Fotografía de: Àmplia participació de l’EUHT CETT-UB en l’elaboració de Atles del Turisme a Catalunya editat pel Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat | CETT

12.06.2009

El darrer dia 10 de juny, el Conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va presentar l’Atles del turisme a Catalunya, obra pionera a l’estat espanyol, que posa a l’abast del sector turístic una informació completa i territorialitzada de l’oferta i els productes turístics de Catalunya.
Fins a 7 professors de l’escola han intervingut en la confecció d’aquesta obra, articulada a través d’un projecte d’investigació encarregat a la Universitat de Barcelona (UB). L’equip responsable de la direcció científica, disseny i execució tècnica pertanyen al Departament de Geografia Física i Anàlisi Geogràfica Regional de la Universitat de Barcelona, encapçalant la direcció i coordinació del projecte el catedràtic Francesc López Palomeque.
L’obra recull una visió completa de l’estat actual del turisme català i esdevé una potent eina de treball i gestió. A més, permet identificar els punts forts i els punts febles i els principals reptes i amenaces que ha d’afrontar el turisme català en el context actual.
El contingut de l’Atles s’ha dividit en dues parts, la primera analitza i avalua els usos i els productes turístics relacionats amb el patrimoni natural i cultural de Catalunya; la segona part, conté un exhaustiu anàlisi sectorial i territorial de l’oferta i la demanda turística del país. L’obra serà consultable al web www.ub.edu/atlesturismecat i en format paper ben aviat al Centre de Recursos.
atles turisme catalunya departament innovació cett