Fotografia de: Projecte de col·laboració de la Fundació ALÍCIA i l'Escola d’Hoteleria i Turisme CETT | CETT

21.10.2008

La Fundació ALÍCIA i l’Escola d’Hoteleria CETT, han posat en marxa un projecte de col·laboració consistent en l’anàlisi de les utilitats i aplicacions tècniques dels estris i els aparells emprats en la cuina professional, fent una especial incidència en aquells que són de nova generació. L’objectiu del projecte és posar a l’abast del professional, dels estudiants de cuina en procés de formació, i del públic interessat, un recull d’informació sistematitzada amb clara vocació de suport i aplicació pràctica. Aquest projecte conjunt es va presentar de forma oficial el dia 17 d’octubre a la Sala de Premsa de Fira Barcelona, en el marc d’Hostelco 2008.
Aquesta tasca de col·laboració pretén aportar un corpus d’informació ordenat en base a un criteri innovador en l’àmbit de la cuina professional: l’anàlisi de les característiques i utilitats específiques dels estris i aparells de cuina, per arribar a descriure i explicar les tècniques culinàries associades en cada cas, d’una manera didàctica i amb una metodologia que prioritzi l’aplicació pràctica i que pugui ser d’interès per a tots els perfils professionals de cuina.
La finalitat del projecte coincideix plenament amb l’objectiu de transferència del coneixement que persegueixen ambdues institucions: pel que fa a ALÍCIA, la innovació tecnològica en cuina i la difusió del patrimoni agroalimentari i gastronòmic i en el cas de l’Escola d’Hoteleria CETT, la formació integral dels joves que es preparen per integrar-se en el sector i la contribució a l’aprenentatge especialitzat i permanent dels professionals de la restauració en actiu.

projecte col·laboració fundació alícia cett