Fotografia de: Introducció | Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics

Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica
Introducció
Introducció
Introducció

Introducció

Propera convocatòria: Octubre 2021
 

Amb el Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics adquiriràs les competències per crear, llançar nous productes turístics, aplicar les noves tecnologies per innovar en empreses i destinacions turístiques i, finalment, dissenyar productes i serveis per competir en el mercat internacional.

Al CETT-UB volem donar solució a l’absència d’una formació específica turística en el sistema universitari espanyol per resoldre els principals reptes que travessa el sector i en els seus subsectors principals, el sector hoteler i el sector gastronòmic. Reptes i desafiaments com a conseqüència de la digitalització i la globalització, principalment, així com la necessitat d’innovar incorporant criteris sostenibles i de respecte per l’entorn.

Malgrat la crisi provocada per l’impacte de la COVID-19, un cop superada la crisi sanitària, el turisme creixerà una mitjana d’un 3,3 % anual fins al 2030. El sector necessita professionals capacitats per donar resposta a les necessitats d’innovar de les empreses turístiques, així com per dissenyar i oferir productes i serveis turístics adreçats a consumidors digitals i globals.

Tens una idea d’un negoci i necessites ajuda per desenvolupar-lo? Vols ajudar la teva empresa a millorar els seus productes i experiències turístiques amb solucions innovadores? Tens esperit emprenedor i vols participar en el desenvolupament responsable i sostenible del turisme?

El Màster Oficial en Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics t’ajudarà a impulsar el teu projecte cap a l’èxit.

  • Podràs crear i llançar nous productes turístics al mercat.
  • Coneixeràs les principals eines i coneixements per a la creació i adaptació de productes, tant des d’una perspectiva intraemprenedora com des d’una perspectiva emprenedora
  • Adquiriràs les competències necessàries per a la definició de sistemes de relació amb el client a través del desenvolupament d’experiències innovadores.
  • Desenvoluparàs les capacitats professionals necessàries en la digitalització integral de les empreses turístiques.
  • Podràs portar a terme la internacionalització de negocis i projectes turístics i milloraràs la teva ocupabilitat a escala internacional.
  • Contribuiràs a la definició de les polítiques i objectius d’internacionalització de les empreses del sector turístic, vinculades al desenvolupament i llançament de projectes turístics emprenedors en un mercat global.
  • Addicionalment podràs cursar més d'un itinerari i obtenir una doble o triple especialització. El nostre equip d'atenció a l'estudiant t'explicarà tots els detalls.
  • Descubreix més raons per estudiar aquest màster.

Metodologogia i Avaluació

El Màster i el CETT-UB té una sistema d'aprenentatge propi en el qual tu seràs el centre del procés d'aprenentatge. Aprendràs gràcies a la teva participació activa a l'aula a través del learning by doing i la interacció entre alumnes, o metodologias pròpies com el ABR i el ABP.

UN MÀSTER I TRES ESPECIALITATS

El màster disposa de tres itineraris d'especialització que et permetran aprofundir en diferents àrees segons els teus interessos i motivacions. Gràcies a aquestes especialitats aconseguiràs un perfil professional molt més competitiu i els coneixements necessaris per a afrontar els diferents reptes als que s'enfronten empreses i destinacions turístiques per a crear i llançar productes.

PER QUÈ ESTUDIAR EL MÀSTER OFICIAL DE DESENVOLUPAMENT I LLANÇAMENT DE PROJECTES TURÍSTICS?

Amb el Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics adquiriràs les habilitats i coneixements per desenvolupar i llançar projectes turístics competitius de valor que responguin a les necessitats dels nous tipus de turista.

ESCULL UN SECTOR AMB FUTUR

  • La indústria turística representa una de les activitats econòmiques més importants a escala mundial i suposa el 10 % del PIB a escala global.
  • Treballaràs en la nova economia de l’experiència: generaràs productes i serveis memorables, d’èxit i amb un impacte positiu en els consumidors.
  • Aprofundiràs en la presa de decisions en entorns de gran incertesa. Així, desenvoluparàs la teva capacitat d’adaptació a noves situacions, aplicant tècniques de pensament analític i lateral.

