Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Universitat de Barcelona
Introducció
Introducció

Introducció

Especialització dins de Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics
Propera convocatòria: Octubre 2021
 

Amb l’Especialitat de Transformació Digital d’Empreses i Experiències Turístiques del Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics podràs desenvolupar la teva intel·ligència digital i liderar la transformació tecnològica del sector turístic.

Al CETT-UB volem donar resposta als desafiaments de la revolució digital en el sector turístic, les noves tipologies de client que se’n deriven i la necessitat d’un desenvolupament sostenible del sector turístic. El mercat necessita professionals amb capacitat per a una correcta interpretació i implementació de les possibilitats tecnològiques, així com per a l’anàlisi de les dades que els progressos tecnològics proporcionen.

Malgrat la crisi provocada per l’impacte de la COVID-19, un cop superada la crisi sanitària, el turisme creixerà una mitjana d’un 3,3 % anual fins al 2030. El sector necessita professionals capacitats per donar resposta a les necessitats d’innovar de les empreses turístiques, així com per dissenyar i oferir productes i serveis turístics adreçats a consumidors digitals i globals.

T’apassionen les noves tecnologies? Tens esperit transformador i vols participar en el desenvolupament sostenible del turisme?

L’Especialitat de Transformació Digital d’Empreses i Experiències Turístiques del Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics et permetrà:

  • Conèixer les eines per poder crear i adaptar productes i serveis turístics, hotelers i gastronòmics basats en les oportunitats que l’evolució del mercat turístic ofereix, especialment gràcies a l’evolució tecnològica.
  • Adquirir les competències necessàries pel que fa a la gestió de projectes de transformació digital i experiències turístiques.
  • Desenvolupar les capacitats professionals necessàries en la digitalització integral d’empreses turístiques.
  • Aprendre les metodologies de gestió de projectes més utilitzades en l’entorn empresarial, com Waterfall, Lean, Agile, Kanban i Scrum, entre d’altres.
  • Crear i llançar nous productes turístics al mercat.
  • Aprendre a utilitzar les principals eines digitals que fan servir les empreses en la creació i adaptació de productes i serveis turístics, hotelers i gastronòmics.
  • Conèixer les competències necessàries per desenvolupar experiències innovadores que permetin redefinir i millorar la relació amb el client gràcies a les noves tecnologies.
  • Adquirir una mentalitat digital més enllà de les mateixes eines tecnològiques i aplicar els seus principis per a l’organització i la gestió d’equips i projectes.
  • Addicionalment podràs cursar més d'un itinerari i obtenir una doble o triple especialització. El nostre equip d'atenció a l'estudiant t'explicarà tots els detalls.
  • Descubreix més raons per estudiar aquest màster.

Metodologogia i Avaluació

El Màster i el CETT-UB té un sistema d'aprenentatge propi en el qual tu seràs el centre del procés d'aprenentatge. Aprendràs gràcies a la teva participació activa a l'aula a través del learning by doing i la interacció entre alumnes, o metodologias pròpies com el ABR i el ABP.

CENTRE COL·LABORADOR

Aquest programa compta amb la col·laboració estratègica d’EURECAT, Centre Tecnològic de Catalunya, proveïdor de tecnologia innovadora i diferencial per impulsar la competitivitat tecnològica d'empreses.

Amb l’Especialitat de Transformació Digital d’Empreses i Experiències Turístiques del Màster Oficial de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics adquiriràs les habilitats i els coneixements per preparar les empreses que la revolució digital ha transformat. Contribuiràs al fet que afrontin amb èxit els seus reptes en competitivitat, seguretat, productivitat i sostenibilitat.

PER QUÈ ESTUDIAR AQUEST MÀSTER?

TRANSFORMA’T PER LIDERAR EL CANVI

  • Aprendràs les competències relacionades amb la gestió de projectes de transformació digital i les experiències turístiques.
  • Comprendràs els avantatges competitius que proporcionen les noves tecnologies com el big data o l’analítica digital, entre d’altres, a través de l’estudi de projectes reals amb empreses.
  • Seràs capaç d’identificar les noves tecnologies que estan impactant en el negoci turístic.
  • Podràs dissenyar una estratègia tecnològica adequada per al desenvolupament de projectes turístics en l’àmbit digital.
  • Milloraràs les teves soft skills per al lideratge de projectes turístics.
  • Treballaràs en projectes aplicant les millors tecnologies de gestió, que et serviran per dirigir equips i impulsar-los vers l’èxit.
  • Construiràs experiències turístiques en entorns natius digitals per promoure la transformació del sector.

