Fotografia de: Formació, coneixement i recerca, claus per a la reactivació del turisme a Barcelona | CETT

04.11.2020

La crisi de la COVID-19 ha tingut conseqüències en tots els àmbits de la societat i, en aquest context, la reactivació econòmica de ciutats com Barcelona i, en concret, del sector turístic, és clau. Davant el nou escenari, l’Ajuntament de Barcelona ha organitzat el webinar 'Reset turístic. Nou escenari, noves oportunitats' per analitzar la situació i compartir les estratègies que es duen a terme per a la reactivació econòmica i la projecció de la ciutat.

La sessió ha comptat amb la participació de la Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, Xavier Marcé, regidor de Turisme i Indústries creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Marian Muro, directora general de Turisme de Barcelona i Valentí Oviedo, director general del Gran Teatre del Liceu.

“Les destinacions que millor suportaran la crisi seran aquelles que siguin adaptables, resilients i que s’enfoquin cap a una recuperació sostenible”

La Dra. Abellanet ha reflexionat en torn dels riscos que comporta la crisi generada per la COVID-19 i els aprenentatges obtinguts de la situació actual, fent èmfasi en que “si volem millorar i aprendre d’aquesta crisi ens hem de fonamentar en la formació, el coneixement i la recerca, són àmbits que s’han d’impulsar i estimular”.

En aquest sentit, una de les qüestions que han sorgit durant la sessió ha estat l’impuls al turisme cinematogràfic o el turisme literari. Abellanet ha destacat que “des de fa més de deu anys, al CETT hi ha una línia de recerca en turisme cinematogràfic i turisme literari. Tenim molt coneixement i podem aportar molt”.

A més dels aprenentatges en matèria de salut per part de tota la societat, la CEO del CETT ha incidit en què “el sector ha après que és vulnerable, però també que és valuós econòmicament i socialment i que és transversal. I aquesta és una lliçó que no hauríem d’oblidar”. “Barcelona és una ciutat amb valors, ho hem vist amb l’empatia que hi ha hagut entre empreses i institucions, la solidaritat del sector del turisme, amb l’exemple dels Hotels Salut, com l’Hotel Alimara Barcelona”, ha afegit.

“El turisme té futur i ha de formar part activa de les solucions post-COVID-19”

Segons ha assenyalat Maria Abellanet, crear entre tots un futur sostenible pel turisme és un repte i, alhora, una oportunitat, i ha destacat que “les destinacions que millor suportaran la crisi seran aquelles que siguin adaptables, resilients i que s’enfoquin cap a una recuperació sostenible. I això vol dir responsabilitat d’empreses i institucions i valors compartits”. En aquesta línia, Abellanet ha fet èmfasi en la necessitat de col·laboració entre administracions públiques i empreses.

La CEO del CETT ha destacat que “el turisme té futur i ha de formar part activa de les solucions post-COVID-19 i ens hem d’assegurar que mantingui una posició estratègica i potent”. Així mateix, també ha posat en valor durant la seva intervenció la importància del teixit de petites i mitjanes empreses i autònoms del sector que té la ciutat de Barcelona i ha assegurat que “és molt important protegir aquestes empreses, l’ocupació i simultàniament, anar construint aquest futur”.

Pots veure el webinar complet aquí.

turisme futur Barcelona COVID-19 formació investigació