Fotografia de: Gabriel Lucas Dimmock, alumni CETT i millor sommelier d'Espanya | CETT

Gabriel Lucas Dimmock, millor sommelier d’Espanya: “Sis anys després, encara reviso els apunts del CETT”

30.11.2021

L’alumni del CETT-UB Gabriel Lucas Dimmock és el millor sommelier de l’Estat espanyol després de guanyar la 26a edició del Campionat Nacional de Sommeliers Tierra de Sabor, celebrada al 34è Saló Gourmets. Gabriel Lucas Dimmock va formar-se amb el Diploma Superior de Sommelier del CETT-UB el 2014 i el 2015. Dimmock ha visitat aquest dilluns les instal·lacions del CETT per explicar el seu testimoni a l'alumnat.

Què suposa per a tu haver guanyat aquest concurs?

És el punt final als objectius que em vaig marcar quan vaig acabar la meva formació al CETT, però, sobretot, ha estat assolir un repte personal: volia guanyar el concurs i dedicar-ho a la meva mare, que va morir l’any passat, perquè estigués orgullosa de mi. Estic molt satisfet d’aquest reconeixement després d’haver guanyat també dues vegades el concurs de millor Sommelier de Balears i el Ruinart Sommelier Challenge.

Abans de dedicar-te al món del vi, treballaves en una aerolínia. Com vas passar d’un sector a l’altre?

Vaig treballar feliçment a Spainair fins que la companyia va tancar després de l’accident de Madrid. Aleshores vaig tenir un restaurant, però la crisi del 2010 ens va castigar. El salt al món del vi va sorgir per una història que m’agrada explicar: el visitador de Raventós i Blanc que venia al restaurant i també exalumne del CETT, Jaume Tauler, em deia sovint que jo havia de ser sommelier. Va insistir-hi molt i, finalment, em vaig acabar apuntant al Diploma Superior de Sommelier, la millor decisió professional que he pres a la meva vida. Sempre estaré agraït al Jaume Tauler per haver-me guiat.

Gabriel Lucas Dimmock, millor sommelier d’Espanya

Quines característiques creus que ha de tenir un bon sommelier?

Un gran sommelier és aquell que no deixa de formar-se, que vol ser millor dia a dia i, sobretot, que sempre té els peus a terra per recordar que el més important és fer el client feliç. Un bon sommelier no ha de demostrar tot el seu coneixement davant del client, sinó que ha de fer-lo gaudir.

Què va comportar estudiar el Diploma de Superior de Sommelier al CETT?

Ho va suposar tot, perquè no coneixia gairebé res del món del vi. Sempre que començo un tast explico que sis anys enrere no sabia que l’albariño és una varietat de raïm i que Ribeiro és una zona. Va ser gràcies al CETT i als seus formadors que vaig obrir la porta infinita de coneixement. Per a mi, el CETT és de les millors escoles per formar-se i estic molt orgullós d’haver-hi estudiat perquè et dona una base increïble per fer la teva carrera i continuar amb més formació. Fins i tot avui en dia encara miro els apunts de la meva època d’estudiant!

Quins reptes de futur et planteges?

Ara toca descansar i estar amb la família, que ha estat al meu cantó en tot aquest procés. Després em centraré a aconseguir l’advance course sommelier i a acabar un màster en xampany. Segur que més endavant sorgiran més reptes i es tractarà de gaudir d’aquest camí.

Gabriel Lucas Dimmock
cett curs de sommelier diploma de sommelier