L’enoturisme és un fenomen creixent arreu del món. Les destinacions enoturístiques més emergents estan vivint un intens procés de millora i innovació dels productes enoturístics que ofereixen, segmentant públics objectius i perfilant els canals de comercialització.
Mentrestant, les destinacions més madures estan fent front al repte de la sostenibilitat i de la saturació tal i com passa a tot el sector turístic en general. En aquest encreuament de camins es donen casos de gran èxit i de grans fracassos. La gran demanda d’ocupació i la gran oportunitat de negoci que representa l’enoturisme, passen per comprendre la complexitat i la singularitat del sector necessàriament, a través de la professionalització del sector.
Objectius
- Entendre les lògiques del sector enoturístic, ben diferents a les del sector vinícola
- Identificar els errors més habituals i les propostes alternatives
- Conèixer els principals casos exitosos i alguns fracassos
- Adquirir les bases per dissenyar i comercialitzar productes i destinacions enoturístiques
A qui va dirigit?
- Estudiants i professionals del sector del vi
- Estudiants i professionals del sector del turisme
- Estudiants i professionals del sector de l’enoturisme
- Tècnics d’administracions publiques relacionades amb el turisme enogastronòmic
- Aficionats al món del vi que vulguin ampliar els seus coneixements
Formació especialitzada en un centre de referència internacional en el sector turístic
- Obtenció del Certificat CETT (Universitat de Barcelona)
- Curs bonificable per la Fundació Tripartita
Programa
- Introducció a l’enoturisme
- Anàlisi dels errors més habituals i de les propostes alternatives
- Models d’èxit a Espanya, França, Estats Units, Mèxic, Xina i altres països
- Bases per dissenyar i comercialitzar productes i destinacions enoturístiques: de la bodega a la destinació
Coordinació
- Esther Velasco, professora de Marketing i Turisme. Grup d’Investigació TURCiT
Metodologia
- Mòdul impartit per metodologia d’aprenentatge a distancia.
- L’alumne esdevé el protagonista de l’experiència formativa.
- La virtualitat permet horaris més flexibles per l’aprenentatge.
- La tutoria del professor es més personalitzada i ajustada a les necessitats de cada alumne.
- Els objectius s’assoleixen seguint un calendari establert.
- El campus virtual proporciona a l’alumne un aprenentatge més autònom i tutoritzat.
Avaluació
Avaluació contínua basada en tres recursos:
- Activitats bàsiques de comprensió. Unitats didàctiques impartides pel professorat per plantejar els conceptes i continguts teòrics.
- Activitats d’aprofundiment. Unitats d’anàlisi i reflexió fetes per l’alumnat per assumir l’aprenentatge i la correcta interpretació dels continguts adquirits.
- Activitats de debat que es fan a l’espai fòrum de l’Aula Virtual per facilitar la interacció entre els alumnes i la resta de participants.
- Guia d’enoturisme a bodegues, museus del vi, rutes del vi
- Organització d’activitats i esdeveniments enoturístics
- Disseny i gestió de productes enoturístics
- Planificació i gestió de destinacions enoturístiques
- Desenvolupament local de zones vitivinícoles
- Emprenedoria al sector enoturístic
https://www.cett.es/ca/oferta-academica/cursos/emprenedoria-i-innovacio-corporativa-en-turisme#conta