ENTRENA’T PER FER REALITAT ELS TEUS SOMNIS

  • Aprendràs les metodologies i competències per fer realitat el teu projecte: tècniques de productivitat, de planificació i gestió dels moments crítics al disseny de models de negoci, instruments de prototipatge, obtenció de recursos, màrqueting digital, entre d’altres.
  • Podràs utilitzar les empreses pròpies del CETT-UB com a laboratoris d’aprenentatge i experimentació de les teves idees, projectes o prototips, testant-los per identificar àrees de millora. Les empreses pròpies del CETT són Hotel Alimara i la Residència Internacional d’Estudiants Àgora BCN.

ORIENTA ELS TEUS ESFORÇOS CAP A L’ÈXIT

  • Coneixeràs i aplicaràs instruments per a la innovació disruptiva en turisme, el lideratge d’equips emprenedors, així com les estratègies per accelerar projectes emprenedors i start-ups.
  • Desenvoluparàs les competències per poder dirigir qualsevol tipus de projecte turístic.
  • Aprendràs les metodologies de gestió de projectes més utilitzades a l’empresa com ara Waterfall, Lean, Agile, Kanban o Scrum.

CONVERTEIX-TE EN UN AGENT DE CANVI A LA TEVA EMPRESA O ORGANITZACIÓ

  • Desenvoluparàs les competències clau per liderar els processos d’innovació i de transformació del turisme a la teva pròpia organització o negoci.
  • Generaràs nous productes i experiències turístiques gràcies al _mindset _digital, amb una visió completa del màrqueting, de la comunicació i dels consumidors turístics, cosa que et permetrà connectar persones i generar experiències turístiques de gran impacte.

APRÈN DELS MILLORS

  • Aprendràs amb l’ajuda d’emprenedors i d’empreses turístiques d’àmbit local i internacional, líders en la gestió de la intraemprenedoria, de la innovació disruptiva i col·laborativa i d’equips autogestionats.
  • Accediràs a l’avantguarda del marketing turístic: el Màster inclou un extens programa de visites a empreses, xerrades d’experts i professionals del sector, i assistència a esdeveniments, fet que et permetrà experimentar la indústria del turisme de primera mà.
  • Col·laboraràs en projectes amb empreses del sector turístic, i descobriràs les últimes tendències en matèria de marketing digital, innovació i sostenibilitat.
  • Visitaràs fires turístiques com IBTM, Smart Tourism Congress CETT Barcelona, 4YFN, Mobile World Congress o B-Travel, entre d’altres.
  • Un professorat amb una reputada i sòlida trajectòria professional en l’àmbit de l’emprenedoria, amb projectes basats en estratègies de generació d’experiències impactants, de marketing digital i d’innovació en turisme.
  • És l’únic Màster Universitari oficial d’Espanya en emprenedoria o intraemprenedoria en empreses i organitzacions turístiques. Aconseguiràs una titulació oficial única, expedida per la Universitat de Barcelona i el CETT, amb reconeixement acadèmic i professional a escala internacional.

EXPLORA NOUS MERCATS

  • Adquiriràs les competències per afrontar amb èxit els canvis que tenen lloc en processos d’internacionalització de negocis i projectes turístics i milloraràs la teva ocupabilitat a escala internacional.
  • Podràs explorar el potencial dels països en desenvolupament turístic per al teu projecte, amb nous clients, proveïdors o socis. Els països en desenvolupament turístic són una font d’innovació i de noves oportunitats en els negocis turístics globals.
  • Gestionaràs la dimensió internacional dels negocis com a estratègia de recuperació i millora del posicionament global d’empreses i destinacions turístiques.

