Fotografia de: El CETT-UB, protagonista al suplement de l’Ara sobre desestacionalització turística | CETT

25.10.2021

Experts en turisme del CETT-UB han participat en el suplement del diari Ara aquest diumenge sobre escapades de tardor i desestacionalització turística.

A l’article Cap a la desestacionalització turísticaDaniel Imbert-Bouchard, investigador del Grup de Recerca TURCiT del CETT-UB,  explica que la desestacionalització turística en part ja està consolidada. “Gràcies a iniciatives dutes pels gestors en turisme dels territoris, la temporada ja s’allarga bona part de l’any”. I afegeix: “Fa temps que es treballa en agendes d’activitats d’oci, cultura i natura pròpies de tardor repartides pel territori català, com és el cas de Benvinguts a Pagès o fires i festivals pensats per atraure visitants en escapades de caps de setmana o més dies, afavorits per un calendari generós pel que fa a festius abans d’arribar a Nadal”.

Turisme gastronòmic

En el mateix article sobre la desestacionalització, es fa referència a la importància del patrimoni gastronòmic i culinari des del punt de vista turístic. Entre altres aspectes, la directora del Màster en Innovació de la Gestió Turística del Patrimoni Gastronòmic al CETT-UB, Emma Pla, remarca que un turisme gastronòmic sostenible passa perquè "totes les empreses, serveis i elements tangibles i intangibles que faciliten que el visitant es relacioni amb el nostre patrimoni gastronòmic i culinari siguin coherents amb criteris de sostenibilitat tant des de la vessant econòmica i mediambiental com sociocultural".

Turisme LGTB

En el mateix suplement, s’hi analitza el turisme LGTB. En l’article Destinació ‘LGBTQ-friendly’, la coordinadora del Màster en Turisme LGTB del CETT-UB, Núria Abellán, diu que “el col·lectiu, en la seva globalitat, té una gran quantitat de característiques comunes”, una de les quals és “la sensació de seguretat quan es viatja”, un valor, afegeix, “que aglutina la seguretat personal en el sentit de viatjar a zones on el risc de rebre agressions sigui baix i on se sentin ben acollits i s’empri un llenguatge adient”. Ara bé, sosté, “per poder entendre i respondre a les necessitats del col·lectiu hauríem de parlar de col·lectius LGTBQ+, en plural”. A més, Abellán destaca el fet que “l’Ajuntament de Barcelona doni suport al màster denota la voluntat del consistori d’apostar per la formació en turisme i de situar-la com un element clau al sector".

L’article també fa referència a la col·laboració de Queer Destinations amb el Màster en Turisme LGTB de CETT-UB. En aquest sentit, el seu CEO, Oriol Pàmies, posa en valor la unió de forces de les dues parts per afrontar “la necessitat de formar els professionals en el sector”.

Masters 2020

Jardí

Passadís

masters masters en turisme masters oficials en Hoteleria i Turisme gastronomia