Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Universitat de Barcelona
Introducció
Introducció

Introducció

Especialització dins de Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics
Propera convocatòria: Octubre 2021
 

Amb l’Especialitat d’Internacionalització d’Empreses Turístiques del Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics adquiriràs les competències necessàries per dirigir l’expansió internacional d’empreses turístiques i la creació de projectes i serveis en entorns globals.

The increasingly global economy and the international vocation of the tourism sector obliges companies, professionals, and entrepreneurs to have tools that allow them to develop in international environments. Until now, this internationalization has only been carried out by large companies without considering the potential of SMEs.

Al CETT-UB volem formar professionals amb capacitat de lideratge, que cerquen desenvolupar la seva carrera professional en un ambient multicultural per dirigir processos d’internacionalització de tot tipus d’empreses turístiques.

T’agradaria ser un expert en internacionalització d’empreses turístiques? T’agradaria liderar el llançament de projectes en entorns globals?

L’Especialitat d’Internacionalització d’Empreses Turístiques del Màster Oficial en Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics et prepararà per:

  • Portar a terme la internacionalització de negocis i projectes turístics.
  • Avaluar i predir tant els comportaments com les tendències en tot tipus de mercats i consumidors turístics.
  • Identificar les noves tecnologies i el seu impacte en el negoci turístic. En conseqüència, seràs capaç de formular l’estratègia tecnològica adequada per al desenvolupament de projectes turístics en l’àmbit digital.
  • Definir les polítiques i els objectius d’internacionalització de les empreses del sector turístic, vinculades amb el desenvolupament i el llançament de projectes turístics en un mercat global.
  • Dissenyar i implementar plans estratègics i operatius de comercialització i comunicació per al llançament al mercat de nous projectes turístics.
  • Utilitzar les principals eines que fan servir els emprenedors en la creació i adaptació de productes i serveis turístics, hotelers i gastronòmics en un entorn global.
  • Adquirir les competències necessàries per desenvolupar experiències innovadores amb el client, i millorar el teu perfil professional i la teva ocupabilitat en l’àmbit internacional.
  • Adicionalment podràs cursar més d'un itinerari i obtenir una doble o triple especializació. El nostre equip d'atenció a l'estudiant t'explicarà tots els detalls.
  • Descobreix més raons per estudiar aquest Màster.

Metodologogia i Avaluació

El Màster i el CETT-UB té un sistema d'aprenentatge propi en el qual tu seràs el centre del procés d'aprenentatge. Aprendràs gràcies a la teva participació activa a l'aula a través del learning by doing i la interacció entre alumnes, o metodologias pròpies com el ABR i el ABP.

CENTRE COL·LABORADOR

Aquest programa compta amb la col·laboració estratègica d’EURECAT, Centre Tecnològic de Catalunya, proveïdor de tecnologia innovadora i diferencial per impulsar la competitivitat tecnològica d'empreses.

Amb l’Especialitat d’Internacionalització d’Empreses Turístiques del Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics adquiriràs les habilitats i els coneixements necessaris per a la definició d’estratègies en entorns globals.

PER QUÈ ESTUDIAR AQUEST MÀSTER?

EXPLORA NOUS MERCATS

  • Adquiriràs les competències per afrontar amb èxit els canvis que tenen lloc en els processos d’internacionalització de negocis i projectes turístics.
  • Coneixeràs les possibilitats dels països en desenvolupament turístic com una font d’innovació i de noves oportunitats en els negocis turístics globals.
  • Aconseguiràs un perfil professional molt valorat i milloraràs la teva ocupabilitat en l’àmbit internacional.
  • Podràs explorar el potencial dels països en desenvolupament turístic per al teu projecte, amb nous clients, proveïdors o socis.

