Fotografia de: La Nit dels Alimara guardona les millors campanyes de promoció turística i homenatja a Raimon Martínez Fraile | CETT

14.04.2016

•     Campanyes de promoció turística de Finlàndia, el Baix Llobregat i l’àrea metropolitana de Barcelona,  guardonades amb el Premi Alimara Destinacions.

•     Ocio Vital - Food Wine Tours , empresa de turisme d’experiències, guardonada amb el Premi Alimara Empresa per l’èxit de la seva campanya Tours, Tapas and Friends Km. 0

•     La col·laboració que ha fet possible Catalunya Experience reporta dos guardons als impulsors de la sèrie documental: a TV3 i a l’Agència Catalana de Turisme.

•     Les Festes del Foc del Solstici d’Estiu als Pirineus han estat guardonades amb l’Alimara Especial, en reconeixement a una festa que implica 63 pobles, 17 a Catalunya, 9 a Aragó, 3 a Andorra i 34 a França.

La Nit dels Alimara, celebrada en el Campus internacional de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB, ha acollit la 32 edició dels Premis Alimara, acte de lliurament dels guardons a les campanyes, persones, empreses o institucions que han sobresortit, durant el 2015 i principis del 2016, per la qualitat del material generat en la promoció turística. Organitzat conjuntament amb B>Travel (antic Saló Internacional del Turisme de Catalunya) i la Generalitat de Catalunya, l’acte ha aplegat al voltant de 500 persones de l’Administració, el món empresarial i el món acadèmic, vinculades al turisme, l’hoteleria i la gastronomia, i també alumnat del Campus CETT-UB.

Entre els assistents, figuren Jordi Baiget, conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Agustí Colom, regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona; Marian Muro, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya; Gaspar Rosselló, vicerector de Política Acadèmica, d’Estudiants i de Qualitat de la Universitat de Barcelona (UB); o Marta Serra, directora del saló B>Travel. En representació del Campus CETT-UB, els participants a la cerimònia han estat Miquel Alsius, president del Grup CETT, la Maria Abellanet, CEO del Grup CETT, i Narcís Coll, president de la Fundació Gaspar Espuña-CETT.

Finlàndia i Barcelona

Enguany, la campanya d’àmbit estatal guardonada amb el Premi Alimara Destinació ha estat 100 Days of Polar Night Màgic de Visit Finland, pel seu caràcter innovador, a partir de l’ús d’un vídeo suggeridor per connectar emocionalment amb l’audiència i d’un web de contingut altament segmentat perquè el turista trobi informació personalitzada a l’hora de visitar el país.

En l’àmbit comarcal i local, l’Alimara Destinació ha estat per la campanya A un salt de Barcelona, del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, de la qual s’ha valorat el seu relat “fresc” i la imatge “atractiva i efectiva en la seva intenció de fer visible i plausible la diversitat de l’oferta turística i gastronòmica al Baix Llobregat”, amb propostes sorprenents i de qualitat.

També ha estat guardonada en aquesta categoria la Diputació de Barcelona per la campanya Obre la porta i descobreix que Barcelona és molt més, de la qual s’ha valorat la seva estratègia transversal, la qualitat i la bellesa de les imatges de la web, i també la diversificació de continguts que permet accedir a una gran quantitat i diversitat de materials i propostes, sense convertir la web en quelcom invasiu.

“Gastronomia és cultura”

El Premi Alimara Empresa ha estat per Ocio Vital – Food Wine Tours, especialitzada en turisme d’experiències,per la seva campanya Tours, Tapas and Friends Km. 0, basada en la creació i posada en marxa d’un concepte innovador en el camp del turisme d’experiències gastronòmiques i enoturístiques, amb una proposta que promou la responsabilitat social i la sostenibilitat amb l’ús de productes locals, km.0 i de proximitat, i per la seva contribució a la difusió del missatge que gastronomia és cultura.

El Premi Alimara Estudiants del CETT ha estat per a l’Agència Catalana de Turisme, per l’impuls i la conceptualització del programa de televisió Catalunya Experience. Aquesta mateixa sèrie documental ha fet mereixedora a TV3 del Premi Alimara Mass Media. En la decisió de concedir aquests guardons s’ha valorat la contribució d’aquesta producció al coneixement de Catalunya, des d’una perspectiva completament diferent: “a través de la mirada de persones d’arreu del món, amb imatges i experiències de gran bellesa, sensibilitat i difícils d’oblidar”; el jurat també ha destacat que “el programa hagi esdevingut una plataforma de promoció turística, que ha transmès l’essència, les tradicions, la cultura i la gastronomia del país”. El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, el director del programa Catalunya Experience, Xavier Brichs, i la seva presentadora Ivana Miño, han recollit personalment aquests dos guardons.

Impulsor del turisme a Barcelona

Hi ha hagut un record viu per Raimon Martínez Fraile, traspassat el passat mes de juny, a qui s’ha atorgat l’Alimara In memoriam en reconeixement a la seva trajectòria vinculada a la gestió del turisme de Barcelona, Catalunya i Espanya. En el transcurs de l’acte s’ha recordat el paper destacat de Martínez Fraile com a impulsor del desenvolupament turístic de Barcelona, amb una estratègia de promoció internacional basada en un model propi de gestió públic-privat. També s’ha emfatitzat la seva vinculació al CETT, al Saló Internacional del Turisme de Catalunya i a l'Organització Mundial del Turisme.

L’Alimara Especial ha estat per les Festes del Foc del Solstici d’Estiu als Pirineus per tractar-se d’un producte turístic que, segons el jurat, “salvaguarda les tradicions i, a la vegada, uneix Patrimoni Cultural i Natural amb un abast que va més enllà de les fronteres”, ja que implica a 63 pobles, 17 a Catalunya, 9 a l’Aragó, 3 a Andorra i 34 a França.

Segons el jurat, “el guardó és un reconeixement a unes festes declarades Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO l’any 2015, i que reforcen un sentiment profundament identitari amb la unió de tres països, a partir dels valors de la cooperació, la solidaritat, la generositat, el respecte, l’esforç, el sentit de pertinença, la identitat i la continuïtat”.

Pots veure totes les fotos de la nit, aquí:

XXXII Premis Alimara
Premis Alimara Alimara Awards Alimara Promoció turística CETT CETT-UB turisme tourism tourism promotion