turística representa una de les activitats econòmiques més importants a escala mundial i suposa el 10 % del PIB a escala global.
  • Treballaràs en la nova economia de l’experiència: generaràs productes i serveis memorables, d’èxit i amb un impacte positiu en els consumidors.

Què opinen els estudiants de màster del CETT?

Ilaria Coribello
Vaig triar aquest màster pel seu enfocament pràctic
Ilaria Coribello
Màster Oficial d'Innovació en la Gestió Turística, Especialidad Gestió Turística del Patrimoni Cultural i Natural
Julia Llebaria Mas
Davant l'escenari d'incertesa actual, la millor decisió ha estat apostar per la formació i que millor centro que en el CETT
Julia Llebaria Mas
Màster Oficial de Direcció d'Empreses Turístiques

QUINS OBJECTIUS ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN EMPRENEDORIA I INNOVACIÓ CORPORATIVA EN TURISME?

L’objectiu principal de l’Especialitat d’Emprenedoria i Innovació Corporativa en Turisme és oferir-te els coneixements i els instruments necessaris per al desenvolupament i el llançament de projectes turístics innovadors.

Els principals objectius del Màster són:

  1. Conèixer les eines i desenvolupar els coneixements necessaris per a la creació i adaptació de productes i serveis basats en les oportunitats que l’evolució del mercat turístic ofereix, especialment gràcies a l’evolució tecnològica, tant des d’una perspectiva intraemprenedora com emprenedora, amb noves propostes o la revisió de les existents.
  2. Adquirir les competències per a la definició de les polítiques i objectius estratègics de les empreses turístiques, vinculades amb el desenvolupament i el llançament de projectes turístics emprenedors a un mercat global.
  3. Desenvolupar les habilitats necessàries per a la direcció de projectes, aprendre a treballar fent servir les metodologies de gestió de projectes més utilitzades a l’empresa (Waterfall, Lean, Agile, Kanban, Scrum, etc.) i dominar els instruments i les eines per al seu desenvolupament i implementació.
  4. Adquirir les competències necessàries per a la definició de sistemes de relació amb el client que optimitzin el valor proporcionat per l’empresa a través del desenvolupament d’experiències innovadores.

QUINES COMPETÈNCIES ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN EMPRENEDORIA I INNOVACIÓ CORPORATIVA EN TURISME?

Les competències generals que desenvoluparàs són:

  • Desenvolupar una visió estratègica de l’empresa turística que permeti generar i identificar oportunitats de mercat vinculades amb la innovació en producte, procés o model de negoci, tant a escala nacional com internacional.
  • Confeccionar el pla de negoci d’un projecte turístic.
  • Conèixer i analitzar l’estructura dels estats economicofinancers de l’empresa, avaluant-ne la viabilitat i fent previsions futures del seu desenvolupament.
  • Dissenyar i implementar plans estratègics i operatius de comercialització i comunicació per al llançament al mercat de nous projectes turístics.
  • Organitzar i planificar el desenvolupament i el llançament de projectes turístics.
  • Concretar i anticipar les activitats orientades a resultats específics i establir mecanismes per avaluar-ne l’assoliment.
  • Definir i desenvolupar un procés eficaç de creació de nous productes turístics. Això implica imaginar diferents possibilitats originals i creatives davant d’una situació o un problema, i plantejar solucions amb valor.
  • Aprendre a obtenir fonts de finançament externes i internes per a la creació de noves empreses o projectes empresarials en turisme.
  • Saber utilitzar les aplicacions tecnològiques apropiades per a la investigació de mercats, l’analítica i la mètrica, en entorns digitals com a base per a la consecució de les finalitats de l’estratègia empresarial.
  • Identificar les noves tecnologies que impacten en el negoci turístic i formular l’estratègia tecnològica adequada per al desenvolupament de projectes turístics en l’àmbit digital.
  • Aprendre a implementar un sistema d’innovació empresarial i a utilitzar les metodologies adequades als diferents contextos organitzatius.
  • Avaluar i predir comportaments i tendències en les diferents tipologies de mercats i consumidors turístics.