GESTIÓ I DIRECCIÓ DE PROJECTES EN TURISME

  • Desenvoluparàs les habilitats necessàries per a la direcció de projectes.
  • Dominaràs els instruments, així com el framework, per al seu desenvolupament i implementació.
  • Aprendràs a treballar fent servir les metodologies de gestió de projectes més utilitzades a l’empresa (Waterfall, Lean, Agile, Kanban, Scrum, etc.).

CONVERTEIX-TE EN UN AGENT DE CANVI A LA TEVA EMPRESA O ORGANITZACIÓ

  • Desenvoluparàs les competències clau per liderar els processos d’innovació i de transformació digital a la teva pròpia organització o negoci.
  • Generaràs nous productes i experiències turístiques gràcies el mindset digital, amb una visió completa del màrqueting, de la comunicació i dels consumidors turístics, cosa que et permetrà connectar persones i generar experiències turístiques de gran impacte.

ESCULL UN SECTOR AMB FUTUR

  • La indústria turística representa una de les activitats econòmiques més importants a escala mundial i suposa el 10 % del PIB a escala global.
  • Treballaràs en la nova economia de l’experiència: generaràs productes i serveis memorables, d’èxit, i milloraràs els processos d’atenció al client. Amb tot això, generaràs un impacte positiu en els consumidors.

ENTRENA’T PER FER REALITAT ELS TEUS SOMNIS

  • Aprendràs les metodologies i les competències per fer realitat el teu projecte: des de tècniques de productivitat i de planificació i gestió dels moments crítics fins al disseny de models de negoci, instruments de prototipatge, obtenció de recursos i màrqueting digital, entre d’altres.
  • Podràs utilitzar les empreses pròpies del CETT-UB com a laboratoris d’aprenentatge i experimentació de les teves idees, projectes o prototips, testant-los per identificar àrees de millora. Les empreses pròpies del CETT són Hotel Alimara, Residència Internacional d’Estudiants Àgora, CETT Consultors, Viatges Century i Restaurant Summum.

FES UNA ESTADA DE PRÀCTIQUES A L’ECOSISTEMA EMPRENEDOR

  • És l’únic Màster Universitari oficial d’Espanya en emprenedoria o intraemprenedoria en empreses i organitzacions turístiques. Aconseguiràs una titulació oficial única, expedida per la Universitat de Barcelona i el CETT, amb reconeixement acadèmic i professional en l’àmbit internacional.
  • Podràs fer pràctiques curriculars i extracurriculars en una empresa o organització turística gràcies als més de 900 convenis de col·laboració amb empreses del CETT-UB. Escolliràs el tipus d’empresa i departament, com ara una empresa consolidada o una start-up en desenvolupament, depenent dels teus interessos i necessitats (coneixement de nous models de negoci, explorar àrees de millora, aplicar coneixements i tècniques innovadores, etc.).
  • Desenvoluparàs la teva capacitat d’adaptació a nous entorns i problemàtiques diferents, ampliaràs la teva xarxa de contactes professionals i, en definitiva, creixeràs com a professional i incrementaràs les teves possibilitats de promoció professional.

APRÈN DELS MILLORS

  • Aprendràs amb l’ajuda d’emprenedors i d’empreses turístiques d’àmbit local i internacional, líders en la gestió de la intraemprenedoria, de la innovació disruptiva i col·laborativa i d’equips autogestionats.
  • Accediràs a l’avantguarda del màrqueting turístic: el Màster inclou un extens programa de visites a empreses, xerrades d’experts i professionals del sector, i l’assistència a esdeveniments que et permetran experimentar la indústria del turisme de primera mà. Col·laboraràs en projectes amb empreses del sector turístic i descobriràs les últimes tendències en matèria de màrqueting digital, innovació i sostenibilitat.
  • Visitaràs fires turístiques com IBTM, Smart Tourism Congress CETT Barcelona, 4YFN, Mobile World Congress o B-Travel, entre d’altres.
  • Un professorat amb una reputada i sòlida trajectòria professional en l’àmbit de l’emprenedoria, amb projectes basats en estratègies de generació d’experiències impactants, de màrqueting digital i d’innovació en turisme.