CREA UNA XARXA SÒLIDA DE RECURSOS I DE CONTACTES QUE IMPULSI LA TEVA CARRERA

  • Formaràs part d’un ecosistema emprenedor del CETT-UB i de la Universitat de Barcelona que permetrà que t’enriqueixis amb experiències i aprenentatges de gran impacte i valor per al teu desenvolupament personal i professional.
  • Tindràs accés a contactes, recursos i idees de l’àmbit emprenedor que acceleraran el teu desenvolupament.
  • Podràs presentar el teu projecte o idea de negoci a la convocatòria dels Premis Emprenedors del CETT i gaudir d’un assessorament personalitzat per part de l’equip de mentoring del CETT.

FES UNA ESTADA DE PRÀCTIQUES A L’ECOSISTEMA EMPRENEDOR

  • Podràs fer pràctiques curriculars o extracurriculars en una empresa o organització turística gràcies als més de 900 convenis de col·laboració amb empreses del CETT-UB. Escolliràs el tipus d’empresa i departament, pot ser una empresa consolidada o una start-up en desenvolupament, depenent dels teus interessos i necessitats (coneixement de nous models de negoci, explorar àrees de millora, aplicar coneixements i tècniques innovadores, etc.).
  • Gràcies a les pràctiques, amb els nostres partners desenvoluparàs la teva capacitat d’adaptació a nous entorns i problemàtiques diferents, al mateix temps que amplies la teva xarxa de contactes professionals.

Què en pensen els nostres estudiants de màster del CETT?

Ilaria Coribello
Vaig triar aquest màster pel seu enfocament pràctic
Ilaria Coribello
Máster Oficial de Innovación de la Gestión Turística
David Goshn
Em vaig decantar per aquest Màster perquè és un Màster oficial adscrit a la Universitat de Barcelona
David Goshn
Master Oficial de Innovación de la Gestión Turística

QUINS OBJECTIUS ACONSEGUIRÀS AMB EL MÀSTER OFICIAL DE DESENVOLUPAMENT I LLANÇAMENT DE PROJECTES TURÍSTICS?

L’objectiu principal del Màster és oferir-te els coneixements i els instruments necessaris per al desenvolupament i llançament de projectes turístics. Instruments que et serviran per treballar en entorns competitius caracteritzats per la innovació, l’evolució tecnològica, la transformació digital i les dinàmiques inherents a la globalització i la sostenibilitat.

Els principals objectius del màster es poden dividir en cinc grans grups:

  1. Conèixer les eines i els coneixements per a la creació i adaptació de productes i serveis d’acord amb les oportunitats que l’evolució del mercat turístic ofereix, especialment gràcies a l’evolució tecnològica, tant des d’una perspectiva intraemprenedora com emprenedora.
  2. Desenvolupar les habilitats necessàries per a la direcció de projectes. Aprendre a treballar utilitzant les metodologies de gestió de projectes més utilitzades a l’empresa (Waterfall, Lean, Agile, Kanban, Scrum, etc.) i dominar els instruments i eines per al seu desenvolupament i implementació.
  3. Adquirir les competències necessàries per a la definició de sistemes de relació amb el client que optimitzin el valor proporcionat per l’empresa a través del desenvolupament d’experiències innovadores.
  4. Desenvolupar les capacitats professionals necessàries per a la participació activa en la digitalització integral de l’empresa, cosa que implica la revisió del seu model de negoci i els processos que s’hi associen, així com els aspectes d’adaptació cultural de l’organització.
  5. Adquirir les competències necessàries per a la definició de les polítiques i objectius d’internacionalització de les empreses turístiques, vinculades al desenvolupament i llançament de projectes turístics emprenedors a un mercat global.

QUINES COMPETÈNCIES ACONSEGUIRÀS AMB EL MÀSTER OFICIAL DE DESENVOLUPAMENT I LLANÇAMENT DE PROJECTES TURÍSTICS?

