Fotografia de: "Estem convençuts que a través dels estris comestibles de Gloop podem canviar el consum de plàstic actual i aconseguir un món amb menys residus" | CETT
Universitat de Barcelona

"Estem convençuts que a través dels estris comestibles de Gloop podem canviar el consum de plàstic actual i aconseguir un món amb menys residus"

15.01.2024
 
Marta Maneja

Marta Maneja i Hernán Hernández són els fundadors de Gloop, un dels projectes vencedors dels últims Premis CETT Emprenedors. Els dos joves, emprenedors i amb moltes ganes de contribuir al bé comú i al planeta, ens parlen de com va sorgir la seva idea i els punts centrals del seu projecte.


Sostenibilitat i empreneduria

Gloop comercialitza culleretes i canyetes comestibles. D'on surt aquesta idea?

Marta: Gloop neix el 2020 després de tornar d'un viatge a l'Índia. Preocupats pel medi ambient i el futur pròxim del nostre planeta Terra, vam decidir emprendre una aventura en cerca d'una solució. Carregats amb una motxilla, vam sortir a buscar noves oportunitats. Allà va ser on vam descobrir aquesta idea tan fantàstica dels coberts comestibles i, des de llavors, hem estat treballant en el desenvolupament de la mateixa a Espanya.

Quin impacte positiu per al medi ambient té el vostre projecte?

M: A Gloop, estem compromesos amb la sostenibilitat mediambiental i hem implementat diverses iniciatives per avançar en aquesta direcció. Desenvolupem un producte innovador que substitueix alternatives no sostenibles, contribuint així a una millora de l'impacte mediambiental.

Per l'elaboració dels nostres coberts aprofitem subproductes de la indústria alimentària, promocionant la circularitat i minimitzant el malbaratament. Cada cullereta de Gloop emet un 7% menys de gasos d'efecte hivernacle que les de fusta i un 11% menys que les de plàstic.

El nostre enfocament s'estén més enllà de les emissions, abordant l'ecotoxicitat marina, reduint l'ús de recursos fòssils i evitant la generació de residus. Aquests esforços han permès evitar l'emissió d'1,6 milions de kg de CO₂, aprofitar 4.000 kg de subproductes i evitar la generació de 24.000 kg de plàstic aquest 2023.

Com treballeu amb els establiments que demanen utilitzar el vostre producte?

M: Actualment, tenim 3 productes en mercat: les culleres, els agitadors de cafè i les canyetes comestibles. Quan un establiment s'interessa pel nostre producte li enviem tota la informació necessària, i inclús, si ho prefereix, unes mostres perquè puguin provar els productes abans de la compra.

La compra es pot realitzar a través de la web, per telèfon, email i WhatsApp. Un cop realitzen la comanda tardem entre 3 i 4 dies en efectuar l'entrega. També fem entrega de material de màrqueting perquè l'establiment pugui comunicar la incorporació dels coberts comestibles a tots els seus clients.

A la vostra web expliqueu que voleu contribuir "al moviment que informa, consciència i informa la lluita contra el plàstic". Com ho feu, això?

M: Des que vam començar Gloop que creiem que és molt important crear una comunitat que doni suport als ideals i valors de Gloop. Una comunitat que busqui solucions innovadores i sostenibles que permetin reduir l'ús d'alternatives contaminants.

És per això que estem actius en xarxes socials com Instagram i Tiktok, donant a conèixer la nostra solució i els problemes que suposa un consum no responsable per al mediambiental. Creiem que la informació és poder i les xarxes socials són una eina molt potent per arribar a un públic molt ampli. El nostre perfil de Tiktok té més de 10 milions de visualitzacions.

Premis Emprenedors: un cop de mà al procés d'aprenentatge d'una nova empresa

Us assessorarà Hugo Palomar, CEO de MindDigital i Rafa Casas (ex) CCO i Head B2B d'Incapto Café. Que creieu que podeu aprendre dels vostres mentors?

M: Nosaltres sempre hem cregut que és molt positiu compartir l'estratègia del projecte i preguntar a persones més expertes sobre la seva opinió i la presa de determinades decisions. En el cas d'Hugo Palomar i Rafa Casas, creiem que podrem aprendre molt sobre el procés de venda, la manera d'aproximar-nos als clients i presentar el nostre producte per tal que resulti atractiu i sigui més fàcil a la venda.

Què suposa per a Gloop haver guanyat un dels Premis CETT Emprenedors?

M: Estem molt contents de ser guanyadors dels Premis CETT Emprenedors, ja que suposa un reconeixement per part d'un centre de referència en el turisme, hostaleria i gastronomia. Creiem que és molt positiu per ampliar la nostra xarxa de contactes i rodejar-nos de persones que ens poden ajudar i aportar molt valor al projecte. Per altra banda, també ens serveix per donar visibilitat al projecte.

Com imagineu Gloop d'aquí a cinc anys?

M: D'aquí a 5 anys imaginem Gloop amb un catàleg molt més ampli de productes. Haurem desenvolupat nous coberts i haurem millorat els actuals, ampliant els tipus de sabors per a diferents ocasions.

Creiem que el concepte de "Coberts comestibles" serà molt més conegut en la societat i això ens facilitarà el creixement de l'empresa. La marca serà més coneguda i la gent voldrà consumir els nostres productes per sentir-se part d'una comunitat que dona suport a el desenvolupament sostenible. Per altra banda, creiem que els nostres coberts es podran trobar en molts establiments del territori nacional i també en països estrangers, on l'interès per solucions sostenibles és molt elevat.