Fotografia de: Lliurament dels premis del VI Concurs de Projectes Emprenedors | CETT

Lliurament dels premis del VI Concurs de Projectes Emprenedors

14.06.2010

Lliurament dels premis del VI Concurs de Projectes Emprenedors

El passat 8 de juny, a l'Hotel Alimara,  va tenir lloc el lliurament dels Premis del VI CONCURS DE PROJECTES EMPRENEDORS coincidint  amb el dels Diplomes als  estudiants de màsters i Cursos d’Extensió universitària de l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme CETT-UB.
Els premis de projectes emprenedors que compten amb el suport de l’Obra Social Caixa Sabadell des dels seus inicis i que es convoquen anualment foren creats per la Fundació Gaspar Espuña – CETT per estimular la iniciativa emprenedora i sensibilitzar per a un creixement sostenible del turisme, incentivant els joves a desenvolupar  les seves idees i ajudar-los a que els seus projectes en converteixin en realitat.
El concurs s’adreça a persones físiques, o a empreses que s’hagin constituït en el curs de l’any 2009.
Enguany, s’han presentat 12 projectes i, arrel d’una primera selecció al novembre, varen quedar-ne 10 dels quals 8 candidats presentaren el Pla d’Empresa. A la II etapa, un equip tècnic especialitzat en va fer una preselecció en la seva reunió del dia 11 de maig, que van superar els 4 projectes següents:

1. "TRAIECTUS", presentat pel Sr. Eduard Martinell Vidal.
  2. "BUGGYING BCN, SCP" presentat per les Sres. Carlota Freixas Artigas i Victòria Zaldívar Sáez.
  3. "WWW.HANDYTRAVEL.ORG" que presenta la Sra. Hermínia Andreu i Aparicio.
  4. "OUISELLYOU" de les Sres. Neus Carruesco i Marí, i la Sra. Laura Domínguez Remy.

Finalment, el proppassat dia 25 de maig es reuní el Jurat d’aquesta cinquena convocatòria, format pel Sr. Manel Bassols, director de la Fundació Gaspar Espuña-CETT;    el Sr. Joan Coll Riba, soci fundador de Cultruta SL, emprenedor, guanyador del 1r Premi 2009; Sr. Xavier Dumont, tècnic de creació d’empresa de Barcelona Activa; Sra. Josefina Díez, Cap de l’Àrea  de Formació turística  a la Direcció general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, per delegació del Sr. Joan Carles Vilalta, Director general de Turisme; la Sra. Elisabet Ferrer, adjunta a direcció general  del Grup CETT, en representació de la Sra. Maria Abellanet i Meya; Sra. Mercedes Galindo, Tècnica de creació d’empreses del Departament de  Treball; Sr. Pere Gelis, Cap d’Explotació d’Hotels Catalonia;  Sr. Lluis Martínez, Tècnic d’Autoempresa i emprenedoria de l’Agència Catalana de la Joventut; Sr. David Peguero, director de CETT Consultors i representant de l’Equip Tècnic Especialitzat; Sr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’EUHT CETT-UB; la Sra Monique Rous de Madinhac, membre del Patronat i secretària de la Fundació Gaspar Espuña –CETT i Sr. Miquel Sacristán, Director de zona de Caixa de Sabadell. Assistí també la coordinadora de l’equip tècnic: Sra. Adriana Espinet.

Un cop analitzats els diferents projectes, els membres del Jurat acordaren, per unanimitat, concedir:

• El primer Accèssit corresponent a 2400 Euros   a les  Sres Neus Carruesco i Marí i a Laura Domínguez Remy pel seu projecte “OUISELLYOU ” Projecte d’empresa iniciat el 2009 que comercialitza hotels, Palaus de congressos i espais per a esdeveniments ajudant-los a introduir-se dins del mercat de Meeting, Incentives, Congresses & Events (MICE) d’Espanya.
  • I el  segon Accèssit ex aequo corresponent a 1800 Euros a cadascun dels projectes següents:
  • "TRAIECTUS", del Sr. Eduard Martinell Vidal. És un Projecte que ofereix excursions de diversos dies en l’entorn natural, orientades a un mercat incipient com són els corredors i amants del running, en definitiva,   consumidors d’oci actiu i esportiu amb 3 rutes o travesses de nivells diferents per la Costa Brava, l’interior i l’alta muntanya).
  • "BUGGYING BCN, SCP" de les Sres. Carlota Freixas Artigas i Victòria Zaldívar Sáez. Es tracta d’ un servei de lloguer de cadiretes de passeig i altres articles infantils (de 0 a 4 anys) per a famílies en l’àmbit nacional com internacional que venen a passar uns dies a Barcelona amb els seus fills que està en funcionament.

I pel que fa el Primer Premi, la Mesa del Jurat acordà declarar-lo desert.

En acabar el lliurament d’aquests Premis, la Fundació Gaspar Espuña-CETT atorgà, fora de concurs,  el  Premi honorífic  a l’Emprenedor  Pioner al sr. NARCÍS COLL I FRIGOLA, empresari hoteler de l’Estartit, per la seva dilatada i emprenedora trajectòria professional en favor del turisme a les comarques de Girona i a Catalunya.
El Sr. Coll, que també és soci del CETT des dels seus inicis, rebé el premi de mans del Sr. Gaspar Espuña, president de la Fundació que porta el seu nom i del Sr. Joan Coll, 1r Premi del Concurs de Projectes Emprenedors 2009.

L'Acte fou presidit per la Dra. Gemma Fonrodona, vicerectora d0Estudiants i Política acadèmica, en representació del Magnífic Rector de la UB; el Sr. Miquel Alsius, President del Grup CETT; el Sr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l'EUHT CETT-UB, el Sr. Joan Torrella, Director de Promoció Territorial i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona, el Sr. Joan Coll Riba, Guanyador del 1r premi de Projectes emprenedors del 2009, el Sr. Josep Anton Rojas, President de CETT Alumni. Entre l’assistència de prop de 300 persones, no sols eren presents els estudiants i professors de l'Escola Universitària, llur família, els guardonats dels Premis de Projectes emprenedors, socis del Grup CETT i patrons de la Fundació sinó també representants institucionals i professionals destacats del sector turístic català.

Un cop acabat l'acte, s'aixecaren els assistents per a cantar el Gaudeamus i tot seguit, l'Escola d'Hoteleria i Turisme-CETT oferí un aperitiu en el jardí de l'Hotel Alimara.

vi concurs projectes emprenedors