Les competències generals que desenvoluparàs són:

  • Desenvolupar una visió estratègica de l’empresa turística que permeti generar i identificar oportunitats de mercat vinculades a la innovació en producte, procés o model de negoci, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional.
  • Confeccionar el pla de negoci d’un projecte turístic.
  • Conèixer i analitzar l’estructura dels estats economicofinancers de l’empresa, avaluant-ne la viabilitat i fent previsions futures del seu desenvolupament.
  • Dissenyar i implementar plans estratègics i operatius de comercialització i comunicació per al llançament al mercat de nous projectes turístics.
  • Organitzar i planificar el desenvolupament i llançament de projectes turístics.
  • Concretar i anticipar les activitats orientades a resultats específics i establir mecanismes per avaluar-ne l’assoliment. Definir i desenvolupar un procés eficaç de creació de nous productes turístics.
  • Imaginar diferents possibilitats originals i creatives davant d’una situació o un problema.
  • Aprendre com obtenir fonts de finançament externes i internes per a la creació de noves empreses o projectes empresarials en turisme.
  • Saber utilitzar les aplicacions tecnològiques apropiades per a la investigació de mercats, l’analítica i la mètrica, en entorns digitals com a base per a la consecució de les finalitats de l’estratègia empresarial.
  • Identificar les noves tecnologies que impacten en el negoci turístic i formular l’estratègia tecnològica adequada per al desenvolupament de projectes turístics en l’àmbit digital.
  • Aprendre a implementar un sistema d’innovació empresarial i a utilitzar les metodologies adequades en els diferents tipus d’organitzacions.
  • Analitzar i comparar les principals polítiques i normatives internacionals que s’apliquen en el llançament de projectes turístics i expansió d’empreses turístiques.
  • Identificar el potencial de creixement de l’empresa turística proposant i avaluant les diferents modalitats i instruments d’expansió del negoci a escala internacional i el llançament de nous projectes.
  • Avaluar i predir comportaments i tendènciesen les diferents tipologies de mercats i consumidors turístics.
  • Comprendre els principis de l’ètica empresarial, la Responsabilitat Social Corporativa i la sostenibilitat.

Other_

ITINERARI GENERAL

El Màster consta d’un conjunt d’assignatures comunes a les tres especialitats relacionades amb l’empresa turística i la gestió de projectes turístics. Depenent de l’especialitat escollida, aprofundiràs en les matèries corresponents.

Els tres àmbits d’especialització del Màster et facilitaran els coneixements que el sector turístic ha d’afrontar en el moment de desenvolupar nous projectes. Comparteixen els coneixements clau vinculats al desenvolupament de projectes turístics com el marketing i la gestió econòmica i financera. També tenen en comú el desenvolupament de les competències vinculades a la innovació i l’emprenedoria, així com a la intraemprenedoria corporativa.

itinerario del master con sus especialidades
ESPECIALITAT D’EMPRENEDORIA I INNOVACIÓ CORPORATIVA EN TURISME
ESPECIALITAT DE TRANSFORMACIÓ DIGITAL D’EMPRESES I EXPERIÈNCIES TURÍSTIQUES
ESPECIALITAT D’INTERNACIONALITZACIÓ D’EMPRESES TURÍSTIQUES

Aquesta especialitat s’enfoca al desenvolupament de les competències emprenedores i a millorar les habilitats vinculades als àmbits clau per a l’èxit de projectes turístics en el mercat.

Vull saber-ne més

Aquesta especialitat posa èmfasi a aportar aquelles competències necessàries per desenvolupar projectes turístics amb un alt component tecnològic, aprofitant les oportunitats que les noves tecnologies ofereixen per al desenvolupament de noves experiències turístiques. L’especialitat aprofundeix no només en la implantació de la tecnologia, sinó també en els aspectes necessaris per al canvi cultural.

Vull saber-ne més

Aquesta especialitat té com a finalitat proporcionar els coneixements i habilitats necessaris per desenvolupar projectes i llançar-los a un mercat internacional, on hi ha grans oportunitats d’emprenedoria en turisme, però on és necessari conèixer els aspectes clau vinculats al funcionament i regles de la internacionalització.

Vull saber-ne més

ESPECIALITAT D’EMPRENEDORIA I INNOVACIÓ CORPORATIVA EN TURISME

Aquesta especialitat s’enfoca al desenvolupament de les competències emprenedores i a millorar les habilitats vinculades als àmbits clau per a l’èxit de projectes turístics en el mercat.

