Fotografia de: 'La transformació d’un sector resilient', article de la CEO del CETT | CETT

'La transformació d’un sector resilient', article de la CEO del CETT

05.07.2021

El retorn a la normalitat i l’avenç de la vacunació contra la Covid-19 donen esperança per a tota la societat i per a la recuperació dels sectors més afectats per la pandèmia. Un d’ells és el turístic, que ha patit i pateix les conseqüències derivades de la pandèmia i que té un gran pes al nostre país. En aquest sentit, la Dra. Maria Abellanet i Meya, CEO del CETT, reflexiona en un article d’opinió als mitjans del grup Línia sobre el camí a seguir per a la transformació del turisme en un moment en què, en destinacions com Barcelona, es comença a veure el retorn gradual de turistes amb la meitat d’hotels oberts.

A l’article, la Dra. Abellanet posa en valor l’esforç i capacitat de superació del sector, i apunta que “després de més d’un any malvivint amb la Covid-19, superant cada dia nous reptes, és el moment de fer un reconeixement a la resiliència del sector i a la seva capacitat de fer front a una situació tan adversa. Aquesta ha estat, justament, la voluntat dels 36ns Premis CETT Alimara Barcelona que hem lliurat recentment”.

Responsabilitat i sostenibilitat

Segons Abellanet, per a la recuperació i transformació del sector és necessari actuar ràpidament i fer front als reptes més immediats, però cal anar més enllà del dia a dia i posar el focus en el mitjà i en el llarg termini. “Cal prendre decisions per fer possible una progressiva transformació del turisme sobre les bases de la responsabilitat i la sostenibilitat –econòmica, ambiental, social i cultural–, fruit d’un debat que es tradueixi en accions concretes per afrontar sense por les principals tensions i conflictes al voltant del fenomen turístic, per respondre a les noves demandes de la societat i per desenvolupar valors diferencials que permetin ser competitius tot preservant la destinació i la qualitat de vida dels ciutadans. Es tracta, per tant, d’un procés de transformació i de canvi que demana temps, visió i, per descomptat, la implicació de les administracions, empreses i professionals”, afirma.

La CEO del CETT fa referència al cas de Barcelona i assenyala que “la nostra cultura, els nostres valors, el nostre patrimoni i tots els factors que fan de Barcelona una ciutat única han de conjurar-se en un únic relat. Potent i singular. La tasca de les administracions, cap a l’exterior, és del tot imprescindible, i ja s’estan fent passes endavant amb projectes com ‘Barcelona al món’, que l’Ajuntament de Barcelona promou amb l’objectiu de tornar a impulsar la reputació i el posicionament internacional de la ciutat centrant-se no només en la promoció turística, sinó també en la reactivació de l’economia”.

Abellanet es mostra convençuda que “amb determinació, col·laboració i constància, la transformació del turisme construïda sobre les bases de la sostenibilitat, la innovació i el coneixement, i amb els valors de Barcelona al centre, serà una realitat”.

turisme article