CREA UNA XARXA SÒLIDA DE RECURSOS I DE CONTACTES QUE IMPULSIN LA TEVA CARRERA

  • Formaràs part d’un ecosistema emprenedor del CETT-UB i de la Universitat de Barcelona, fet que permetrà que t’enriqueixis amb experiències i aprenentatges de gran impacte i valor per al teu desenvolupament personal i professional.
  • Tindràs accés a contactes, recursos i idees de l’àmbit emprenedor que acceleraran el teu desenvolupament.
  • Podràs presentar el teu projecte o idea de negoci a la convocatòria dels Premis Emprenedors del CETT, cosa que et pot donar accés a gaudir d’acompanyament per part del nostre equip de mentors col·laboradors, format per professionals i emprenedors de referència en el sector.

APRÈN DE MANERA ACTIVA, SOLUCIONANT ELS REPTES DEL SECTOR

  • Gràcies a l’ABR, aprenentatge basat en reptes, participaràs de forma activa en experiències obertes d’aprenentatge. Amb aquesta metodologia, t’enfrontaràs a problemes reals o simulats, i descobriràs i provaràs diferents opcions i interactuaràs amb altres estudiants per a la cerca i la definició de la millor solució o pla de negoci.

Què opinen els estudiants de màster del CETT?

Ilaria Coribello
Vaig triar aquest màster pel seu enfocament pràctic
Ilaria Coribello
Màster Oficial d'Innovació en la Gestió Turística, Especialidad Gestió Turística del Patrimoni Cultural i Natural
Julia Llebaria Mas
Davant l'escenari d'incertesa actual, la millor decisió ha estat apostar per la formació i que millor centro que en el CETT
Julia Llebaria Mas
Màster Oficial de Direcció d'Empreses Turístiques

QUINS OBJECTIUS ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN TRANSFORMACIÓ DIGITAL D'EMPRESES I EXPERIÈNCIES TURÍSTIQUES?

L’objectiu principal de l’Especialitat de Transformació Digital d’Empreses i Experiències Turístiques és oferir-te els coneixements i els instruments necessaris per treballar en entorns competitius caracteritzats per la innovació, l’evolució tecnològica, la transformació digital i les dinàmiques inherents a la globalització i la sostenibilitat.

Els objectius específics de l’especialitat són:

  1. Conèixer les eines i desenvolupar els coneixements necessaris per a la creació i adaptació de productes i serveis basats en les oportunitats que l’evolució del mercat turístic ofereix, especialment gràcies a l’evolució tecnològica.
  2. Desenvolupar les habilitats necessàries per a la direcció de projectes, aprendre a treballar fent servir les metodologies de gestió de projectes més utilitzades a l’empresa (Waterfall, Lean, Agile, Kanban, Scrum, etc.) i dominar els instruments i les eines per al seu desenvolupament i implementació.
  3. Adquirir les competències necessàries per a la definició de sistemes de relació amb el client que optimitzin el valor proporcionat per l’empresa a través del desenvolupament d’experiències innovadores.
  4. Desenvolupar les capacitats professionals necessàries per a la participació activa en la digitalització integral de l’empresa, cosa que implica la revisió del seu model de negoci i els processos que s’hi associen, així com els aspectes d’adaptació cultural de l’organització.

QUINES COMPETÈNCIES ACONSEGUIRÀS AMB L'ESPECIALITAT EN TRANSFORMACIÓ DIGITAL D'EMPRESES I EXPERIÈNCIES TURÍSTIQUES?

Les competències generals que desenvoluparàs són:

  • Desenvolupar una visió estratègica de l’empresa turística que permeti generar i identificar oportunitats de mercat vinculades amb la innovació en producte, procés o model de negoci, tant a escala nacional com internacional.
  • Confeccionar el pla de negoci d’un projecte turístic.
  • Conèixer i analitzar l’estructura dels estats economicofinancers de l’empresa, avaluant-ne la viabilitat i fent previsions futures del seu desenvolupament.
  • Dissenyar i implementar plans estratègics i operatius de comercialització i comunicació per al llançament al mercat de nous projectes turístics.
  • Organitzar i planificar el desenvolupament i el llançament de projectes turístics.
  • Concretar i anticipar les activitats orientades a resultats específics i establir mecanismes per avaluar-ne l’assoliment.
  • Saber utilitzar les aplicacions tecnològiques apropiades per a la investigació de mercats, l’analítica i la mètrica, en entorns digitals com a base per a la consecució de les finalitats de l’estratègia empresarial.
  • Identificar les noves tecnologies que impacten en el negoci turístic i formular l’estratègia tecnològica adequada per al desenvolupament de projectes turístics en l’àmbit digital.
  • Avaluar i predir comportaments i tendències en les diferents tipologies de mercats i consumidors turístics.