Vull saber-ne més

ESPECIALITAT DE TRANSFORMACIÓ DIGITAL D’EMPRESES I EXPERIÈNCIES TURÍSTIQUES

Aquesta especialitat posa èmfasi a aportar aquelles competències necessàries per desenvolupar projectes turístics amb un alt component tecnològic, aprofitant les oportunitats que les noves tecnologies ofereixen per al desenvolupament de noves experiències turístiques. L’especialitat aprofundeix no només en la implantació de la tecnologia, sinó també en els aspectes necessaris per al canvi cultural.

Vull saber-ne més

ESPECIALITAT D’INTERNACIONALITZACIÓ D’EMPRESES TURÍSTIQUES

Aquesta especialitat té com a finalitat proporcionar els coneixements i habilitats necessaris per desenvolupar projectes i llançar-los a un mercat internacional, on hi ha grans oportunitats d’emprenedoria en turisme, però on és necessari conèixer els aspectes clau vinculats al funcionament i regles de la internacionalització.

Vull saber-ne més

DURADA
El pla d’estudis del Màster té una durada d’un curs acadèmic equivalent a un any.

El Màster es dirigeix a emprenedors, a intraemprenedors, a professionals i a graduats universitaris interessats en l’enorme potencial del turisme, que desitgin desenvolupar les seves competències executives vinculades al desenvolupament i llançament de projectes innovadors. Específicament, aquests perfils són:

Intraemprenedors, perfils empresaris i professionals
Professionals que vulguin adquirir les competències necessàries per a la implementació de processos d’innovació i participar en els equips de gestió de la innovació de les empreses turístiques en el marc de l’economia mundial.

Emprenedors
Persones emprenedores que desitgin crear i llançar nous productes al mercat turístic, tant local com internacional.

Titulats universitaris
Persones amb titulació interessades a adquirir la capacitat de dissenyar i oferir productes i serveis turístics innovadors dirigits a consumidors digitals i globals.

Masters 2020

En acabar els teus estudis podràs treballar en els següents àmbits relacionats amb el sector turístic com:

  • Start-ups del sector turístic o que prestin serveis al sector turístic
  • Empreses de base tecnològica que donin servei a empreses del sector turístic
  • Empreses de disseny de productes i serveis (turístics)
  • Empreses d’intermediació (agències de viatges, majoristes, minoristes, centrals de reserves...)
  • Allotjaments turístics (hotels, hotels rurals, balnearis, paradors...)
  • Empreses d’oci i cultura (parcs temàtics, espectacles, museus...)
  • Empreses de restauració (cadenes de restaurants...)
  • Empreses de transport (aerolínies, transport marítim de passatgers...)
quins son els àmbits laborals del máster de restauració i hoteleria

SORTIDES PROFESSIONALS

Les principals sortides professionals dels nostres estudiants d’aquest Màster són:

  • Gestor de projectes turístics en entorns d’innovació corporativa, globals i/o digitals
  • Project Manager de transformació digital en organitzacions i empreses turístiques
  • Dissenyador de productes i serveis turístics digitals
  • Gestor de projectes de Marketing Digital en turisme
  • Gestor d’innovació
  • Llocs de gestió de transferència de tecnologia
  • Dissenyador d’experiències del consumidor turístic
  • Llocs de col·laboració en equips multidisciplinaris per al desenvolupament de webs i plataformes digitals d’aplicació turística
  • Emprenedor turístic
  • Consultor en l’àmbit de la internacionalització de les organitzacions turístiques

Els nostres Alumni opinen

Isabel Baez
Isabel Baez
SEA Manager Central Europe at AccorHotels (Paris)
Jordi Noguera
Jordi Noguera
Executive Chef & Co-owner, Foc Restaurant (Singapore)
Natalia Mateu
Natalia Mateu
Project Management Office, The Sydney Opera House (Sydney)