ADQUIREIX LES COMPETÈNCIES PER A LA INTERNACIONALITZACIÓ

  • Desenvoluparàs les competències necessàries per dirigir l’expansió internacional d’empreses turístiques i el llançament de projectes en entorns globals.
  • Aprendràs directament a partir de l’estudi en profunditat de projectes reals d’empreses que lideren el mercat amb un caràcter marcadament internacional.
  • Desenvoluparàs la visió estratègica de l’empresa turística necessària per generar i identificar oportunitats de mercat vinculades amb la innovació en producte, processos o models de negoci, tant a escala nacional com internacional.
  • Seràs capaç de confeccionar el pla de negoci d’un projecte turístic.
  • Coneixeràs i analitzaràs l’estructura dels estats economicofinancers de les empreses per avaluar-ne la viabilitat i podràs fer previsions futures del seu desenvolupament.
  • Dissenyaràs i implementaràs plans estratègics i operatius de comercialització i comunicació per al llançament al mercat de nous projectes turístics.
  • Coneixeràs les lleis i el reglament fiscal que s’aplica en el llançament de projectes turístics.

FES UNA ESTADA DE PRÀCTIQUES A L’ECOSISTEMA EMPRENEDOR

  • És l’únic Màster Universitari oficial d’Espanya en emprenedoria o intraemprenedoria en empreses i organitzacions turístiques. Aconseguiràs una titulació oficial única, expedida per la Universitat de Barcelona i el CETT, amb reconeixement acadèmic i professional en l’àmbit internacional.
  • Podràs fer pràctiques curriculars i extracurriculars en una empresa o organització turística gràcies als més de 900 convenis de col·laboració amb empreses del CETT-UB.
  • Gràcies al departament de Career Services, podràs escollir el tipus d’empresa i departament on fer les teves pràctiques: una empresa consolidada o una start-up en desenvolupament, depenent dels teus interessos i necessitats.
  • Desenvoluparàs la teva capacitat d’adaptació a nous entorns i problemàtiques diferents i ampliaràs la teva xarxa de contactes professionals.

ENTRENA’T PER FER REALITAT ELS TEUS SOMNIS

  • Aprendràs les metodologies i les competències per fer realitat el teu projecte: des de tècniques de productivitat i de planificació i gestió dels moments crítics fins al disseny de models de negoci, instruments de prototipatge, obtenció de recursos i màrqueting digital, entre d’altres.
  • Podràs utilitzar les empreses pròpies del CETT-UB com a laboratoris d’aprenentatge i experimentació de les teves idees, projectes o prototips, testant-los per identificar àrees de millora. Les empreses pròpies del CETT són Hotel Alimara, Residència Internacional d’Estudiants Àgora, CETT Consultors, Viatges Century i Restaurant Summum.

ESCULL UN SECTOR AMB FUTUR

  • La indústria turística representa una de les activitats econòmiques més importants a escala mundial i suposa el 10 % del PIB a escala global.
  • Treballaràs en la nova economia de l’experiència: generaràs productes i serveis memorables, d’èxit i amb un impacte positiu en els consumidors.

ORIENTA ELS TEUS ESFORÇOS VERS L’ÈXIT

  • Coneixeràs i aplicaràs instruments per a la innovació disruptiva en turisme i el lideratge d’equips emprenedors, així com les estratègies per accelerar projectes emprenedors i start-ups.
  • Treballaràs en projectes aplicant les metodologies de gestió més adequades i aprendràs a dirigir equips interdisciplinaris.

APRÈN DELS MILLORS

  • Aprendràs amb l’ajuda d’emprenedors i d’empreses turístiques d’àmbit local i internacional, líders en la gestió de la intraemprenedoria, de la innovació disruptiva i col·laborativa i d’equips autogestionats.
  • Accediràs a l’avantguarda del màrqueting turístic: el Màster inclou un extens programa de visites a empreses, xerrades d’experts i professionals del sector, i l’assistència a esdeveniments que et permetran experimentar la indústria del turisme de primera mà.
  • Col·laboraràs en projectes amb empreses del sector turístic i descobriràs les últimes tendències en matèria de màrqueting digital, innovació i sostenibilitat.
  • Visitaràs fires turístiques com IBTM, Smart Tourism Congress CETT Barcelona, 4YFN, Mobile World Congress o B-Travel, entre d’altres.
  • Un professorat amb una reputada i sòlida trajectòria professional en l’àmbit de l’emprenedoria, amb projectes basats en estratègies de generació d’experiències impactants, de màrqueting digital i d’innovació en turisme.

