Evidències assignatures
Principis bàsics de fisiologia i bioquímica
051102 - PRINCIPIS BÀSICS DE FISIOLOGIA I
BIOQUÍMICA |
|||||
Matèria: |
|||||
Curs: |
Primer |
||||
Tipologia: |
Formació
bàsica |
||||
Crèdits: |
6 cr. ECTS |
||||
L’objectiu
és donar a conèixer els principals principis immediats dels aliments, així
com els principals productes del metabolisme vegetal que poden aportar
propietats olfactives, gustatives o tecnològiques als aliments preparats. |
|||||
Evidències relacionades amb l’assignatura: |
-
Valoració final de l’assignatura
en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|
Tècniques i elaboracions culinàries.
051208
– TÉCNIQUES I ELABORACIONS CULINÀRIES |
|||||
Matèria |
|||||
Curs: |
Primer |
||||
Tipologia: |
Obligatòria |
||||
Crèdits: |
6 cr. ECTS |
||||
L’assignatura
de Tècniques i Elaboracions Culinàries
pretén complementar la primera presa de contacte amb el món de la
cuina. L’assignatura es desenvolupa exposant els seus continguts des d’una
vessant teòrica que complementa una vessant eminentment pràctica, on l’alumne
entrarà es formarà en les tècniques bàsiques de cocció dels ingredients
culinaris i la seva posterior presentació. |
|||||
Evidències relacionades amb l’assignatura: |
-
Valoració final de l’assignatura
en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|
Productes d’origen vegetal elaborats i no elaborats
052107
– PRODUCTES D’ORIGEN VEGETAL: ELABORATS I NO ELABORATS |
|||||
Matèria: |
|||||
Curs: |
Segon |
||||
Tipologia: |
Formació
bàsica |
||||
Crèdits: |
6 cr. ECTS |
||||
L’objectiu principal és estudiar
els productes vegetals, abans i després de la seva elaboració. Es treballa el
coneixement de les espècies cultivades per l’obtenció dels diferents productes vegetals
frescos i els seus grans tipus i varietats. En ella s’estudien els diferents
sistemes de producció vegetal per a conèixer les principals tècniques de
producció i com influencien els diversos factors de producció sobre el
rendiment i la qualitat comercial, sanitària, organolèptica i culinària del
producte fresc. També es tracten els processos i tècniques d’extracció
utilitzats per a l’obtenció dels productes d’origen vegetal elaborats més
importants. |
|||||
Evidències relacionades amb l’assignatura: |
-
Valoració final de l’assignatura
en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|
Pràctiques d’iniciació
052300
– PRÀCTIQUES D’INICIACIÓ |
|||||
Matèria |
|||||
Curs: |
Segon |
||||
Tipologia: |
Pràctiques
Externes |
||||
Crèdits: |
6 cr. ECTS |
||||
L’assignatura
de pràctiques d’iniciació, ha de permetre a l’estudiant el primer contacte
amb les empreses del sector, amb l’inici de la socialització professional. L’estudiant
serà capaç d’identificar l'estructura, l'organització i les condicions de
treball d’una empresa real relacionant-les amb les activitats que realitza;
organigrama, procediments, competències del lloc de pràctiques i el treball
en equip. Així com, consolidar les competències tècniques bàsiques pròpies de
les elaboracions i el procés culinari i aplicar les normes de prevenció de
riscos laborals i la normativa higiènic sanitària. |
|||||
Evidències relacionades amb l’assignatura: |
-
Valoració final de l’assignatura
en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|
||
|
Elaboracions culinàries en col•lectivitats i industria alimentaria
053404
– ELABORACIONS CULINARIES EN COL·LECTIVITATS I LA INDUSTRIA ALIMENTARIA |
|||||
Matèria: |
Tècniques culinàries en
col·lectivitats i la industria alimentaria |
||||
Curs: |
Tercer |
||||
Tipologia: |
Optativa de
menció |
||||
Crèdits: |
6 cr. ECTS |
||||
L’objectiu
principal és conèixer els mètodes i els sistemes de producció, en les
empreses de restauració de col·lectivitats i de la industria
alimentaria, per a volums importants,
els canvis que es produeixen durant els processos de preparació, cocció,
emmagatzematge, etc. És fonamental per poder dissenyar i portar a terme les
elaboracions culinàries adequades a aquests entorns. Adquirir competències és
fonamental per al futur professional que vulgui desenvolupar la seva tasca en
aquest àmbit. |
|||||
Evidències relacionades amb l’assignatura : |
-
Valoració final de l’assignatura
en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|
Treball Final de Grau
054900
– TREBALL DE FINAL DE GRAU |
|||||
Matèria |
|||||
Curs: |
Quart |
||||
Tipologia: |
Treball de
final de grau |
||||
Crèdits: |
12 cr. ECTS |
||||
Es tracta d’un treball teòric o pràctic en el qual l’estudiant
desenvolupa els seus interessos o motivacions professionals.
Pot ser de recerca o d’aplicació. Al treball, l’alumne, segons els seus
interessos i motivacions professionals, aprofundeix en algun aspecte de la
especialització escollida. |
|||||
Evidencies relacionades amb l’assignatura : |
-
Valoració
final de l’assignatura en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|
||
|
Elaboracions culinàries en la restauració comercial
053503
– ELABORACIONS CULINARIES EN LA RESTAURACIÓ COMERCIAL |
|||||
Matèria |
|||||
Curs: |
Tercer |
||||
Tipologia: |
Optativa |
||||
Crèdits: |
6 cr. ECTS |
||||
Aquesta
assignatura es centra en el desenvolupament de les elaboracions culinàries
vinculades als diferents tipus d’empreses de restauració i a les diverses
ofertes que aquestes acostumen a proposar, amb la finalitat d’optimitzar la
seva execució i capacitar a l’alumne per a l’organització del seu servei en
la cuina. Així mateix, contempla les normes essencials per a la confecció de
menús, la composició de plats i el seu muntatge. |
|||||
Evidències relacionades amb l’assignatura: |
-
Valoració final de l’assignatura
en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|
||
Paràmetres
avaluació evidència 4,4a,4b |
Marketing i comercialització
052108
– MARKETING I COMERCIALITZACIÓ |
|||||
Matèria |
|||||
Curs: |
Segon |
||||
Tipologia: |
Formació
bàsica |
||||
Crèdits: |
6 cr. ECTS |
||||
Màrqueting
és una de les àrees rellevants de la gestió de les organitzacions que,
juntament amb les altres: finances, recursos humans, producció (o servucció),
control de gestió etc., conformen els mecanismes que permeten a
l'organització assolir els seus objectius. Cadascuna
d'aquestes àrees té un paper concret. La incidència en el resultat final
depèn del model de negoci de cada activitat. La funció bàsica de Màrqueting
és la de mantenir la relació entre l'organització i el seu mercat, i això
requereix activitats en tots dos sentits: d'una banda, recollir informació
del mercat per analitzar-la i descobrir els seus desitjos, la seva evolució,
el comportament dels competidors ..., i per una altra, informar de la nostra
oferta de serveis, facilitar l'accés a ells, conèixer el grau en què cobrim
les expectatives ... Aquesta
assignatura pretén dotar l'alumne de les competències clau per entendre i
aplicar aquesta filosofia del màrqueting. |
|||||
Evidències relacionades amb l’assignatura : |
-
Valoració final de l’assignatura
en el curs acadèmic 2018/19 |
||||
Mostres d’execucions de l’alumnat:
|
|||||
+++ |
++ |
+ |
- |
||
|
|
|
|