PROGRAMA

Matí 10 de Novembre 2022 - Jornada Acadèmica

Fòrum per a que investigadors i estudiants comparteixin i discuteixin qüestions rellevants i d'avantguarda en el context del turisme intel·ligent emmarcades en les diferents línies de treball del congrés. Aquesta Jornada és un espai d’intercanvi de coneixement entre participants, tant ponents, comunicants I el públic en general. Al mateix temps, els autors dels treballs presentats tindran espai per comunicar i explicar les seves respectives investigacions.

HORARIJORNADA ACADÈMICA
9.00 - 9.15 h.

INAUGURACIÓ JORNADA ACADÈMICA

9.15 - 10.00 h.

KEY NOTE: BENEFITS AND CHALLENGES OF NEW ICT DATA FOR THE ESTIMATION AND MODELLING OF MOBILITY BY TOURISTS

Sepaker: Dra. Lídia Montero (Universitat Politècnica de Catalunya - UPC)

El món està canviant, i no només en aspectes de mobilitat. Les tecnologies, les dades i el nombre d'aplicacions augmenten. Els hàbits socials i de mobilitat i els models econòmics estan canviant. La sostenibilitat i l'equitat són noves preocupacions. En el sector de la mobilitat és vital veure com està canviant el món i detectar reptes i oportunitats per assolir els objectius proposats. En el passat es va ometre l'estimació de la mobilitat dels turistes pel que fa als orígens i destinacions, les dades eren escasses. Les noves fonts ofereixen maneres barates i flexibles d'incloure la mobilitat turística a l'ecosistema de planificació i mobilitat urbana. Les noves modalitats de mobilitat, el concepte porta a porta i la digitalització de la mobilitat són alguns dels nous reptes del full de ruta cap a una mobilitat sostenible centrada en la tecnologia i les persones. Aquests nous conceptes impliquen intrínsecament quantificació i mesura. Sense dades, serà impossible fer un seguiment i donar resposta a les noves demandes i necessitats dels usuaris, inclosos els turistes.

10.00 - 11.30 h.

PRESENTACIÓ DE COMUNICACIONS

11.30 - 12.00 h.

COFFEE BREAK

12.00 - 12.45 h.

KEY NOTE: METAVERSE AND SMART TOURISM: A FAD OR A NEW INDUSTRY REALITY

Sepaker: Dra. Marianna Sigala (University of Piraeus)

The metaverse is widely recognized as the next big thing in marketing and customer experience. Tourism is aboutimmersive, meaningful and sensory-filled experiences, all characteristics that lend themselves well to the metaverse affordances. Driven by demand and pushed by industry investments, the metaverse is not a science fiction but the new tourism industry reality.This presentation discusses how the affordabilities of metaverse (including digital twins, NFTs, avatars, immersive experiences, user agency and interactions) empower a new era of smart tourism. Several examples of metaverse business models and marketing applicationswill be provided showing how the metaverse can enable new opportunities for enriching the tourists’ experiences, empower local communities and boost digital entrepreneurship, and support a more sustainable and responsible tourism.

12.45 - 13.45 h.

PRESENTACIÓ DE COMUNICACIONS

13.45 - 14.00 h.

CONCLUSIONS I TANCAMENT DEL CONGRÉS