Other_

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Fòrum Gatronòmic

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Centre de recursos

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Recepció

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Aules

ITINERARI GENERAL

En una primera part, el programa se centra en un conjunt d’assignatures relacionades amb la gestió de projectes turístics, i s’aprofundeix en temes com el màrqueting, les finances o les estratègies d’innovació d’aquest tipus de projectes.

Especialitat de Transformació Digital d’Empreses i Experiències Turístiques

Aquesta Especialitat t’ajudarà a desenvolupar competències relacionades amb la gestió de projectes de transformació digital i d’experiències turístiques, així com competències relacionades amb la gestió del canvi, i a millorar les teves habilitats vinculades amb el lideratge de projectes turístics.

Gràcies a les assignatures com Tecnologia i Transformació Digital, Desenvolupament de Plataformes Digitals i Analítica Digital i Big Data en Projectes, entre d’altres, podràs aprofundir en l’estudi de projectes reals d’empreses. Comprendràs com lideren el mercat i l’avantatge competitiu que els proporciona el domini de les noves tecnologies.

itinerario del master con sus especialidades

DURADA
El pla d’estudis del Màster té una durada d’un curs acadèmic equivalent a un any.

El Màster es dirigeix a professionals i a graduats universitaris que vulguin desenvolupar la seva intel·ligència digital i millorar les seves competències i habilitats de gestió per liderar processos de transformació digital i experiències turístiques en el marc del sector turístic, hoteler i gastronòmic.

Específicament, aquests perfils són:

Professionals

Persones amb coneixements del sector turístic que vulguin adquirir les competències digitals necessàries per fer front als canvis que les noves tecnologies estan provocant i poder convertir-se en els futurs líders de la transformació del sector.

Titulats universitaris

Persones amb titulació universitària que vegin en la transformació digital del sector turístic una oportunitat per desenvolupar-se i créixer en l’àmbit professional, adquirint un profund coneixement sobre les noves tecnologies emergents i les seves aplicacions.

Masters 2020

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Jardí

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Aules 

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Aules

Fotografia de: Màster en Transformació Digital d'Empreses | CETT-UB | Màster Oficial

Passadís 

En acabar els teus estudis podràs treballar en els següents àmbits relacionats amb el sector turístic com:

  • Start-ups del sector turístic o que prestin serveis al sector turístic
  • Empreses de base tecnològica que donin servei a empreses del sector turístic
  • Empreses de disseny de productes i serveis (turístics)
  • Empreses d’intermediació (agències de viatges, majoristes, minoristes, centrals de reserves...)
  • Allotjaments turístics (hotels, hotels rurals, balnearis, paradors...)
  • Empreses d’oci i cultura (parcs temàtics, espectacles, museus...)
  • Empreses de restauració (cadenes de restaurants...)
  • Empreses de transport (aerolínies, transport marítim de passatgers...)
quins son els àmbits laborals del máster de restauració i hoteleria

SORTIDES PROFESSIONALS

Les principals sortides professionals dels nostres estudiants d’aquest Màster són:

  • Gestor de projectes turístics en entorns d’innovació corporativa, globals i/o digitals.
  • Project manager de transformació digital en organitzacions i empreses turístiques.
  • Dissenyador de productes i serveis turístics digitals
  • Gestor de projectes de màrqueting digital en turisme.
  • Llocs de gestió de transferència de tecnologia.
  • Dissenyador d’experiències del consumidor turístic.
  • Llocs de col·laboració en equips multidisciplinaris per al desenvolupament de webs i plataformes digitals d’aplicació turística.
  • Emprenedor turístic.
  • Intraemprenedor turístic.
  • Professional autònom en sectors vinculats amb la innovació en turisme.

Els nostres Alumni opinen

Isabel Baez
Isabel Baez
SEA Manager Central Europe at AccorHotels (Paris)
Jordi Noguera
Jordi Noguera
Executive Chef & Co-owner, Foc Restaurant (Singapore)
Natalia Mateu
Natalia Mateu
Project Management Office, The Sydney Opera House (Sydney)