CREA UNA XARXA SÒLIDA DE RECURSOS I DE CONTACTES QUE IMPULSIN LA TEVA CARRERA

  • Formaràs part d’un ecosistema emprenedor del CETT-UB i de la Universitat de Barcelona, fet que permetrà que t’enriqueixis amb experiències i aprenentatges de gran impacte i valor per al teu desenvolupament personal i professional.
  • Tindràs accés a contactes, recursos i idees de l’àmbit emprenedor que acceleraran el teu desenvolupament.
  • Podràs presentar el teu projecte o idea de negoci a la convocatòria dels Premis Emprenedors del CETT.

Què opinen els estudiants de màster del CETT?

Ilaria Coribello
Vaig triar aquest màster pel seu enfocament pràctic
Ilaria Coribello
Màster Oficial d'Innovació en la Gestió Turística, Especialidad Gestió Turística del Patrimoni Cultural i Natural
Julia Llebaria Mas
Davant l'escenari d'incertesa actual, la millor decisió ha estat apostar per la formació i que millor centro que en el CETT
Julia Llebaria Mas
Màster Oficial de Direcció d'Empreses Turístiques

QUINS OBJECTIUS ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN INTERNACIONALITZACIÓ D'EMPRESES TURÍSTIQUES?

L’objectiu principal de l’Especialitat d’Internacionalització d’Empreses Turístiques és oferir-te els coneixements i els instruments necessaris per al desenvolupament i llançament de projectes turístics en entorns globals. Et prepararàs per treballar en entorns competitius caracteritzats per la innovació, l’evolució tecnològica, la transformació digital i la sostenibilitat.

Els principals objectius del Màster són:

  1. Ampliar les capacitats professionals necessàries per a la participació activa en la internacionalització de l’empresa, els seus processos, el seu model de negoci i l’adaptació cultural de l’organització.
  2. Adquirir les competències necessàries per a la definició de les polítiques i els objectius d’internacionalització de les empreses turístiques, vinculades amb el desenvolupament i el llançament de projectes turístics emprenedors en un mercat global.
  3. Conèixer les eines per a la creació i adaptació de productes i serveis basats en les oportunitats d’un mercat turístic globalitzat.
  4. Desenvolupar les habilitats necessàries per a la direcció de projectes i dominar els instruments i les eines per al seu desenvolupament i implementació (Lean, Agile, Canvas, Kanban, Scrum, etc.).

QUINES COMPETÈNCIES ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN INTERNACIONALITZACIÓ D'EMPRESES TURÍSTIQUES?

Les competències generals que desenvoluparàs són:

  • Desenvolupar una visió estratègica de l’empresa turística que permeti generar i identificar oportunitats de mercat vinculades amb la innovació en producte, procés o model de negoci, tant a escala nacional com internacional.
  • Confeccionar el pla de negoci d’un projecte turístic.
  • Conèixer i analitzar l’estructura dels estats economicofinancers de l’empresa, avaluant-ne la viabilitat i fent previsions futures del seu desenvolupament.
  • Dissenyar i implementar plans estratègics i operatius de comercialització i comunicació per al llançament al mercat de nous projectes turístics.
  • Organitzar i planificar el desenvolupament i el llançament de projectes turístics.
  • Concretar i anticipar les activitats orientades a resultats específics i establir mecanismes per avaluar-ne l’assoliment.
  • Definir i desenvolupar un procés eficaç de creació de nous productes turístics. Això implica imaginar diferents possibilitats originals i creatives davant d’una situació o un problema, i plantejar solucions amb valor.
  • Aprendre a obtenir fonts de finançament externes i internes per a la creació de noves empreses o projectes empresarials en turisme.
  • Saber utilitzar les aplicacions tecnològiques apropiades per a la investigació de mercats, l’analítica i la mètrica, en entorns digitals com a base per a la consecució de les finalitats de l’estratègia empresarial.
  • Identificar les noves tecnologies que impacten en el negoci turístic i formular l’estratègia tecnològica adequada per al desenvolupament de projectes turístics en l’àmbit digital.
  • Aprendre a implementar un sistema d’innovació empresarial i a utilitzar les metodologies adequades als diferents contextos organitzatius.
  • Analitzar i comparar les principals polítiques i normatives internacionals que s’apliquen en el llançament de projectes turístics i l’expansió d’empreses turístiques.
  • Identificar el potencial de creixement de l’empresa turística proposant i avaluant les diferents modalitats i instruments d’expansió del negoci turístic a escala internacional i el llançament de nous projectes.
  • Avaluar i predir comportaments i tendències en les diferents tipologies de mercats i consumidors turístics.
  • Comprendre els principis de l’ètica empresarial, la responsabilitat social corporativa i la sostenibilitat, per ser capaç d’incorporar-los a la creació de productes i el desenvolupament de projectes turístics.

