Fotografia de: Curs d'Enoturisme | Curs d'Enoturisme

Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica >
Curs d'Enoturisme

Curs d'Enoturisme

Propera convocatòria: 07/11/2022
 

L’enoturisme és un fenomen creixent arreu del món. Les destinacions enoturístiques més emergents estan vivint un intens procés de millora i innovació dels productes enoturístics que ofereixen, segmentant públics objectius i perfilant els canals de comercialització.

Mentrestant, les destinacions més madures estan fent front al repte de la sostenibilitat i de la saturació tal i com passa a tot el sector turístic en general. En aquest encreuament de camins es donen casos de gran èxit i de grans fracassos. La gran demanda d’ocupació i la gran oportunitat de negoci que representa l’enoturisme, passen per comprendre la complexitat i la singularitat del sector necessàriament, a través de la professionalització del sector.

 

Objectius

  • Entendre les lògiques del sector enoturístic, ben diferents a les del sector vinícola

  • Identificar els errors més habituals i les propostes alternatives

  • Conèixer els principals casos exitosos i alguns fracassos

  • Adquirir les bases per dissenyar i comercialitzar productes i destinacions enoturístiques

  • Aquest curs està impartit per l'expert en enoturisme, Lluís Tolosa, referent en la divulgación de la cultura del vi

A qui va dirigit?

  • Estudiants i professionals del sector del vi
  • Estudiants i professionals del sector del turisme
  • Estudiants i professionals del sector de l’enoturisme
  • Tècnics d’administracions publiques relacionades amb el turisme enogastronòmic
  • Aficionats al món del vi que vulguin ampliar els seus coneixements
 
 

Formació especialitzada en un centre de referència internacional en el sector turístic

  • Obtenció del Certificat CETT (Universitat de Barcelona)
  • Curs bonificable per la Fundació Tripartita
 

Programa

  1. Introducció a l’enoturisme
  2. Anàlisi dels errors més habituals i de les propostes alternatives
  3. Models d’èxit a Espanya, França, Estats Units, Mèxic, Xina i altres països
  4. Bases per dissenyar i comercialitzar productes i destinacions enoturístiques: de la bodega a la destinació

Professorat

  • Lluís Tolosa, sociòleg especialitzat en enoturisme. Autor de 23 llibres sobre vins i enoturisme. Marketing del Enoturismo, Best Wine Tourism Book in the World (Gourmand World Awards 2018) www.tolosawinebooks.com

Coordinació

  • Esther Velasco, professora de Marketing i Turisme. Grup d’Investigació TURCiT

Metodologia

  • Mòdul impartit per metodologia d’aprenentatge a distancia.
  • L’alumne esdevé el protagonista de l’experiència formativa.
  • La virtualitat permet horaris més flexibles per l’aprenentatge.
  • La tutoria del professor es més personalitzada i ajustada a les necessitats de cada alumne.
  • Els objectius s’assoleixen seguint un calendari establert.
  • El campus virtual proporciona a l’alumne un aprenentatge més autònom i tutoritzat.

Avaluació

Avaluació contínua basada en tres recursos:

  • Activitats bàsiques de comprensió. Unitats didàctiques impartides pel professorat per plantejar els conceptes i continguts teòrics.
  • Activitats d’aprofundiment. Unitats d’anàlisi i reflexió fetes per l’alumnat per assumir l’aprenentatge i la correcta interpretació dels continguts adquirits.
  • Activitats de debat que es fan a l’espai fòrum de l’Aula Virtual per facilitar la interacció entre els alumnes i la resta de participants.
 
  • Guia d’enoturisme a bodegues, museus del vi, rutes del vi
  • Organització d’activitats i esdeveniments enoturístics
  • Disseny i gestió de productes enoturístics
  • Planificació i gestió de destinacions enoturístiques
  • Desenvolupament local de zones vitivinícoles
  • Emprenedoria al sector enoturístic