Fotografia de: Lliurament dels III Premis de Projectes Emprenedors de la Fundació Gaspar Espuña CETT | CETT

13.06.2007

En el marc incomparable del Paranimf de la Universitat de Barcelona, se celebrà el 12 de juny el lliurament dels Premis del III Concurs de Projectes emprenedors coincidint  amb el dels Diplomes a estudiants del CETT.
Aquests premis  que compten amb el valuós patrocini per l’Obra Social Caixa Sabadell des dels seus inicis i que es convoquen anualment foren creats per la Fundació Gaspar Espuña – CETT per estimular la iniciativa emprenedora i sensibilitzar per a un creixement sostenible del turisme, incentivant els joves a desenvolupar  les seves idees i ajudar-los a que els seus projectes en converteixin en realitat.

Enguany,   s’han presentat a concurs 14 projectes  i, arrel d’una primera selecció al setembre, varen quedar-ne 11. Aquests 11 projectes van passar a la II etapa on un equip tècnic especialitzat en va fer una preselecció que van superar 6 projectes. Finalment, el proppassat dia 31 de maig es reuní el Jurat d’aquesta tercera  convocatòria, format pel  Sr. Gaspar Espuña, President de la Fundació Gaspar Espuña CETT; Sr. Joan Carles Vilalta, Director  General de Turisme de la Generalitat de Catalunya; (i per ordre alfabètic):  Sra. Maria Abellanet, Directora general  del Grup CETT; Sr. Manel Bassols, director de la Fundació Gaspar Espuña-CETT; Sr. Guifré Belloso, tècnic de creació d’empresa de Barcelona Activa; Sr. Julià Fernández, Director General  de TUJUCA en representació  del Sr. Villalbí, Secretari General de Joventut; la Sra. Sandra Gard, guanyadora del Premi del II Concurs de Projectes Emprenedors;    Sr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’EUHT CETT; la Sra Monique Rous de Madinhac, membre del Patronat i secretària de la Fundació Gaspar Espuña –CETT; Sr. Rafael Rupert, director d’hotel de la Cadena d’Hotels Catalonia i Sr. Miquel Sacristán, Director de zona de Caixa Sabadell. Un cop analitzats els diferents projectes, els membres del Jurat acordaren atorgar:
El primer Premi corresponent a 3.600 Euros a: “Ta with you, SL”. Creat pel Sr. Diego Bartolomé Calvo, llicenciat en telecomunicacions, i la Sra. Montserrat Fornés Guardia, consisteix en la creació d’ un servei de traducció automàtica a través del telèfon mòbil. Actualment es troba en funcionament oferint la traducció de missatges SMS o fotografies en set idiomes europeus.
El primer Accèssit corresponent a 2400 Euros  a “La Casona de Calderón. Consisteix en un Hotel de 3 estrelles de caire rural situat a la província de Sevilla, dins del municipi d’Osuna. Les promotores de la idea són dues germanes Helena i Aurora Ma Calderón García i pretenen obrir a la tardor del 2007 l’únic hotel d’aquest tipus a la zona. Es basen en la museïtzació de la casa de finals del segle XIX amb els objectes que han anat passant de generació en generació.
El segon Accèssit  corresponent a 1800 Euros a:  “Globus Mundi”, projecte creat pel Sr. Francesc Canals i Carreras, director de l’Agència de viatges Jet Comunity i consultor i la Sra. Alexandra Lybaert. Es tracta d’una  Plataforma de promoció de viatges en Globus, recentment constituïda com agència de viatges en globus  que posa en contacte el client que vol viatjar en globus amb les persones del medi rural que proporcionen aquest servei.
En acabar l’acte, el Sr. Gaspar Espuña, President de la Fundació Gaspar Espuña-CETT atorgà, fora de concurs,  el  Premi honorífic a l’Emprenedor Pioner al Sr. Ramon Bagó i Agulló, una de les persones clau del turisme i de l’hoteleria i en  el desenvolupament d’aquesta indústria a Catalunya, un home compromès amb el sector i amb el país que, actualment, és el  President del Grup SERHS i del Saló de Turisme de Catalunya.
L’Acte fou presidit pel Dr. Gaspar Coll, adjunt al vicerectorat  de política acadèmica, planificació i ordenació acadèmica  de la UB, per delegació del rector; el Sr. Joan Carles Vilalta, director general de turisme de la Generalitat de Catalunya; el Sr. Josep Francí, director general de formació professional i educació permanent de la Generalitat de Catalunya; el Sr. Miquel Alsius, President del Grup CETT; la Sra. Maria Abellanet, directora general del Grup CETT; el Sr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’EUHT CETT i la Sra. Nan Ferreres, directora de l’EHT CETT. Entre l’assistència, no sols eren presents els estudiants  del CETT, llur família i els guardonats dels Premis de Projectes emprenedors sinó també representants institucionals i professionals rellevants del sector turístic català.

lliurament iii premis projectes emprenedors fundació gaspar espuña cett