Other_

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Fòrum Gatronòmic

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Centre de recursos

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Recepció

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Aules

ITINERARI GENERAL

En una primera part, el programa se centra en un conjunt d’assignatures relacionades amb la gestió de projectes turístics, i s’aprofundeix en temes com el màrqueting, les finances o les estratègies d’innovació d’aquest tipus de projectes.

Especialitat d’Emprenedoria i Innovació Corporativa en Turisme

Aquesta Especialitat t’ajudarà a desenvolupar les competències emprenedores i a millorar les habilitats vinculades amb el lideratge de projectes turístics.

L’aprenentatge es porta a terme a partir de l’estudi en profunditat de projectes reals d’empreses que lideren el mercat gràcies a la seva passió per la innovació i la intraemprenedoria.

DURADA
El pla d’estudis del Màster té una durada d’un curs acadèmic equivalent a un any.

El Màster es dirigeix a emprenedors, intraemprenedors, professionals i graduats universitaris que desitgin desenvolupar les seves competències i habilitats de gestió aprofundint en el coneixement dels processos de creació d’empreses i d’innovació en el marc del sector turístic, hoteler i gastronòmic.

Específicament, aquests perfils són:

Emprenedors

Persones emprenedores que desitgin crear i llançar nous productes o serveis al mercat turístic tant local com internacional.

Intraemprenedors, perfils empresarials i professionals

Professionals que vulguin adquirir les competències necessàries per a la implementació de processos d’innovació i participar en equips de gestió de la innovació d’empreses turístiques.

Titulats universitaris

Persones amb titulació universitària interessades a dissenyar i oferir productes i serveis turístics innovadors dirigits a clients amb perfil digital i global.

Masters 2020

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Jardí

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Aules

Fotografia de: Màster d'Innovació en Turisme | CETT UB | Màster Oficial

Passadís 

En acabar els teus estudis podràs treballar en els següents àmbits relacionats amb el sector turístic com:

  • Start-ups del sector turístic o que prestin serveis al sector turístic
  • Empreses de base tecnològica que donin servei a empreses del sector turístic
  • Empreses de disseny de productes i serveis (turístics)
  • Empreses d’intermediació (agències de viatges, majoristes, minoristes, centrals de reserves...)
  • Allotjaments turístics (hotels, hotels rurals, balnearis, paradors...)
  • Empreses d’oci i cultura (parcs temàtics, espectacles, museus...)
  • Empreses de restauració (cadenes de restaurants...)
  • Empreses de transport (aerolínies, transport marítim de passatgers...)
quins son els àmbits laborals del máster de restauració i hoteleria

SORTIDES PROFESSIONALS

Les principals sortides professionals dels nostres estudiants d’aquest Màster són:

  • Gestor de projectes turístics en entorns d’innovació corporativa, globals i/o digitals.
  • Project manager de transformació digital en organitzacions i empreses turístiques.
  • Dissenyador de productes i serveis turístics digitals.
  • Gestor de projectes de màrqueting digital en turisme.
  • Gestor d’innovació.
  • Facilitador de metodologies d’innovació.
  • Llocs de gestió de transferència de tecnologia.
  • Dissenyador d’experiències del consumidor turístic.
  • Lloc de direcció amb especialització en àrees de negocis i mercats emergents en turisme.
  • Emprenedor turístic.
  • Intraemprenedor turístic.
  • Professional autònom en sectors vinculats amb la innovació en turisme.

Els nostres Alumni opinen

Isabel Baez
Isabel Baez
SEA Manager Central Europe at AccorHotels (Paris)
Jordi Noguera
Jordi Noguera
Executive Chef & Co-owner, Foc Restaurant (Singapore)
Natalia Mateu
Natalia Mateu
Project Management Office, The Sydney Opera House (Sydney)