Fotografia de: Turisme d'experiències i destinacions sostenibles | CETT
Universitat de Barcelona

El turisme d'experiències i les destinacions sostenibles protagonitzen el primer Esmorzar del CETT i Foment

27.05.2022
 
El turisme d'experiències i les destinacions sostenibles protagonitzen el primer Esmorzar del CETT i Foment

El turisme d’experiències i les destinacions sostenibles han centrat el primer dels Esmorzars de Turisme, unes trobades quadrimestrals organitzades pel CETT i Foment per a directius, comandaments intermedis i professionals experts d’empreses i administracions públiques en les quals s’aborden temes lligats al desenvolupament del turisme, l’hoteleria i la gastronomia. En aquesta ocasió, la Roca Village (Value Retail), la Ruta del vino de La Rioja Oriental, Port Aventura, Puy de Fou i el Primavera Sound han explicat la implementació de projectes d’èxit que faciliten la descentralització del turisme gràcies la creació d’experiències memorables en un debat moderat pel doctor del CETT-UB Eugeni Osácar.


Davant de més de 50 persones a la seu de Foment a Barcelona, el president de la Comissió de Turisme d'aquesta entitat, Guillermo Vallet, ha presentat l'acte destacant l‟aposta de Foment per “un turisme que convisqui amb el ciutadà, que generi un espai on es pugui compartir i créixer, que els visitants se sentin del territori i respectin les normes, i que pivoti entre la cultura, la gastronomia, l'esport, les fires i els congressos”, ha afegit.

Casos d'èxit de turisme

La directora de Màrqueting & Customer Intelligence de Port Aventura, Eugenia Basan, ha ressaltat que "les empreses i les destinacions turístiques han de ser conscients de la seva contribució econòmica i laboral, així com del seu impacte a la sostenibilitat".

En aquest sentit, la gerent de la Ruta del Vi de la Rioja Oriental, Esther Rubio, ha apuntat que és indispensable "la col·laboració del sector públic i el privat per a la promoció d´un turisme sostenible".

El codirector del Primavera Sound, Alberto Guijarro, ha defensat la cultura com a eix de l'estratègia turística de Barcelona, però ha puntualitzat que "encara estem en procés d'assumir que el turisme del fan de la música és turisme cultural", ha remarcat.

Per la seva banda, el director de Màrqueting, Comercial i Comunicació de Puy du Fou Espanya, Francisco Javier Castillo, ha destacat com a principals claus del seu projecte que la sostenibilitat social en sigui un aspecte genètic, que la natura i l'entorn siguin part del atractiu del lloc, i posar allò artístic al centre de la companyia. "A l'oci i l'entreteniment el visitant és el veritable protagonista, i la meta ha de ser arribar al cor dels espectadors tant en la creació dels espectacles com en l'experiència que s'ofereix, allò que sedimenta aquest petit món interior que viu a cada persona i que s'anomena cultura, cultura popular”, ha expressat Castillo.

El director de Màrqueting de la Roca Village, Daniel Aristondo, ha mostrat amb el seu cas com una destinació de compres aposta per un turisme d'experiències per als visitants, els quals passen una mitjana de 2,7 hores al recinte: “Barcelona com a destinació premium i de qualitat no ha d'esperar el visitant, hem d'anar-lo a buscar en origen amb una proposta de valor rellevant, diferenciada i que l'emocioni”.

El director de Recerca del CETT i moderador del debat, Eugeni Osácar, ha traslladat com a principal conclusió de les diferents ponències que “el turisme intel·ligent, entès com a responsable, rendible i amb capacitat de col·laboració, hauria de ser el gran dinamitzador de l'activitat turística” .

Aliança CETT-Foment

A finals de l'any passat, el CETT i Foment van establir una col·laboració per promoure un turisme responsable, sostenible, innovador i connectat que aporti valor a la societat i salvaguardi la competitivitat i lideratge dels interessos empresarials dels sectors que conformen la cadena de valor.

Turisme Barcelona
Turisme Barcelona

Recupera el primer Esmorzar de Turisme de CETT i Foment