Fotografía de: Les tendències en el sector de la restauració per al 2021 | CETT

Les tendències en el sector de la restauració per al 2021

11.01.2021

Les tendències en el sector de la restauració per al 2021

Com serà l’alimentació del 2021? Quines tendències en alimentació i restauració s’imposaran aquest any? La secció de gastronomia del programa ‘Tot és comèdia’ de Cadena SER s’ha centrat en aquestes qüestions i en el futur del sector de la restauració. El programa ha comptat amb la participació de la Directora Escola Tècnica Professional del CETT, Nan Ferreres.

La COVID-19 i les restriccions per evitar la propagació del virus han impactat amb força un sector que, segons Ferreres, “ha hagut de fer un esforç per reinventar-se i buscar alternatives per als clients, amb oferta de serveis com take away o delivery”. “Quan hi ha un moment de crisi la gestió és clau, en qualsevol negoci, i a la restauració també, i molt”, ha assegurat.

"Des del CETT veiem que la sostenibilitat per als clients és molt important i per això als nostres plans d’estudis ja fa tres anys que l’hem inclòs a les programacions"

Nan Ferreres

La sostenibilitat sorgeix com una tendència global molt rellevant, una línia que segueix el món de la restauració. En aquest sentit, Nan Ferreres ha destacat que “des del CETT veiem que la sostenibilitat per als clients és molt important i per això als nostres plans d’estudis ja fa tres anys que l’hem inclòs a les programacions. Cada cop es valora més, sobretot la transparència”. Tant la transparència com la sostenibilitat són aspectes que han anat guanyant pes durant els mesos de confinament per la COVID-19, que han fet aflorar “un sentiment de solidaritat, de cuidar l’entorn, els productors que treballen al nostre voltant i veure que no cal que les coses vinguin de l’altra punta del món, per una qüestió de sostenibilitat i d’empatia davant de la situació”, ha afegit.

En aquest període, amb el sector de la restauració tancat, els productors també han buscat alternatives, oferint el seu producte als clients. Ferreres ha explicat que aquest fenomen ha permès als productors i proveïdors de la restauració obrir una nova línia de negoci que és probable que es mantingui, tal com han fet els restaurants amb les opcions de take away i delivery. “Són noves tendències que és possible que hagin vingut per quedar-se. Tots volem tornar als restaurants. Desitgem viure l’experiència d’anar al restaurant i ho valorem molt i, per tant, hi tornarem, igual que tornarem a viatjar”, ha afirmat.

"Desitgem viure l’experiència d’anar al restaurant i ho valorem molt i, per tant, hi tornarem, igual que tornarem a viatjar”

Nan Ferrres

Un altre nou fenomen sorgit durant el confinament ha estat cuinar més, aprendre dels cuiners referents i, fins i tot, atrevir-se a fer elaboracions que fins ara no es feien, com és el pa. Ferreres hi veu una vessant que beneficia el sector de la restauració: “tothom s’ha adonat del què implica fer certes elaboracions. Per tant, quan vas al restaurant, que t’ho trobis tot fet encara fa augmentar més el seu valor. Passa el mateix amb els vins, i això farà que la gent vulgui provar noves referències, que s’informi, que aprengui de vins i que quan vagi al restaurant conegui més què està demanant”.

Segons Ferreres el fet d’haver preparat productes a casa no suposa que es deixi d’anar als restaurants. “Tothom aprecia que li facin un bon àpat, amb bon producte i servit per grans professionals, que ens poden assessorar sobre el vi i on podem gaudir de l’experiència. Elaborar productes a casa ho deixarem a la pandèmia com una experiència, però voldrem tornar al restaurant”, ha afirmat.

Podeu escoltar l’entrevista completa aquí

Sostenibilidad restauración gastronomía formación futuro CETT