Fotografia de: 4 Alumnes de Batxillerat Premiats per la Fundació Gaspar Espuña – CETT pels seus Treballs de Recerca en Turisme | CETT

11.07.2007

El passat dia 4 de juliol tingueren lloc les presentacions als membres del Jurat dels 8 treballs finalistes del I PREMIS DE TREBALLS DE RECERCA EN TURISME DE BATXILLERAT creats per la Fundació Gaspar Espuña-CETT i l’ elecció dels guanyadors.
Aquests Premis, patrocinats per l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme CETT, adscrita a la UB i per Àgora Bcn,  Residència Universitària Internacional, compten amb el suport de la UB, del Departament de Innovació, Universitats i Empresa, del Departament d’ Educació i de Tujuca de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració de l’empresa  MT noves comunicacions .
Aquests premis tenen la finalitat de donar a conèixer als estudiants de batxillerat  de tot Catalunya el sector turístic com a sector de futur tant acadèmic com professional, donat l'impacte territorial que té arreu del país, com a font generadora de desenvolupament i d'interculturalitat,.
Pel que fa al Concurs s’han presentat 18 treballs en aquesta primera convocatòria, procedents dels diferents instituts i escoles de batxillerat de la geografia catalana. Aquesta xifra de participació és especialment elevada i fa evident l’ elevat interès que suscita aquesta temàtica entre els joves i la societat en general.
Desprès de deliberació, sobre aquests vuit treballs finalistes, acordaren, per unanimitat, atorgar  els  següents premis:
Primer Premi: pel treball de recerca “LES TORRES DE GUAITA DEL SOLSONÈS”, presentat per en Pol Riu de l’IES Francesc Ribalta de Solsona.  Treball de recerca molt aprofundit que parteix d’un estudi patrimonial  sobre  les torres de guaita existents al Solsonès per traduir-les en un recurs i una proposta turística.
Segon Premi: pel treball de recerca “LES MOLES HIDRÀULIQUES DEL PALLARS SOBIRÀ”, presentat per la Maria Griñó i l’Albert Boneta,  alumnes de l’IES Hug Roger III de Sort. Treball també  molt aprofundit i sòlid que cerca de preservar el patrimoni industrial com  a oferta turística alternativa.
Tercer Premi: pel treball de recerca “UN MODEL DE TURISME: LLORET DE MAR” presentat per l’Anna Moriano, alumna de l’IES Thos i Codina de Mataró. A partir d’una bona idea, és un treball que ha destacat pel seu contingut essencialment turístic i   el  seu bon plantejament.
L'acte oficial dels Lliurament de Diplomes als finalistes i dels Premis als guardonats tindrà lloc en el decurs de la tardor 2007.

alumnes batxillerat premiats treballs recerca turisme