Other_

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Fòrum Gatronòmic

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Centre de recursos

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Recepció

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Aules

ITINERARI GENERAL

En una primera part, el programa se centra en un conjunt d’assignatures relacionades amb la gestió de projectes turístics, i s’aprofundeix en temes com el màrqueting, les finances o les estratègies d’innovació d’aquest tipus de projectes.

Aquesta Especialitat t’ajudarà a desenvolupar les competències necessàries per dirigir l’expansió internacional d’empreses turístiques i el llançament de projectes en entorns globals.

A través d’assignatures com Estratègies d’Internacionalització d’Empreses Turístiques o Mercats Emergents i Desafiaments Globals en Turisme, coneixeràs en profunditat projectes reals d’empreses que lideren el mercat gràcies al seu ADN marcadament internacional.

DURADA
El pla d’estudis del Màster té una durada d’un curs acadèmic equivalent a un any.

El Màster es dirigeix a professionals i a graduats universitaris interessats a dominar els aspectes clau del desenvolupament, la comercialització i el llançament de projectes turístics en altres països.

Específicament, aquests perfils són:

Professionals

Persones amb coneixements del sector turístic que vulguin adquirir les competències necessàries per liderar estratègicament els processos d’internacionalització de les empreses del sector.

Titulats universitaris

Persones amb titulació universitària que vegin en la internacionalització d’empreses turístiques una oportunitat per desenvolupar-se i créixer professionalment, adquirint un profund coneixement sobre mercats emergents i tot allò que té a veure amb el llançament de projectes turístics.

Masters 2020

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Jardí

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Aules

Fotografia de: Màster en Internacionalització d'Empreses | CETT-UB | Máster Oficial

Passadís 

En acabar els teus estudis podràs treballar en els següents àmbits relacionats amb el sector turístic com:

  • Start-ups del sector turístic o que prestin serveis al sector turístic
  • Empreses de base tecnològica que donin servei a empreses del sector turístic
  • Empreses de disseny de productes i serveis (turístics)
  • Empreses d’intermediació (agències de viatges, majoristes, minoristes, centrals de reserves...)
  • Allotjaments turístics (hotels, hotels rurals, balnearis, paradors...)
  • Empreses d’oci i cultura (parcs temàtics, espectacles, museus...)
  • Empreses de restauració (cadenes de restaurants...)
  • Empreses de transport (aerolínies, transport marítim de passatgers...)
quins son els àmbits laborals del máster de restauració i hoteleria

SORTIDES PROFESSIONALS

Les principals sortides professionals dels nostres estudiants d’aquest Màster són:

  • Gestor de projectes turístics en entorns d’innovació corporativa, globals i/o digitals.
  • Project manager de transformació digital en organitzacions i empreses turístiques.
  • Dissenyador de productes i serveis turístics digitals.
  • Gestor de projectes de màrqueting digital en turisme.
  • Gestor d’innovació.
  • Llocs de gestió de transferència de tecnologia.
  • Dissenyador d’experiències del consumidor turístic.
  • Lloc de direcció amb especialització en àrees de negocis i mercats emergents en turisme.
  • Emprenedor turístic.
  • Intraemprenedor turístic.
  • Professional autònom en sectors vinculats amb la innovació en turisme.
  • Consultor en l’àmbit de la internacionalització de les organitzacions turístiques.

Els nostres Alumni opinen

Isabel Baez
Isabel Baez
SEA Manager Central Europe at AccorHotels (Paris)
Jordi Noguera
Jordi Noguera
Executive Chef & Co-owner, Foc Restaurant (Singapore)
Natalia Mateu
Natalia Mateu
Project Management Office, The Sydney Opera House (Sydney)